Problem med bil

Här diskuterar vi digitala bilbanesystem.
Scalextric Digital, Ninco-D, SCXD m.fl.

Problem med bil

Inläggav BlueFruit 11 apr 2013, 20:37

Jag har en chippad bil som beter sig väldigt konstigt.
Den går väldigt dåligt och ibland inte alls. Det verkar som om den får dålig kontakt med banan. Men. Om ytterligare en bil kör samtidigt så går den precis som den ska. Det räcker att den andra bilen kör bara lite grann så fungerar den första som den ska. Men om den andra bilen stannar eller kör av så stannar även den första.

Någon som har en förklaring?
BlueFruit
Nykomling
 
Inlägg: 5
Blev medlem: 03 apr 2013, 12:35

Re: Problem med bil

Inläggav BlueFruit 13 apr 2013, 16:15

Det verkar som om digitalchippet inte fungerar som det ska. Jag provade att byta chip med en annan bil och då fungerade den hur bra som helst. Bilen jag stoppade i det misstänkta chipet i fick då samma problem som den första bilen. Det går heller inte att programmera om id till något annat än 1.

Är chipet trasigt och behöver bytas ut? Det är helt nytt och har inte suttit i någon annan bil innan.
BlueFruit
Nykomling
 
Inlägg: 5
Blev medlem: 03 apr 2013, 12:35

Re: Problem med bil

Inläggav Bore 16 apr 2013, 22:16

Vad är det för chip och märke på det?
Användarvisningsbild
Bore
Braidsbytare
 
Inlägg: 81
Blev medlem: 28 mar 2013, 19:08
Ort: Bjuv

Re: Problem med bil

Inläggav BlueFruit 17 apr 2013, 16:35

Det är ett Scalextric Easy Fit.
BlueFruit
Nykomling
 
Inlägg: 5
Blev medlem: 03 apr 2013, 12:35

Re: Problem med bil

Inläggav Bore 17 apr 2013, 17:01

Låter som det är problem med ditt chip men kan inte svara på exakt! Kanske någon som har bättre koll. Själv hade jag lite problem med ett slot.it chip men det visade sig till slut att det legat emot hjulaxeln i min FLY bil och på så sätt "kortslutit" sig själv. Lite tejp löste det problemet men det tror jag ju knappast är problemet i ditt fall.
Användarvisningsbild
Bore
Braidsbytare
 
Inlägg: 81
Blev medlem: 28 mar 2013, 19:08
Ort: Bjuv


Återgå till Digitala bilbanesystem

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 27 gäster