Seriös HO-racing. Någon???

Här diskuteras H0, 1:43, Tyco, Faller AMS, Aurora, Tomy A/FX m. fl.

Seriös HO-racing. Någon???

Inläggav Ravajack 03 okt 2004, 23:29

Hej.
Det har varit lite snack här på sistone om Tyco och HO-racing. Tyder på att det finns ett visst intresse.

Alltså:
Någon här som känner till om det förekommer seriös HO-racing av USA-modell någonstans i gamla Svedala? (Ghost?)

Jag menar då inte banor typ Tyco eller Tomy/Aurora, utan riktiga fyr- eller sexspåriga banor i "routed platstic" av typen BuckTrax eller Wizz Track. Typ denna bana:
Bild

Aktuella kärror för denna bantyp är alltså Slottech Panther/Cheetah/Thundercat, BSRT G3 och Wizzard Patriot/Storm.

Jag har några ex av varje men ingenstans att köra, då Tyco/Tomy/Aurora är alltför osofistikerat underlag för denna typ av extrema HO-kärror.
Användarvisningsbild
Ravajack
Veteranracer
 
Inlägg: 3446
Blev medlem: 07 sep 2004, 14:56

Inläggav Ghost 04 okt 2004, 09:58

Jag är ledsen att göra dig besviken, men jag kör helst utan magnettryck.
Men oavsett det så är en plastfräst bana något helt fantastiskt att köra på.
Jag var över till DHORC's 24 hour HO Le Mans vid tillfälle och körde på den banan, Brad Bowman fräst. Helt fantastiskt! Har funderat på att prata mer med honom än det lilla det blev tillfälle för där. Prata om fräsningen han gjorde, inte tidtagningsprogrammeringen jag gjorde.

Erik :beer:
Användarvisningsbild
Ghost
Avstängd
 
Inlägg: 3692
Blev medlem: 04 jun 2004, 21:13

Inläggav bekle 21 okt 2004, 13:37

Har inte carrera HO ?
bekle
Depåman
 
Inlägg: 107
Blev medlem: 17 mar 2004, 16:26

Carrera HO

Inläggav ymigs 21 okt 2004, 13:54

Denna faller under skala HO

Carrera 160: Skala 1:60, tillverkades mellan 1976 - 1982, tvåledarsystem

Janne
Sloth Racer of Scuderia Megalonychidae...
Användarvisningsbild
ymigs
Testförare
 
Inlägg: 2075
Blev medlem: 13 feb 2004, 14:24
Ort: Stockholm/Vallentuna
Klubb: TRS

Inläggav bekle 21 okt 2004, 15:10

Just ja så var det, har letat lite efter webbutiker för HO, men det verkar inte finnas i Sverige vad jag kan hitta, enligt en amerikansk sida skulle annars Tomys vara rätt bra, om man jämför med Aurora och Tyco, hursom jag har ett gammalt tågbord 90cmx180cm,
där jag funderar på en ho bana, men jag antar att den är för liten för fyra spår men borde gå att få upp en tvåspårs, å andra sidan kan jag ju göra ett nytt bord, någon ide om hur stort det bör vara ?
bekle
Depåman
 
Inlägg: 107
Blev medlem: 17 mar 2004, 16:26


Återgå till Småskaliga bilbanor

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 23 gäster