Så var det dags igen... (e-mail scam)

Här diskuteras allt som har med världen i skala 1:1 att göra.
Allt från den nya katten till den gamla volvon...

Så var det dags igen... (e-mail scam)

Inläggav Svänn 14 dec 2012, 10:37

Jag gillar speciellt formuleringen av första meningen i andra stycket.


God dag

Vänligen kan du vara betrodd? Jag är Sam Molinaro från Harlesden, nordvästra London, här i England. Jag arbetar med UBS Bank London. Jag skriver dig från mitt kontor om en verksamhet som kommer att vara av enorm fördel för oss båda. I min avdelning, som är Chief Operating Officer, Investment Banking, UBS Bank upptäckte jag en övergiven summan av femton miljoner fyra hundra tusen Great Brittiska pund (£ 15.400,000.00) på ett konto som tillhör en av våra kunder Late Mr Thompson Morrison som förlorade tyvärr sitt liv i en olycka. Tyvärr inte av hans släktingar har kommit fram att göra anspråk på pengarna och den brittiska regeringen försöker nu att använda pengarna för att finansiera Ungdom och samhällsprojekt baserat på en politik som initierats av förre premiärministern Gordon Brown, som är anledningen till att jag kontaktar dig så att vi kan få pengar av UBS bank och in på ditt konto innan de tar över pengarna. Du kan läsa om politiken via länken http://news.bbc.co.uk/2/hi/busines/4017381.stm

Valet av kontaktar du är upphetsad av geografisk karaktär av var du bor, i synnerhet på grund av känslighet för denna transaktion. Banken tjänstemän har väntat på någon av de anhöriga att komma upp för påståendet men ingen har gjort det. Jag personligen har tappat målet att hitta släktingar i 3 år nu, jag söker ditt medgivande att presentera dig som de närmast anhöriga / Kommer bidragsmottagaren till den avlidna så att intäkterna från detta konto värderas till £ 15.400,000.00 kommer att överföras till din bankkonto som de anhöriga till Late Mr Thompson Morrison.

Detta kommer att betalas ut eller delas i dessa procentsatser, 60% för mig och 40% till dig. Allt jag behöver är att ladda upp dina uppgifter i vår bank databassystem som de anhöriga till Late Mr Thompson Morrison. Allt jag behöver nu är din ärliga samarbete, sekretess och pålitlighet för att vi ser denna transaktion igenom. Vänligen du måste hålla denna transaktion 100% hemligt på grund av min ställning här i min bank.

Jag fick din kontakt från ditt lands företagsregister och jag bestämde mig för att kontakta dig hoppas att du hittar den här affären intressant. Var på din bekräftelse av detta meddelande och ange ditt intresse jag kommer att förse dig med mer information. Sträva efter att meddela mig ert beslut så snart som möjligt. Jag kommer att vilja investera min egen del 60% i ditt land eller kanske gå in i ett partnerskap med dig i alla affärer av dina val som kan ge god utdelning för oss.

Om du kan lita på och även kan hantera en sådan stor affär sedan ge mig följande information som vi har 7 dagar att slutföra denna transaktion. Det är mycket brådskande TACK.

1. Ditt fullständiga namn ................
2. Ditt mobiltelefonnummer ..............
3. Din kontaktadress ......................
4. Yrke / befattning .......................
5. Ditt faxnummer ..........................
6. Ålder ...................................
7. Civilstånd ............................

Snälla, inte svarar på detta e-post om du inte är intresserad eller mindre intresserade av affären eftersom jag behöver någon som kommer att ge affären 100% uppmärksamhet för att vi lyckas som jag har lagt in mycket i planeringen av hur vi kommer att lyckas. Så jag vill inte att någon som kommer och slösa min tid och röra upp affären och sätta mig i stora problem som kan landa mig i fängelse eller få mig att förlora mitt jobb.

Du kan kontakta min privata e-post sam.molinaro51@gmail.com eller ring numret nedan för ytterligare förtydligande.

Bästa hälsningar,
Sam Molinaro
UBS Bank, London
Telefon: +447012992483
E-post: sam.molinaro51@gmail.com
Det är aldrig för sent att ge upp.
Användarvisningsbild
Svänn
Slotracer
 
Inlägg: 1182
Blev medlem: 10 jan 2005, 16:31
Ort: Munktorp, Köping
Klubb: SunCity SlotCar

Re: Så var det dags igen...

Inläggav jomol22 14 dec 2012, 10:49

Grattis! :thumb:
Ja, du har verkat lite upphetsad av geografisk karaktär, och nu förstår jag ju varför. :-P
jomol22 hette förut srsowö
Användarvisningsbild
jomol22
Veteranracer
 
Inlägg: 3147
Blev medlem: 09 feb 2004, 18:04
Ort: Örebro
Klubb: SRSoWÖ

Re: Så var det dags igen...

Inläggav Svänn 14 dec 2012, 10:55

:D
Det är aldrig för sent att ge upp.
Användarvisningsbild
Svänn
Slotracer
 
Inlägg: 1182
Blev medlem: 10 jan 2005, 16:31
Ort: Munktorp, Köping
Klubb: SunCity SlotCar

Re: Så var det dags igen... (e-mail scam)

Inläggav Jormungandr 14 dec 2012, 11:59

Grattis Svänn! vad ska du göra med alla pengarna?
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Så var det dags igen... (e-mail scam)

Inläggav Svänn 14 dec 2012, 13:00

Jormungandr skrev:Grattis Svänn! vad ska du göra med alla pengarna?


Jag har funderat på att starta en fond för anhöriga till förtappade bilbanesjälar. Målet skulle vara att för varje inköpt bilbanebil skulle den anhörige, givetvis efter vederbörlig ansökan, kunna erhålla ett nytt par högklackade skor.
Det är aldrig för sent att ge upp.
Användarvisningsbild
Svänn
Slotracer
 
Inlägg: 1182
Blev medlem: 10 jan 2005, 16:31
Ort: Munktorp, Köping
Klubb: SunCity SlotCar

Re: Så var det dags igen... (e-mail scam)

Inläggav God is Back! 14 dec 2012, 13:14

Grattis Svänn :beer:

Men stackars Mr Thompson Morrison :(
Användarvisningsbild
God is Back!
Kartläsare
 
Inlägg: 844
Blev medlem: 20 feb 2007, 20:29


Återgå till Allmänt 1:1

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 62 gäster

cron