Hur blir man expert! Upppackning och kontroll!

Här diskuteras allt som har att göra med bilbaneracing på plast och träbanor med skalenliga bilar. Scalextric, Ninco, Slot.it, FLY m.fl.

Re: Hur blir man expert! Upppackning och kontroll!

Inläggav GranTurismo 14 jan 2013, 22:08

Usch vad trist! :down:

Kan du inte höra med shopen om de kan ordna fram ett nytt chassi? Har du tur får du det kanske billigt.
Instagram: @granturismo_slotcars
Användarvisningsbild
GranTurismo
Slotracer
 
Inlägg: 1698
Blev medlem: 27 feb 2007, 15:10

Re: Hur blir man expert! Upppackning och kontroll!

Inläggav balsaworks 14 jan 2013, 22:27

Jo precis, jag har mailat bett att de ska försöka fixa ett nytt.
För ett yuppie-fritt Södermalm
Användarvisningsbild
balsaworks
Mekaniker
 
Inlägg: 415
Blev medlem: 27 maj 2007, 13:36
Ort: Stockholm

Re: Hur blir man expert! Upppackning och kontroll!

Inläggav Aramis 14 jan 2013, 22:45

Vad tråkigt balsa! Har aldrig varit med om att nåt spruckit på det där viset. Jag är övertygad om att de kommer att ersätta dig med ett nytt chassi. Nya bilbanetillverkare har visat väldigt bra service-anda på sistone och jag blir förvånad om inte SRC sällar sig till dem.

Tänkte på att braiden ser ut som en halsduk i en storm. Inget som inte går att fixa förvisso men bilen har nog ramlat omkring en del i kartongen. Bra betyg åt karossen att den har klarat sig utan en skråma! :up:
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Hur blir man expert! Upppackning och kontroll!

Inläggav balsaworks 14 jan 2013, 23:29

Ja det verkar vara en bra kaross! Jag fick just svar från säljaren att han ska träffa SRC om ett par veckor och han kommer att skicka ett nytt chassi :up:
För ett yuppie-fritt Södermalm
Användarvisningsbild
balsaworks
Mekaniker
 
Inlägg: 415
Blev medlem: 27 maj 2007, 13:36
Ort: Stockholm

Re: Hur blir man expert! Upppackning och kontroll!

Inläggav Aramis 14 jan 2013, 23:43

balsaworks skrev:Ja det verkar vara en bra kaross! Jag fick just svar från säljaren att han ska träffa SRC om ett par veckor och han kommer att skicka ett nytt chassi :up:

Du ser! :thumb:
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Hur blir man expert! Upppackning och kontroll!

Inläggav balsaworks 25 apr 2013, 11:31

En liten uppdatering av upp-packningstråden:

Aramis skrev:Balsaworks du har nog fått med alla altetnativa packnigssätt utom, som jag erfarit, den allra vanligaste är ifrån de svenska webshopparna - tidningspapper! Tycker det fungerar klockrent. Har aldrig fått nån skadad artikel under alla år... :up:


Helt korrekt. Möjligen ett litet förbehåll för att trycksvärtan kan smutsa ner fingrarna.
Bild

En variant på frigolit som hör till de sämre. Hygglig stötdämpning om det packas noggrannt men en veritabel mardröm att packa upp; små frigolitpärlor som fastnat överallt
Bild
För ett yuppie-fritt Södermalm
Användarvisningsbild
balsaworks
Mekaniker
 
Inlägg: 415
Blev medlem: 27 maj 2007, 13:36
Ort: Stockholm

Re: Hur blir man expert! Upppackning och kontroll!

Inläggav GranTurismo 27 jun 2015, 13:47

Senaste försändelsen var för tight packad. Lådan var som synes väl inslagen i bubbelplast men utan tillräcklig med luft mot kartongen kan det gå så här. Antagligen har kartongen fått sig en rejäl tryckare under transporten med resultatet att locket till Scalextriclådan gick i tusen bitar. Ingen skada på bilen dock! Men lite surt då jag använder originallådorna som förvaring för bilarna.

Bild

Bild

Kul bil att köra förresten, men den var en mardröm att plocka isär för att få ur magneten och sedan vikta. Då gick den sönder...
Instagram: @granturismo_slotcars
Användarvisningsbild
GranTurismo
Slotracer
 
Inlägg: 1698
Blev medlem: 27 feb 2007, 15:10

Föregående

Återgå till Bilbana & allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 57 gäster