GTR (speltips)

Här diskuteras allt som har med världen i skala 1:1 att göra.
Allt från den nya katten till den gamla volvon...

GTR (speltips)

Inläggav Nico 14 apr 2005, 06:52

Hej Kamrater!

Jag köpte ett spel från som går under namnet GTR. VIlle bara tipsa alla biltokar om att det är hejdlöst bra. Och äntligen fick man köra Anderstorp & Enna Pergusa banan i ett spel dessutom. Här är lite bilder lånade från den officiella siten!

Bild

Bild

Bild

Bild

Mvh: Nico *frälst*
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Inläggav Storabjörnen 14 apr 2005, 09:44

Jotack, detta förhandsbokade jag redan 6:e Oktober 2004, så väntan har varit rätt lång. Men självklart väl värt det. Det finns helt enkelt inga konkurrenter i dags dato, inte ens gamla GPL är bättre. Det är helt makalöst bra.

Lite kul är att det är utvecklat av svenka företaget "SimBin" med Henrik Roos (Team Optima/Roos Dodge Viper) i spetsen.

Kan avslöja att jag faktiskt fått en provtur i den Dodge Viper som agerat förebild för Roos-Vipern i spelet GTR. Ord kan inte beskriva den upplevelsen.

/a.
Der Bär mit Das Auto.
Användarvisningsbild
Storabjörnen
Bad Cop
Bad Cop
 
Inlägg: 4200
Blev medlem: 02 okt 2004, 11:52
Ort: 08 Norr

Inläggav Nico 14 apr 2005, 10:35

Ord kan inte beskriva upplevelsen. Men jag tror att ett par kalsonger skulle kunna göra det ibland *S*

Den dagen det är dags för att knyta banden "på riktigt" med min kära flickvän så hoppas jag att mina vänner har vett nog att skicka ut mig i en rally-bil eller dyl. på min sven6a.

/Nico
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Inläggav ymigs 08 maj 2005, 11:19

storabjörnen skrev:Lite kul är att det är utvecklat av svenska företaget "SimBin" med Henrik Roos (Team Optima/Roos Dodge Viper) i spetsen.

Kan avslöja att jag faktiskt fått en provtur i den Dodge Viper som agerat förebild för Roos-Vipern i spelet GTR. Ord kan inte beskriva den upplevelsen.

/a.


Och GTR Vipern finns att köpa från FLY ju!
Bild
Dock utan den svenska flaggan i fören, men ändå.
Cool :thumb:
Användarvisningsbild
ymigs
Testförare
 
Inlägg: 2075
Blev medlem: 13 feb 2004, 14:24
Ort: Stockholm/Vallentuna
Klubb: TRS

Inläggav stefan_k 10 maj 2005, 15:19

Tittade lite på siten för spelet och hittade ett annat spel som de skall släppa baserat på samma spel-motor: GT-Legends. Köra bil på datorn med gamla klassiska 50-, 60- och 70-talsbilar. Kolla in de här tex:

Bild

Bild

Bild

Jag kanske skall överväga mitt beslut om att sälja min handsydda läder-pc-racingratt från MOMO/Logitech till förmån för inköp av bilbanebilar och istället återupptäcka pc-racingen...

/Stefan
Hade en gång i tiden en 20 meter fyrspåriga Scalextrics Sport bana i källaren. En skakig gammal youtube-film att beskåda på https://www.youtube.com/watch?v=PsIjGFLQhLU
Användarvisningsbild
stefan_k
Kartläsare
 
Inlägg: 743
Blev medlem: 25 okt 2004, 21:37
Ort: Göteborg

Inläggav Storabjörnen 10 maj 2005, 16:06

Stefan, den ratt du har är samma som jag har. Den är redan framröstad som kungen av PC-rattar. Finns inte att få tag på ny nuförtiden. Vad du gör, sälj den inte, det finns ingen som matchar den.

Visst det finns rattar, pedaler och växelspakar för PC-simulering i flygplansaluminium rakt igenom, riktiga custombyggen med snap-off rattar och kompletta ställ med både broms gas o koppling, men då snackar vi en helt annan prisklass.

Men röda Momon... den är KULT!

/b.
Der Bär mit Das Auto.
Användarvisningsbild
Storabjörnen
Bad Cop
Bad Cop
 
Inlägg: 4200
Blev medlem: 02 okt 2004, 11:52
Ort: 08 Norr

Inläggav stefan_k 10 maj 2005, 17:01

storabjörnen skrev:Stefan, den ratt du har är samma som jag har. Den är redan framröstad som kungen av PC-rattar. Finns inte att få tag på ny nuförtiden. Vad du gör, sälj den inte, det finns ingen som matchar den.

Visst det finns rattar, pedaler och växelspakar för PC-simulering i flygplansaluminium rakt igenom, riktiga custombyggen med snap-off rattar och kompletta ställ med både broms gas o koppling, men då snackar vi en helt annan prisklass.

Men röda Momon... den är KULT!

/b.


Det är därför den går för 250 Euro ibland på Tyska e-bay.. och det är många bilbanebilar och bandelar.

/Stefan
Hade en gång i tiden en 20 meter fyrspåriga Scalextrics Sport bana i källaren. En skakig gammal youtube-film att beskåda på https://www.youtube.com/watch?v=PsIjGFLQhLU
Användarvisningsbild
stefan_k
Kartläsare
 
Inlägg: 743
Blev medlem: 25 okt 2004, 21:37
Ort: Göteborg

Inläggav Nico 10 maj 2005, 20:00

Vad jag har förstått så är GT Legends en "add-on" för oss som har tjackat spelet och därför gratis. Jag hoppas i alla fall på ett sjysst "track-pack" att matcha tidsenligt med dessa bilar. Ett "modernt" är redan på gång!

*dreglar vidare*
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Inläggav Storabjörnen 10 maj 2005, 22:41

Nej Nico, det kommer vara ett fristående spel. Och det kommer säljas som ett fristående sådant också. Se det som en utveckling av GTR, en uppföljare. En historisk sådan!

/b.
Der Bär mit Das Auto.
Användarvisningsbild
Storabjörnen
Bad Cop
Bad Cop
 
Inlägg: 4200
Blev medlem: 02 okt 2004, 11:52
Ort: 08 Norr


Återgå till Allmänt 1:1

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 55 gäster