HÖSTEN 2019 på "Lussebanan"

1:32 klubb i Helsingborg, Skåne (även möjlighet till 1:24)
http://www.big1.se/hbgslot hbgslot@big1.se
Det här forumet är öppet för alla.

HÖSTEN 2019 på "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 31 jul 2019, 10:53

Hej alla bilbanevänner, ja även ni andra :thumb: vi kör igång TISDAGEN DEN 27:e augusti med lastbilar därefter blir det Scalextric formel 1(senare modell med FF-motor)omgång tre kör vi slot.it DTM. sista omgången får vi besked på senare :beer:
Hamilton club.JPG
Hamilton club.JPG (63.51 KB) Visad 57732 gånger

"träning" blir det måndagarna den 19:de och den 26:e
<3ligt välkomna
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2019 på "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 10 aug 2019, 16:32

Hej,
vi kör igång lite "träning" redan nu på måndag den 12:e från klockan 18:30 :klappa:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2019 på "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 27 aug 2019, 10:56

Säsongspremiären närmar sig med stormsteg :D det finns folk från klockan 17:00 (det blir utan mig) :(
Välkomna
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2019 på "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 29 aug 2019, 15:27

då har ni/vi kommit igång, tyvärr litet manfall men dom hade nog skoj ändå :thumb: ;-)
1.jpg
1.jpg (97.1 KB) Visad 57289 gånger
2.jpg
2.jpg (93.5 KB) Visad 57291 gånger
3.jpg
3.jpg (162.47 KB) Visad 57311 gånger

bättre lycka nästa gång :-P :drunk:
nu gäller det att ladda för 6-timmars i Klippan på lördag :Oops:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2019 på "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 09 sep 2019, 23:38

efter lite "problem" :suspect: med tappade hjulaxlar och hytt så fick vi kört några omgångar :thumb:
1.jpg
1.jpg (214.36 KB) Visad 56937 gånger
2.jpg
2.jpg (209.9 KB) Visad 56916 gånger
3.jpg
3.jpg (172.74 KB) Visad 56936 gånger
4.jpg
4.jpg (160.52 KB) Visad 56907 gånger
5.jpg
5.jpg (167.25 KB) Visad 56913 gånger
6.jpg
6.jpg (164.37 KB) Visad 56901 gånger
7.jpg
7.jpg (136.99 KB) Visad 56902 gånger

ses när vi ses
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2019 på "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 15 sep 2019, 22:25

efter ännu en runda med tappad hytt :Oops: :w00t: så har vi följande bilder och resultat :D
1.jpg
1.jpg (222.5 KB) Visad 56314 gånger
2.jpg
2.jpg (212.15 KB) Visad 56306 gånger
3.jpg
3.jpg (186.89 KB) Visad 56286 gånger
4.jpg
4.jpg (156.86 KB) Visad 56320 gånger
5.jpg
5.jpg (164.35 KB) Visad 56312 gånger
6.jpg
6.jpg (187.84 KB) Visad 56321 gånger
7.jpg
7.jpg (184.36 KB) Visad 56276 gånger
8.jpg
8.jpg (179.43 KB) Visad 56312 gånger
9.jpg
9.jpg (159.42 KB) Visad 56306 gånger
10.jpg
10.jpg (156.78 KB) Visad 56301 gånger
11.jpg
11.jpg (178.1 KB) Visad 56305 gånger
12.jpg
12.jpg (169.47 KB) Visad 56296 gånger
13.jpg
13.jpg (169.17 KB) Visad 56305 gånger
14.jpg
14.jpg (171.48 KB) Visad 56299 gånger
15.jpg
15.jpg (161.92 KB) Visad 56287 gånger
16.jpg
16.jpg (151.14 KB) Visad 56290 gånger

vi får hoppas Daniel kan komma loss så vi får en fight om totalsegern
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2019 på "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 21 sep 2019, 11:26

