F1 2012

Här diskuteras allt som har med världen i skala 1:1 att göra.
Allt från den nya katten till den gamla volvon...

Re: F1 2012

Inläggav snabbabilar 19 nov 2012, 10:59

Aah, jag missade helgens race! Hörde att det avgjordes på sista löpan. Är utomlands och fick inte in någon bra streaming-kanal.
snabbabilar
Nykomling
 
Inlägg: 5
Blev medlem: 16 nov 2012, 15:09

Re: F1 2012

Inläggav carzzz 21 nov 2012, 14:50

Det är ju bara att googla på streaming...
carzzz
Nykomling
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 20 nov 2012, 11:50

Re: F1 2012

Inläggav snugged 25 nov 2012, 19:54

:(
Användarvisningsbild
snugged
Testförare
 
Inlägg: 2660
Blev medlem: 09 jul 2007, 00:14
Ort: Málaga

Re: F1 2012

Inläggav GranTurismo 25 nov 2012, 21:20

Herre jösses vilken upplösning. Fortfarande uppe i varv så här en 1½ timme efter.

På nåt sätt tycker jag liksom att Alonso borde fått bli trippelvärldsmästare för Vettel. Men vilken härlig säsong det var. Längtar redan till mars!
Instagram: @granturismo_slotcars
Användarvisningsbild
GranTurismo
Slotracer
 
Inlägg: 1698
Blev medlem: 27 feb 2007, 15:10

Re: F1 2012

Inläggav Kristian 25 nov 2012, 23:11

Kul va de. Å spännande hela vägen :thumb:
/Kristian
Tjockhult Racing Society
Användarvisningsbild
Kristian
Testförare
 
Inlägg: 2786
Blev medlem: 12 dec 2006, 12:03
Ort: Västerhaninge
Klubb: TRS

Re: F1 2012

Inläggav Aramis 26 nov 2012, 00:41

Makalöst drama, smått osannolikt det som hände med Vettel i starten! Hade hellre sett Alonso som världsmästare men det går inte annat än att säga att Vettel är den mest värdige. Den uppkörningen från överläset sist kan bara applåderas. Hade det varit Webber hade det varit kört även om han också stod för en grym uppryckning andra halvan av racet.

Att Hülkenberg skulle göra en tabbe satt jag bara och väntade på då Hamilton kunde smyga förbi. Den incidenten några varv senare var en extra miss som kostade pallplatsen också. Det var synd för han körde riktigt bra men det är nervöst att som förare från mittenstall ligga och dra i topp och vara snabbast på banan. Endast några få förare klarar av det mentalt.

Längtar också efter nästa säsong. Finns så många frågor jag vill ha svar på; kommer Hamilton kunna prestera i Mercedes? Kommer Ferrari få ordning på bilen i början så Alonso har större chans? Kommer Red Bull dominera igen? Kommer Button få svårt mot Perez? Kommer Lotus förbättra sig gentemot de andra och ge Räikkönen större chans?
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: F1 2012

Inläggav Kristian 26 nov 2012, 00:59

Man måste ju även framhålla Kimis tredje plats i mästerskapet på sitt återkomstår. Sjukt imponerande med tanke på att han bara hade en seger...
/Kristian
Tjockhult Racing Society
Användarvisningsbild
Kristian
Testförare
 
Inlägg: 2786
Blev medlem: 12 dec 2006, 12:03
Ort: Västerhaninge
Klubb: TRS

Re: F1 2012

Inläggav Nico 26 nov 2012, 09:33

Häpp,

Grattis till Vettel som tog sin tredje raka titel. Trodde inte att Red Bull skulle ha kapacitet att sno ihop en bra bil för tredje året i rad. Men dom lyckades!

Två saker har imponerat på mig i år; Lotus jämnhet - hade Grosjean "hållt sig i spår" mer kunde dom banne mig kanske kommit tvåa i konstruktörsmästerskapet. Man ser ju vad Kimi har levererat när han hållt sig på banan och skrapat poäng i nästan alla lopp.
Sen är det här med Ferrari som såg ut som ett q1 stall i första delen av säsongen. Som hela tiden har kämpat och kämpat utan att ge upp hoppet och hej vad nära det var. Jag tillhör inte dem som räknar bort incidenter och adderar poäng som aldrig togs. Därför är det lätt att se Ferraris år som en stor framgång. Hoppas dom är starkare från start nästa år.

2013 borde bli bra eftersom twitterfågel Hamilton ska lära sig vad tålamod och mognad är när han ska ratta en bil som inte tillhör de snabbaste från början. (Tror inte Aldo Costa lyckas i år heller.) Lotus kanske kan stepppa upp lite och ge toppgubbarna en match. Men RedBull/Vettel är svårslagna tack vare att dom har en så grym andreförare i Webber som tar poäng från dom andra hela tiden. Även inför nästa år hoppas jag att Webber tar typ tre raka segrar i starten så att RedBull blir tvugna att satsa på honom istället. 8-)
Kimi och Lotus ev. framgångar nästa år ligger i deras andreförare. Ska dom signa Grosjean igen eller ska dom försöka få in arga pippin Kovalainen i stallet?

Perez kommer förmodligen krossa Button i pur fart, dock inte omöjligt att Button har mer poäng när året är slut. Perez kommer att vinna lopp säkerligen, annat vore konstigt. Men jag hade försökt att signa Hulkenberg istället.
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Föregående

Återgå till Allmänt 1:1

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 64 gäster

cron