tjäna ny på forumat som funderar på digitalt :D

Här diskuterar vi digitala bilbanesystem.
Scalextric Digital, Ninco-D, SCXD m.fl.

Re: tjäna ny på forumat som funderar på digitalt :D

Inläggav amazon-peo 11 jan 2014, 17:34

ja precis den sidan hitta jag igår. det är enda stället som har den? tänkte om den finns på nån svensk sida?
amazon-peo
Braidsbytare
 
Inlägg: 54
Blev medlem: 24 dec 2013, 22:05

Re: tjäna ny på forumat som funderar på digitalt :D

Inläggav ezburn 11 jan 2014, 18:06

Ja beställde från UK, funkade klockrent, grejerna hemma efter 3 dagar (bättre än ditt postombud ;) )
ezburn
Depåman
 
Inlägg: 146
Blev medlem: 14 sep 2007, 11:33
Ort: Smedjebacken

Re: tjäna ny på forumat som funderar på digitalt :D

Inläggav amazon-peo 11 jan 2014, 18:14

aha ja men dåså då fåre bli en sån därifrån då
ja visst faan är det otroligt vad posten kan...
amazon-peo
Braidsbytare
 
Inlägg: 54
Blev medlem: 24 dec 2013, 22:05

Re: tjäna ny på forumat som funderar på digitalt :D

Inläggav amazon-peo 13 jan 2014, 19:04

jahopp jahaja...posten höhö....inge paket idag heller....
har ringt runt till mitt ställe jag ska hämta på o dom har ingen aning och så har jag ringt dom som jag köpt grejerna av
dom skulle ringa posten och ringa upp men jag såg en ny aktivitet på paketet att det hade blivit flyttat till nån annat ställe i örebro så ringde igen till dom jag köpt av och det visar sig att dom har skickat paketet för tungt. 22.5kg väger det och max kg är 20 kg så det blir hempaket så hoppas dom kommer med det imorgon för det skulle dom jag beställt banan av försöka fixa iallfall...
jäkla cirkus de här men nu vet man de att ser man att ett paket väger mer än 20kg så är de lika bra och ringa upp direkt så det blir hemtransport direkt

jo jag beställde kabeln igår så får se om den kanske hinner hit först haha :P
amazon-peo
Braidsbytare
 
Inlägg: 54
Blev medlem: 24 dec 2013, 22:05

Re: tjäna ny på forumat som funderar på digitalt :D

Inläggav amazon-peo 16 jan 2014, 23:01

banan upplockad o hej å hå vad de går :D
fick till skaplig bana med original och de delar jag köpte xtra på måfå. vart 2 45 kurvor o original bro delarna kvar bara :D och depå delarna vart kvar också :( jag köpte bara ett paket med halva rakor o de går ju natrligtvis åt 2 paket...
men måste köpa till några fler knixigare kurvor också så inte banan bara går fram o tebax på bordet som de gör nu men de är gött med rakor :D

hoppas jag får hem kabeln imorgon så jag har nåt o plocka med i helgen. dator o internet o allt man kan tänkas behöva står redan i källarn o väntar :D

tänkte försöka lägga ut bild men faen de går ju bara o ladda upp bilder med 2 pixlar typ om det ska klara max storleken här. har inte orkat leta reda på nåt program o minska dom med. nån som har nå tips eller lägger ni ut bilder på annan sida o länkar hit?
amazon-peo
Braidsbytare
 
Inlägg: 54
Blev medlem: 24 dec 2013, 22:05

Re: tjäna ny på forumat som funderar på digitalt :D

Inläggav GTA 16 jan 2014, 23:20

Låter spännande.

Jag har ett Gmail (Goggle) konto där man kan lägga bilder.. funkar helt ok. sen är det bara att länka hit med "Img" knappen
Användarvisningsbild
GTA
Mekaniker
 
Inlägg: 310
Blev medlem: 28 feb 2012, 22:58
Klubb: Trönö Slotcar

Re: tjäna ny på forumat som funderar på digitalt :D

Inläggav amazon-peo 18 jan 2014, 23:39

Får försöka ta mig tid o fixa lite bilder nån dag
Har iallafall dragit iväg en order på lite mer delar :)
Vart inte så mycket men ska iallafall kunna få ihop depån som de är tänkt iallafall :)
Har talat med några kompisar så till helgen verkar de bli hård körning :) ska bli spännande o se hur de är o köra med 6st på banan o dom flesta är väl noobs så blir nog en del avåkningar i början skulle jag tippa på. Så har lite o göra till veckan o röja upp i rummet på bröte p lära mig race programmet ordentligt så de inte går åt en massa tid i onödan på o blippa i programmet
amazon-peo
Braidsbytare
 
Inlägg: 54
Blev medlem: 24 dec 2013, 22:05

Re: tjäna ny på forumat som funderar på digitalt :D

Inläggav dansken_12 21 jan 2014, 12:54

Har ett photobucket konto där man kan lägga bilder och länka direkt in i tråden här.
Finns oxå app till mobilen så man kan tanka direkt upp på photobucket....