tyvärr inte många bilder, vi får hålla tillgodo med chaufförerna :-P :thumb:
1.jpg
1.jpg (250.63 KB) Visad 56136 gånger
2.jpg
2.jpg (205.87 KB) Visad 56126 gånger
3.jpg
3.jpg (173.12 KB) Visad 56128 gånger
4.jpg
4.jpg (173.11 KB) Visad 56137 gånger
5.jpg
5.jpg (179.4 KB) Visad 56153 gånger
6.jpg
6.jpg (174.82 KB) Visad 56135 gånger
7.jpg
7.jpg (149.25 KB) Visad 56131 gånger
8.jpg
8.jpg (143.71 KB) Visad 56131 gånger

Grattis Indianen till delsegern :klappa:
nu får man ladda batterierna för formel 1
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2019 på "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 28 sep 2019, 11:53

då var vi igång med lite mindre bilar :-? och någon ännu mindre 8-o
1.jpg
1.jpg (223.22 KB) Visad 55814 gånger
2.jpg
2.jpg (226.44 KB) Visad 55813 gånger
3.jpg
3.jpg (192.18 KB) Visad 55815 gånger
4.jpg
4.jpg (154.19 KB) Visad 55821 gånger
5.jpg
5.jpg (148.03 KB) Visad 55830 gånger
6.jpg
6.jpg (179.27 KB) Visad 55832 gånger
7.jpg
7.jpg (192.82 KB) Visad 55817 gånger
8.jpg
8.jpg (155.1 KB) Visad 55821 gånger
9.jpg
9.jpg (179.24 KB) Visad 55818 gånger
10.jpg
10.jpg (188.4 KB) Visad 55811 gånger
11.jpg
11.jpg (157.59 KB) Visad 55811 gånger

det blir till att prova några andra däck och då jäklar smäller det :D (i staketen)
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2019 på "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 05 okt 2019, 13:10

så har vi lyckats genomföra två rundor med formelbilarna :rolleyes:
1.jpg
1.jpg (226.01 KB) Visad 55245 gånger
2.jpg
2.jpg (182.16 KB) Visad 55235 gånger
3.jpg
3.jpg (199.13 KB) Visad 55240 gånger
4.jpg
4.jpg (152.1 KB) Visad 55232 gånger
5.jpg
5.jpg (195.49 KB) Visad 55235 gånger
6.jpg
6.jpg (147.83 KB) Visad 55246 gånger
7.jpg
7.jpg (164.79 KB) Visad 55172 gånger
8.jpg
8.jpg (177.89 KB) Visad 55189 gånger
9.jpg
9.jpg (184.32 KB) Visad 55232 gånger
10.jpg
10.jpg (175.42 KB) Visad 55219 gånger
11.jpg
11.jpg (156.94 KB) Visad 55217 gånger
12.jpg
12.jpg (164.57 KB) Visad 55226 gånger
13.jpg
13.jpg (136.57 KB) Visad 55229 gånger

ses när vi ses :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2019 på "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 12 okt 2019, 11:14

tredje rundan körd :Oops:
1.jpg
1.jpg (216.73 KB) Visad 54892 gånger
2.jpg
2.jpg (171.35 KB) Visad 54910 gånger
3.jpg
3.jpg (167.9 KB) Visad 54896 gånger
4.jpg
4.jpg (171.38 KB) Visad 54906 gånger
5.jpg
5.jpg (170.07 KB) Visad 54892 gånger
6.jpg
6.jpg (180.59 KB) Visad 54885 gånger
7.jpg
7.jpg (159.59 KB) Visad 54893 gånger

en runda till med formel bilarna sedan kör vi LMP (Avant slot) och sista omgången blir slot.its DTM
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2019 på "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 16 okt 2019, 20:24

