F1 2015

Här diskuteras allt som har med världen i skala 1:1 att göra.
Allt från den nya katten till den gamla volvon...

F1 2015

Inläggav Ravajack 29 mar 2015, 11:15

En populär föreställning är att om man kedjar fast ett oändligt stort antal apor vid var sin skrivmaskin, så kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk. Internet har dock nu slutligen bevisat att så inte är fallet...
Användarvisningsbild
Ravajack
Veteranracer
 
Inlägg: 3446
Blev medlem: 07 sep 2004, 14:56

Re: F1 2015

Inläggav Aramis 29 mar 2015, 23:50

Jorå, det är klart att vi fortfarande bryr oss! Men jag har fått mindre tid att hänga på forumet så då blir denna Allmänna sektion nedprioriterad.

Kan säga att det var lite kul att Vettel vann idag trots att jag håller Hamilton som personlig favorit. Det är alltid roligast när det är jämnt, annars dör liksom intresset lite (Schumacher-eran t ex). Kändes inte så provocerande med pekfingret som det gjorde när han körde för Red Bull heller. Han upplevs som en helt annan kille nu med röda kläderna med den stegrande hingsten på. Kan bli en häftig fight mellan Merca och Ferrari i år. :up:

Men Marcus Eriksson... :down: Riktigt magplask...
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: F1 2015

Inläggav snugged 30 mar 2015, 20:38

det har tyvärr svalnat rejält sen dom började med elektriska dammsugarmotorer... :red:
Användarvisningsbild
snugged
Testförare
 
Inlägg: 2660
Blev medlem: 09 jul 2007, 00:14
Ort: Málaga

Re: F1 2015

Inläggav jomol22 01 apr 2015, 13:41

Jag bryr mig! Och jag tycker mycket om de nuvarande motorerna. Lite ny teknik behövdes. Det är klart det finns saker att ändra, men på det hela tycker jag fortfarande att F1 är intressant.
jomol22 hette förut srsowö
Användarvisningsbild
jomol22
Veteranracer
 
Inlägg: 3147
Blev medlem: 09 feb 2004, 18:04
Ort: Örebro
Klubb: SRSoWÖ

Re: F1 2015

Inläggav Borgis 01 apr 2015, 23:31

Jag tycker att det är bra. Ska man ha någon motorsport kvar i framtiden går det
nog inte att vara bakåtsträvande.

Nog ser t ex Formula E lite jönsiga ut och förutsättningarna är lite annorlunda men det är ju
racing. :)
If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught, and then lie.
Användarvisningsbild
Borgis
Good Cop
Good Cop
 
Inlägg: 6409
Blev medlem: 03 okt 2004, 16:25
Ort: Göteborg
Klubb: GO69

Re: F1 2015

Inläggav Nico 06 apr 2015, 22:14

Nog tittar man ... men allvarligt, Indycar är roligare, Aussie V8's är roligare, WTCC är roligare.

Självklart härligt att Ferrari vinner igen. Sen får folk ha vilka teorier dom vill om att säkerhetsbilen spelade in. Allison & DeBeer kommer kasta upp Mercedes på repen flera gånger i år. Redan förra året fick man en liten simmig blick när man insåg vad Ferrari höll på med. Även om det är så att Alonso försökte ta sig ur Ferrari-kontraktet redan 2013 så måste han ångra sig lite. Men samtidigt kolla hur fin Macken är i mediumsnabba böjarna. Det ser riktigt fint ut och dom har absolut framtiden för sig. Det var bara det här med mjukvaran som levererar hästkrafter *pffft*

Marcus drog till med en typisk gp2 miss senast. Trist då han hade finfin chans på goa poäng.

F ö pågick det en synnerligen intressant häxjakt på Van Der Garde i svenska racing-forum som har varit mycket underhållande. Väldigt skojigt när individer totalt rgade ska ta till fight i skrift för alla "fel" GVDG gjorde. Jösses!

Förbudet mot alternerad hjälmdesign då. HAHAAaa... FIA i ett nötskal. Dom vill kunna marknadsföra förarna inför fansen så att man känner igen hjälmarna. Men ett stall kan i praktiken köra en blå bil i Belgien och komma med en gul bil till Monza - jäkla konsekvent.
Men inget ont som inte för något gott med sig - Vettel (nåja) har kommit upp med en ikonisk hjälmdesign som direkt hamnar bredvid (före i min värld) Senna, Schumi, Prost, Lauda m fl. En liten homage till sin egen hjälte! :thumb:
Bild
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: F1 2015

Inläggav Nico 07 apr 2015, 11:34

Borgis skrev:Nog ser t ex Formula E lite jönsiga ut och förutsättningarna är lite annorlunda men det är ju
racing. :)