Väntar på bilder
dansken_12
Braidsbytare
 
Inlägg: 93
Blev medlem: 07 jan 2005, 10:48
Ort: Kungälv / Göteborg

Re: tjäna ny på forumat som funderar på digitalt :D

Inläggav amazon-peo 22 jan 2014, 00:49

Testar lite :) http://i270.photobucket.com/albums/jj10 ... 0vx0wt.jpg

Var Faan den enda bilden jag hade på scalextric banan märkte jag :s
Skärmen är inte ivägen så mycket som de ser ut på bilden när man står närmare o inte har lika puckad syn som kameran i mobilen har :)
De där är iallafall när jag prova olika program på datorn :)
Men imorgon ska jag greja om lite så ska ta några bättre bilder då. Men nu har jag löst ladda upp bilder problemet iallafall :)
amazon-peo
Braidsbytare
 
Inlägg: 54
Blev medlem: 24 dec 2013, 22:05

Re: tjäna ny på forumat som funderar på digitalt :D

Inläggav GranTurismo 22 jan 2014, 23:33

Det du ska göra är att ta IMG-koden från Photobucket och klistra in mellan två [img]-symboler. Syns i verktygslisten när du skriver ett inlägg. Här kan du läsa mer om hur forumet fungerar.
http://www.bilbaneforumet.se/viewtopic.php?f=27&t=3730
Instagram: @granturismo_slotcars
Användarvisningsbild
GranTurismo
Slotracer
 
Inlägg: 1698
Blev medlem: 27 feb 2007, 15:10

Re: tjäna ny på forumat som funderar på digitalt :D

Inläggav amazon-peo 01 feb 2014, 23:33

satan vad dåligt de var uppdarerat då!!!

okej här kommer de lite :D

jo råå hade mitt invignings party men de vart ju inte som jag tänkt mig :( vart förhinder för många men 2 kom :D
Bild

vart inte tid för mer bilder för de var race hela tiden :D passa på medans jag hade åkt ur o lät dom andra komma ifatt :P

men så här har jag nu. o bordet är byggt av skit jag hade i källaren o sen några spånskivor på de så bordet är 1.65x3.65cm o de är byggt av scalextric platinum o depå o 2 xtra växlar o några fler r2 kurvor o rakor men som jag beställde på måfå samtidigt jag beställde original banan för o kunna få lite längre men jag märkte att de var nog inte r2 45 graders jag var ute efter :P satan vad sånna jag har nu o vad lite jag behöve dom :S. men efter att jag beställde 1 pack till 1 spårs banor o 1 xtra växel så kunde vi bygga ut så de bara vart 2 kurvor kvar :D

var ner o knäppte några bilder nu så därför skärmen är svart
men gammla öl kartonger är bra o ha :P
Bild

tog fram fin mattan o stå på så de inte bli kallt om fötterna o källaren :P
Bild


en banbild :D lite snål blixt i mobilen tyvärr :(
Bild


dator platsen o skärmen men allt är lite provisoriskt o datorn är inte ens inkopplad för jag hann inte få in race programmet o sånt till den så hade bärbara där på pallen :P men den datorn ska användas sen
Bild


efter förlägningen gick mitten delen in över den nedre delen med ca 3cm så de fick bli en höjning :D
Bild


borde kunnat ha flyttat ut den lite till men lite överhäng måste de vara :D
Bild


depån fick sticka ut lite också :D
Bild


här har vi avdelningen för publiken :D
Bild

kanske skulle göra en byggtråd :S....de får bli nästa steg höhö men så här långt har jag kommit sen jag starta tråden. tänkte lägga ut lite bilder på min tyco bana sen för de var grejer de när den var typ maxbyggd :D
amazon-peo
Braidsbytare
 
Inlägg: 54
Blev medlem: 24 dec 2013, 22:05

Re: tjäna ny på forumat som funderar på digitalt :D

Inläggav amazon-peo 01 feb 2014, 23:44

ja jag vet det är nystädat :)
amazon-peo
Braidsbytare
 
Inlägg: 54
Blev medlem: 24 dec 2013, 22:05

Re: tjäna ny på forumat som funderar på digitalt :D

Inläggav ezburn 02 feb 2014, 10:44

Hrm hrm... Va va d ja sa om R2 kurvor? ;) ;)
ezburn
Depåman
 
Inlägg: 146
Blev medlem: 14 sep 2007, 11:33
Ort: Smedjebacken

Re: tjäna ny på forumat som funderar på digitalt :D

Inläggav amazon-peo 02 feb 2014, 12:19

ja de måste vara dom sämsta kurvorna man kan ha haha o jag har bara sånna :S
trodde att de var andra kuvor än jag skulle få med i platinum paketet så de vart lite felköp :(
amazon-peo
Braidsbytare
 
Inlägg: 54
Blev medlem: 24 dec 2013, 22:05

Re: tjäna ny på forumat som funderar på digitalt :D

Inläggav ezburn 02 feb 2014, 13:24

Ja endast R2 är lite trökigt, personligen gillar jag R3/R4 men har ack så smalt så det är svårt att få till det :sceptic:
ezburn
Depåman
 
Inlägg: 146
Blev medlem: 14 sep 2007, 11:33
Ort: Smedjebacken

FöregåendeNästa

Återgå till Digitala bilbanesystem

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 43 gäster

cron