Om man bara kunde bli nöjd någon gång så man kan börja med "scenery" , här kommer en ny version.
Lite mycket kurvor på mitten i ansaknad av rakor.
Här ännu inte fått leverans av "pit lane".
Vill höra mycket åsikter innan jag "spikar" banan.
/Mike
Tnemrap skrev:Tänkte blanda in några R3 och/eller R4 vart skulle dessa sitta bäst?
/Mike
Manley skrev:Tnemrap skrev:Tänkte blanda in några R3 och/eller R4 vart skulle dessa sitta bäst?
/Mike
Efter startrakan, om jag får tycka till..
Manley skrev:Tnemrap skrev:Tänkte blanda in några R3 och/eller R4 vart skulle dessa sitta bäst?
/Mike
Efter startrakan, om jag får tycka till..
Borgis skrev:Japp, eller så resonerar man tvärt om och sätter dem i kurvan innan så att man har rejält med fart med sig ut på upploppet. Det är kul med en tight kurva efter startrakan tycker jag. Man vet aldrig riktigt hur många som kommer ut på andra sidan.
Tnemrap skrev:Här kommer ett ytterligare förslag på Layouten.
ZeeJay skrev:Hmm....håller inte helt med Manley att där satt den om jag kollar in delarna i detalj.
Just att ha en spårväxel precis efter en kurva är ingen höjdare då det är svårt att tajma det med knapptryckning och att byta direkt inpå en kurva...hellre en bit raka först...sen växelspår...
Light Head skrev:Bra fråga,, tänkte precis ge mig av till "brädgår'n" för att köpa lite 4mm. Men har oxo tänkt mig att köpa 8mm för att få till lite sladd-yta.. kanske lika bra att köpa 8mm för hela slanten? (Jag bara antar att det finns 8mm, för det gör det väl??)
Dan J. skrev:Senast jag byggde om använde jag sådan där perforerad masonit ,
Manley skrev:Tnemrap skrev:Här kommer ett ytterligare förslag på Layouten.
Där satt den!!!
Kan nog inte bli mycket bättre än så på din yta.
Det ser Gôrbra ut!
ZeeJay skrev:Jag har funnit det - tråkigt men sant - lättast att försöka ha växlarna ibland nästan mitt på en raksträcka....då kan man ta vara på kurvan först på bästa sätt för att sen taktiskt byta spår och ändå komma rätt i bromspunkten inför nästa kurva.
ZeeJay skrev:För att vara ytterligare lite petig... så skulle jag även flytta depån närmare till vänster i bild mot PB:n så att inte bron skymmer där växlingen ska ske innan du ska in i depån..lätt annars att missa pitstop....å soppatorsk vill ingen ha...
ZeeJay skrev:En fråga - Ska du lyfta upp den bakersta (högst upp i bild) raksträckan så den ligger lite i nivå högre än den som går parallellt innanför?
Vore fräckt med en nivåskillnad coh gör att du kan få in en fin bergssida eller annan form av scenery.
Hur som haver - Lycka till och kommer att med intresse följa ditt bygge!!
Återgå till Byggprojekt & modifikationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster