Bildgåta v2.0

Här diskuteras allt som har med världen i skala 1:1 att göra.
Allt från den nya katten till den gamla volvon...

Bildgåta v2.0

Inläggav Ravajack 29 apr 2005, 15:22

Så var det då bildgåtedags igen: :D

Denna omgång av bildgåtan (v2.0) blir dock den kortaste i historien, då ymigs sopade rent redan under ouvertyren, anordnad av srsowö. (Se: Till Ravajack: http://www.bilbaneforumet.se/viewtopic.php?t=689&postdays=0&postorder=asc&start=0)

Den minnesgode kanske erinrar sig att jag storsint passade srsowö:s utmaning vidare till allmänheten, och dessutom i övermod utlovade TVENNE guldstjärnor som belöning för varje rätt svar på srsowö:s tre delgåtor, att användas som grundplåt i nästa omgång bildgåta (d v s denna, 2.0).

Det bar sig inte bättre (?) än att ymigs med flit och idoghet till sist fipplade till sig rätt svar i varje moment, och således kammade hem 3 x 2 guldstjärnor. Summa summarum hela sex (!) stjärnor alltså, en mer än vad som krävdes för att plocka hem totalsegern i denna omgång bildgåta.

Vi säger ett stort GRATTIS till ymigs! :thumb:
Guldstjärnor samt, givetvis, Ravajacks stora GULDPOKAL, är under distribution till vinnaren.

Av ovan nämnda skäl framgår att någon ytterligare publicering av Bildgåta v2.0 i form av bild i detta läge inte känns speciellt meningsfull, då ju denna omgång bildgåta nu faktiskt är avgjord innan den ens hunnit påbörjas...

Men harmas inte, gåtlösare!

Bildgåtan v3.0 är nämligen på gång, med finfinare slutpris pris än någonsin tillförne. :beer:
Kommer snart till ett bilbaneforum nära Dig!

Stay tuned.
En populär föreställning är att om man kedjar fast ett oändligt stort antal apor vid var sin skrivmaskin, så kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk. Internet har dock nu slutligen bevisat att så inte är fallet...
Användarvisningsbild
Ravajack
Veteranracer
 
Inlägg: 3446
Blev medlem: 07 sep 2004, 14:56

En ber att få tacke!

Inläggav ymigs 29 apr 2005, 16:15

:beer: :beer: :beer: :beer: :beer: :beer: :beer: :beer: :beer:
Ber att få tacka allra ödmjukas för de urtjusiga guldstärnor samt pokal som damp ner hos mig (om än virituella).
Detta får väl betecknas som en arbetsseger och till viss del beroende på att vissa verkade ha lämnat spelfältet helt öppet.
Får ladda om kanonen och se om jag kan vara med och sätta emot någonting i nästa omgång.
Tack å bock!
//Janne
:drunk:
Användarvisningsbild
ymigs
Testförare
 
Inlägg: 2075
Blev medlem: 13 feb 2004, 14:24
Ort: Stockholm/Vallentuna
Klubb: TRS

Inläggav Storabjörnen 29 apr 2005, 22:50

Björnen laddar också kanonen, som den gamle artillerist han är (A8 Boden, vila i frid)

Jag sitter på helspänn och hoppas få se en Bildgåta 3.0 snart i ett bilbaneforum nära mig. :)

/b.
Der Bär mit Das Auto.
Användarvisningsbild
Storabjörnen
Bad Cop
Bad Cop
 
Inlägg: 4200
Blev medlem: 02 okt 2004, 11:52
Ort: 08 Norr


Återgå till Allmänt 1:1

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 60 gäster