Hur funkar Ninco Digital? Finns den ens att köpa?

Här diskuterar vi digitala bilbanesystem.
Scalextric Digital, Ninco-D, SCXD m.fl.

Hur funkar Ninco Digital? Finns den ens att köpa?

Inläggav Danno 30 jul 2015, 14:13

Hej hej, det var längesedan!
Daniel från http://www.bilbaneforumet.se/viewtopic.php?f=23&t=2776&p=43866&hilit=Marklands&sid=9bdf36f5894a8307bf24aed531e6e310&sid=9bdf36f5894a8307bf24aed531e6e310#p43830

Jag har ca 20 meter 4-spårig ninco bana liggandes nerpackad.
Nu när vi fått 2 barn och inte har plats att ha ett helt rum till bilbana är min fråga följande:

Har därför bestämt mig för nåt digitalt 2 spårigt.
Hur är det med nincos digitala konverteringssats?
Har någon sett eller provat den?

Läste nånstans att det skulle komma en ny ninco digital version 2014-2015 men hittar ingen mer info!


Annars får jag väl sälja av alla bandelar o byta till scalextrics digitala.
Hur är annars intresset här på forumet att köpa mina delar?
Mvh
Daniel
Användarvisningsbild
Danno
Mekaniker
 
Inlägg: 376
Blev medlem: 27 okt 2006, 23:26
Ort: Göteborg
Klubb: F.R.O.G.

Re: Hur funkar Ninco Digital? Finns den ens att köpa?

Inläggav Nico 30 jul 2015, 14:46

Danno skrev:Nu när vi fått 2 barn och inte har plats att ha ett helt rum till bilbana

Tjääna!!!
Bedrövligt... men roligt :thumb:
Jag hade ju också ett eget rum ett tag, men det var innan jag ens hade stadigt sällskap. Och jag tog ner banan av andra anledningar.
Sen gick jag loss bigtime på nytt projekt på jobbet då jag insåg att jag kunde hissa upp drömmarna i taket.
Men fortfarande örfilas jag av inspiration till små tvåspåriga banor. Bryr mig inte så mycket om det är digitalt eller analogt jag inspireras av - då jag mest tycker det är fascinerande att se hur bra en del gör det när dom tänker till lite. Nu har jag tillgång till både Scalex Sport 4-spår i klubben och 4-spårs Ninco på jobbet så jag behöver nog inte bygga mig en 2-spårig i dagsläget. Men eftersom du hade en sån fin bana tidigare tänker jag att du kanske skulle ha glädje av denna killes byggtråd. Ta en kopp varm oboy när ungarna har slocknat och bläddra igenom sidorna. Man bara ler över storheten i det lilla bygget - underbart!

Inspiration!
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Hur funkar Ninco Digital? Finns den ens att köpa?

Inläggav GranTurismo 30 jul 2015, 21:06

Välkommen tillbaka!

Det verkar som att Ninco har skrotat sitt digitala sortiment helt och hållet. Vid de senaste årens Nürnbergmässor har de utannonserat ett nytt system (som dock byggde på det första) men med trådlösa sk Wico-kontroller. Tidigare här i somras meddelades dock att systemets nu skrotats helt och hållet innan det kommit ut på marknaden! Den gamla powerbasen och delarna verkar inte tillverkas längre. Det går säkert att hitta i lager här och där men frågan är om det är ett system att satsa på då utvecklingen lär bli noll. Skulle jag gå digitalt skulle jag snegla på Slot It Oxigen eller Scorpius.

Annars är tvåspårigt analogt inte så dumt det heller...
Instagram: @granturismo_slotcars
Användarvisningsbild
GranTurismo
Slotracer
 
Inlägg: 1698
Blev medlem: 27 feb 2007, 15:10


Återgå till Digitala bilbanesystem

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster