Svensk seger i VM i Slovakien

Här diskuteras allt som har med vingbilar, skalbilar i skala 1:24 m.m.

Svensk seger i VM i Slovakien

Inläggav Pigge 10 okt 2007, 08:04

Pigge
Kurvvakt
 
Inlägg: 28
Blev medlem: 04 maj 2005, 13:45

Inläggav Jonas 10 okt 2007, 22:29

Man ber att få gratulera :beer:
Användarvisningsbild
Jonas
Administratör
Administratör
 
Inlägg: 664
Blev medlem: 07 dec 2003, 00:54
Ort: Huddinge

Inläggav Ravajack 10 okt 2007, 22:56

Wow! Inte mindre än 20(!) svenskar fanns på plats, om jag nu räknat rätt.
Seriösa grabbar som lägger tid, energi och inte minst pengar på att resa
ned till Slovakien, bo på hotell och delta i denna VM-tävling.
Hur många av dem dväljes härstädes i våra enkla led, månne? :rolleyes:
Användarvisningsbild
Ravajack
Veteranracer
 
Inlägg: 3446
Blev medlem: 07 sep 2004, 14:56

Inläggav God is Back! 11 okt 2007, 20:38

Mer info och bilder på Lasse Åbergs site
http://www.slotracing.ontheweb.nu/
Användarvisningsbild
God is Back!
Kartläsare
 
Inlägg: 844
Blev medlem: 20 feb 2007, 20:29

Inläggav bastumannen 19 okt 2007, 15:22

Det var mycket imponerande att se dem vinna! Grattis än en gång! Det var tur att man hade två flak öl i bilen så vi kunde fira lite trots att baren var stängd :) .
Ett mycket lyckat VM arrangemang i allmänhet måste jag säga, det blir definitivt fler i framtiden för vår del! Till alla andra här på forumet som gillar att köra bilbana, testa dessa bilar om ni får möjlighet. Det är hur skoj som hest! Jag testade för knappt två år sedan och jag är ganska biten...
/Tobias Lestrell
bastumannen
Depåman
 
Inlägg: 187
Blev medlem: 02 feb 2004, 19:53
Ort: Lund

Inläggav marr 19 okt 2007, 17:01

bastumannen skrev:Det var mycket imponerande att se dem vinna! Grattis än en gång! Det var tur att man hade två flak öl i bilen så vi kunde fira lite trots att baren var stängd :) .
Ett mycket lyckat VM arrangemang i allmänhet måste jag säga, det blir definitivt fler i framtiden för vår del! Till alla andra här på forumet som gillar att köra bilbana, testa dessa bilar om ni får möjlighet. Det är hur skoj som hest! Jag testade för knappt två år sedan och jag är ganska biten...
/Tobias Lestrell

'
Du menar inte att du blivit biten? 8)

Nä du Ninco is the shit :beer: eller nja kanske inte...

Hade du nån nytta av mina motorus därnere?

// Martin
marr
Braidsbytare
 
Inlägg: 73
Blev medlem: 11 dec 2004, 22:28
Ort: Hörby

Inläggav Stirling Moss 19 okt 2007, 17:27

Bastumannen, välkommen tillbaka !
vi har saknat dig

Moss
Användarvisningsbild
Stirling Moss
Kartläsare
 
Inlägg: 865
Blev medlem: 06 apr 2004, 23:49
Ort: Mora/Hedemora

Inläggav bastumannen 22 okt 2007, 11:14

Tack för återvälkomnandet :beer:
Jag har aldrig riktigt försvunnit härifrån, jag har tittat in då och då. Men jag har varit ganska passiv... :wink: Banan hemma har inte utvecklats sedan länge men det nöts en del varv ibland, när man rensat banan från grejer då den oftast används som avlastingsyta i vår lilla lägenhet. Tre tidigare världsmästare har gästat banan och nött en massa varv. Men den meste gästen är nog marr, vi körde hela natten fram till 7 på morgonen i våras en gång :P Det var sanslöst! Vi körde och parrallellsladdade med två Renault 5:or, kurva efter kurva varv efter varv i några timmar frampå småtimmarna!!!

Jo "lite" granna har man nog fastnat marr, det får jag nor erkänna :D . Det är ju så otroligt skoj att köra dessa bilar, och lätt att tävla på lika villkor då det finns tydligt reglemente osv... Sedan att man kan köpa på sig en farlig massa prylar här också precis som i vilken sport /hobby som helst, men faktum är att man kan komma väldigt långt med en liten budget med typ en motor och ett chassie per klass. Så än en gång ni som är skeptiska till dessa bilar, ge dem en chans och se vad ni tycker.

Lycka till i Stockholm marr, kul att se att du och Christer blivit Ninco bitna 8)
bastumannen
Depåman
 
Inlägg: 187
Blev medlem: 02 feb 2004, 19:53
Ort: Lund

Inläggav marr 22 okt 2007, 11:24

Vi är inte bitna, det är ett subsitut för att stilla abstinensen :D Vi borde ju inte ha en chans mot dem riktiga 1/32 dräparna som finns på detta forum...
marr
Braidsbytare
 
Inlägg: 73
Blev medlem: 11 dec 2004, 22:28
Ort: Hörby

Inläggav Stirling Moss 22 okt 2007, 19:06

Det är ju så otroligt skoj att köra dessa bilar, och lätt att tävla på lika villkor då det finns tydligt reglemente osv...

Ja just precis, det är det som är den stora fördelen med detta.

Så än en gång ni som är skeptiska till dessa bilar, ge dem en chans och se vad ni tycker.

Håller med till 100 %,

Moss
Användarvisningsbild
Stirling Moss
Kartläsare
 
Inlägg: 865
Blev medlem: 06 apr 2004, 23:49
Ort: Mora/Hedemora


Återgå till Slot Racing

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 34 gäster