Infotråd?

Här diskuteras allt som har att göra med bilbaneracing på plast och träbanor med skalenliga bilar. Scalextric, Ninco, Slot.it, FLY m.fl.

Infotråd?

Inläggav DagaZ 06 apr 2006, 12:57

Som total nykomling.. snudd på.. om man inte räknar alla mina tjuvläsningar. :) Tänkte att det vore inte så där jättedumt med en klistrad tråd med en massa bra att ha.
Håller på och förbereder fräsning av träbana och jag letade nästan ihjäl mig efter specar. Sånt vore ju rysligt praktiskt att samla i en tråd som bara innehåller info och inget annat. Är ju alltid lika dumt att uppfinna hjulet gång på gång.

Fräs 1/8" (3 mm) Fräsdjup 1/4" (6 mm)

Länkar skulle också kunna slängas in. Moderatorer kan ta bort och sanera direkta sidospår.

Dum idé eller?
/Roland

Slot-O-Rama .. the first man into the corner chooses the line. That's the way I've always been taught to drive...
Användarvisningsbild
DagaZ
Kartläsare

Inläggav DigitalMicke 06 apr 2006, 21:56

Bra initiativ!
Har sökt efter fräsar, men de är svåra att få tag på, dock har http://www.toolbox.se sådana (skaftfräsar/notfräsar/Raka). Dock något dyra (över 200:- inkl. frakt för en fräs)
DigitalMicke
Kurvvakt

Inläggav DagaZ 19 apr 2006, 10:41

/Roland

Slot-O-Rama .. the first man into the corner chooses the line. That's the way I've always been taught to drive...
Användarvisningsbild
DagaZ
Kartläsare

Inläggav Nico 19 apr 2006, 18:11

*öhum* Något dyra??? Om jag inte missförstår dig och du pratar om att du har hittat ett fräs-stål för 200kr inkl frakt så tycker jag att det låter billigt, och dessutom är det förmodligen skräp!!...

Ursäkta min Svenska alltså, men en "riktig" fräs går loss på några hundralappar minst. Sen travar det iväg upp till 2000kr hos t ex Festool.se som är en av de marknadsledande.
Jag hittade en billig fräs nere i Hova när vi var på torpet. Den såg ganska skaplig ut och gick loss på 500kr. Det tyckte jag verkade som ett vettigt pris. Så om man ska ha en fräs man använder mer än en gång är nog 500kr gränsen ganska lagom o landa på/spräcka!

/Nico

DigitalMicke skrev:Bra initiativ!
Har sökt efter fräsar, men de är svåra att få tag på, dock har http://www.toolbox.se sådana (skaftfräsar/notfräsar/Raka). Dock något dyra (över 200:- inkl. frakt för en fräs)
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt

Klubb: TRS

Inläggav Ghost 19 apr 2006, 18:17

Det är nog en vag begreppsförvirring där bara Nico.
(Överhands-)Fräs är verktyget, stålet är notfräs.
Användarvisningsbild
Ghost
Avstängd

Återgå till Bilbana & allmänt