nu har vi kört sista rundan med formel bilarna :suspect:
1.jpg
1.jpg (214.66 KB) Visad 54723 gånger
2.jpg
2.jpg (196.48 KB) Visad 54671 gånger
3.jpg
3.jpg (204.83 KB) Visad 54703 gånger
4.jpg
4.jpg (191.17 KB) Visad 54699 gånger
5.jpg
5.jpg (163.59 KB) Visad 54718 gånger
6.jpg
6.jpg (161.25 KB) Visad 54705 gånger
7.jpg
7.jpg (141.51 KB) Visad 54700 gånger
8.jpg
8.jpg (172.77 KB) Visad 54713 gånger
9.jpg
9.jpg (173.49 KB) Visad 54702 gånger
10.jpg
10.jpg (165.09 KB) Visad 54700 gånger
11.jpg
11.jpg (162.37 KB) Visad 54704 gånger
12.jpg
12.jpg (154.42 KB) Visad 54701 gånger

Grattis Oskar till ännu en liten delseger :thumb:
nästa vecka kör vi Avant-slot (LMP) innan dess kör vi lite magnetbil i Klippan
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2019 på "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 21 okt 2019, 00:08

på tisdag kör vi avant-slot LMP :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2019 på "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 21 okt 2019, 23:39

LMP Avant-slot imorgon :D
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2019 på "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 30 okt 2019, 10:56

första rundan körd med Avant-slot LMP
1.jpg
1.jpg (266.12 KB) Visad 53214 gånger
2.jpg
2.jpg (223.53 KB) Visad 53212 gånger
3.jpg
3.jpg (171.58 KB) Visad 53211 gånger
4.jpg
4.jpg (155.97 KB) Visad 53219 gånger
5.jpg
5.jpg (186.53 KB) Visad 53208 gånger
6.jpg
6.jpg (167.7 KB) Visad 53214 gånger
7.jpg
7.jpg (182.46 KB) Visad 53208 gånger
8.jpg
8.jpg (146.91 KB) Visad 53210 gånger
9.jpg
9.jpg (187.99 KB) Visad 53214 gånger
10.jpg
10.jpg (226.06 KB) Visad 53207 gånger
11.jpg
11.jpg (136.43 KB) Visad 53175 gånger
12.jpg
12.jpg (168.76 KB) Visad 53204 gånger
13.jpg
13.jpg (157.81 KB) Visad 53207 gånger
14.jpg
14.jpg (153.13 KB) Visad 53202 gånger

andra rundan kommer strax :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: HÖSTEN 2019 på "Lussebanan"

Inläggav nallecolin 30 okt 2019, 14:30

andra rundan LMP
1.jpg
1.jpg (232.73 KB) Visad 53182 gånger
2.jpg
2.jpg (252.85 KB) Visad 53164 gånger
3.jpg
3.jpg (197.7 KB) Visad 53178 gånger
4.jpg
4.jpg (172.54 KB) Visad 53169 gånger
5.jpg
5.jpg (138.9 KB) Visad 53187 gånger
6.jpg
6.jpg (151.62 KB) Visad 53176 gånger
7.jpg
7.jpg (192.98 KB) Visad 53172 gånger
8.jpg
8.jpg (186.86 KB) Visad 53169 gånger
9.jpg
9.jpg (146.12 KB) Visad 53168 gånger
10.jpg
10.jpg (187.2 KB) Visad 53172 gånger
11.jpg
11.jpg (183.67 KB) Visad 53182 gånger
12.jpg
12.jpg (170.75 KB) Visad 53175 gånger
13.jpg
13.jpg (171.69 KB) Visad 53174 gånger
14.jpg
14.jpg (175.93 KB) Visad 53169 gånger
15.jpg
15.jpg (133.9 KB) Visad 53165 gånger

får ni hålla tillgodo med detta tills nästa vecka :-P :thumb:
på söndag blir det lite skruvande inför Tysklands resan :klappa: :banana:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Nästa

Återgå till HBG Slotcar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster