Har just fått tag på min första scalextric bana men har haft en tyco på ca 25-30 meter tidigare. Vill nu bygga något mer permanent och har bestämt mig för vart den ska vara och ungefär hur den ska se ut.
Mitt problem är dock det att jag inte har något program att rita upp banan i, därför undrar jag om det är någon som kan hjäöpa mig med att rita upp banan med "banbitar"
Här är då grunddesignen:
Banan kommer att byggas på en 90 centimeter hör möbel i stil med Stora björnens.
Alla bottenplattor kommer att vara 90 cm breda för att rymma lite miljöer och sådant också.
Den Gråa bansträckningen kommer att gå i en Monaco liknande tunnel med öpningar uttåt som man kan nå bilarna igenom.
Höjden emellan bottenplattan och övre hyllan har jag inte bestämt eftersom jag inte har riktigt koll på det där med maxlutning på banbitarna.
Längst ut på tungorna som sticker ut så kommer jag att ha velodromer som sitter för att kunna hålla en så hög hastighet som möjligt.
Som strömkälla kommer jag att använda PC el boxar.
Hoppas att ni förstår vad jag menar och att någon vänlig själ har tiden att hjälpa mig att få fram sträckningen med banbitar i.
Funderar även över det här med snäva och halvöpna och öpna kurvor men det kommer mer frågor om det senare.
Tack på förhand Johan