Vänta bara till du ser juniorserien till FE

[youtube]https://www.youtube.com/JwWCGWPU9R4#t[/youtube]
https://www.youtube.com/watch?v=JwWCGWPU9R4#t=692
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: F1 2015

Inläggav Kristian 07 apr 2015, 20:45

MEN HERRE GUUUD!!!
Jag hyser inget större agg mot formula-e förutom att dom byter bil mitt i racet. Men det här? Skojar dom eller?
Hade väl varit en grej om dom hade solpaneler å egenbyggda fordon men det här är ju bara tråkigt. :down:
/Kristian
Tjockhult Racing Society
Användarvisningsbild
Kristian
Testförare
 
Inlägg: 2786
Blev medlem: 12 dec 2006, 12:03
Ort: Västerhaninge
Klubb: TRS

Re: F1 2015

Inläggav Jormungandr 07 apr 2015, 23:14

lådbilar är fanimej betydligt roligare än det där!
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: F1 2015

Inläggav Nico 08 apr 2015, 12:23

And still ... dom missar chikanen i slutet på rakan. haha... näe man ska väl vara snäll då det är barn som kör.

FE är som F!, ett skämt. Och nu undrar alla som läser om jag menar Feministiskt Initiativ, eller om jag bara gjorde fel när jag skulle skriva F1... hmm
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: F1 2015

Inläggav Jormungandr 08 apr 2015, 13:51

F⅄ menar du? ;-)
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: F1 2015

Inläggav Nico 13 apr 2015, 14:15

Hamilton - Rosberg - Vettel
Vettel - Hamilton - Rosberg
Hamilton - Rosberg - Vettel

hmmm...

Kul gnällnivå på Rosberg just nu. "Hamilton körde för långsamt och förstörde mitt lopp". Ähum, för det första så är det helt sonika en bra strategi att låta tvåan bakom dig få jobba sina däck hårdare och försvara sig mot trean. Toppen-strategi och det finns tack och lov inte några regler mot det (ännu).
För det andra, om så är fallet - att Hamilton medvetet "saktar ner" tempot så attackera för bövelen. Sitt inte på presskonferansen och var sur och gnäll ut i media. TÖNT! Tyckte Hamiltons svar var bra, att det inte var hans jobb att hålla efter Nico's race utan han skötte sig själv. Hoppas dom langar ut gnällapan och sätter in Wherlein eller Bottas snart. Dom behöver inte ösa ut stålar på en sån 'pantsy'. Nu tror jag förvisso att det är mer sannolikt att Bottas sitter i en Ferrari så fort Kimi lägger hjälmen på hyllan och börjar halsa Minttu.
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: F1 2015

Inläggav Aramis 14 apr 2015, 19:15

Håller med dig helt och hållet!

Förra året klagade aldrig Hamilton som gång på gång blev utkvalad av Rosberg men som av egen kraft gjorde grymma omkörningar. Det är väl bara för Rosberg att göra likadant! Men han kan inte!! Han är tvåa i teamet och kommer så alltid vara. Hamilton är alldeles för bra... In med Felix Rosenqvist istället! Det vore mumma!!
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: F1 2015

Inläggav Nico 14 apr 2015, 23:26

Fast Hamilton kan han med, jösses - när det inte går hans väg. Förra året gick radion varm med snack om olika fel på bilen dom få gånger Rosberg tog honom på merit. Därför är det lite kul att dom båda sitter i samma stall. Toto och Lauda har nog fullt upp mellan loppen.
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: F1 2015

Inläggav jomol22 16 apr 2015, 19:55

2013 körde Nico i ledning toksakta i Monacos GP eftersom Mercorna var lite för hårda mot däcken. Lewis och resten av startfältet tuffade runt i nåt slags promenadtempo, tills det var dags för depåstoppen. Då gick det undan ett tag!
Var och en får bestämma sin egen takt. Om han längst fram vill åka lite sakta är det ju upp till honom. Det är förstås en helt annan sak om denna taktik leder till att tvåan riskerar att bli trea... Och det var just det Nico syftade på.
Om Nico (Signorelli, alltså) byter ut Nico (Rosberg) mot Bottas kommer snart Bottas börja gnälla. Det hör helt enkelt till människotypen. Egoistisk utav h-e.
jomol22 hette förut srsowö
Användarvisningsbild
jomol22
Veteranracer
 
Inlägg: 3147
Blev medlem: 09 feb 2004, 18:04
Ort: Örebro
Klubb: SRSoWÖ

Nästa

Återgå till Allmänt 1:1

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 56 gäster