Otrolig modelljärnväg!

Här diskuteras allt som har med världen i skala 1:1 att göra.
Allt från den nya katten till den gamla volvon...

Otrolig modelljärnväg!

Inläggav Farsan 26 jan 2009, 22:58

...detta är ju inte bilbana så jag är osäker på vart en sådan här inspirerande tråd egentligen skall ligga...?

Men kolla in här så får ni makalös sceneryinspiration; den grabben har byggt i 30 ÅR och han har ju fått till en del detaljer...

http://www.freymodell.de/1.html

...titta gärna längst ner i avdelningen "Nord,West,Cannstatt" - inte för att jag är väl bevandrad i tyska; men är det HANS "kommandocentral" bilderna visar eller är det förebilden i 1:1...?
/Farsan...med en fru som bara skakar på huvudet...men lillgrabben hejar på!

Bygger Scalextric med ett par grundsatser att bygga vidare på, tur att lillgrabben blivit 4 år... :o...å snart är det läggdax! Stor förkärlek till dekalfria landsvägsbilar!
Farsan
Mekaniker
 
Inlägg: 264
Blev medlem: 17 dec 2008, 14:00
Ort: Åsa, Halland

Re: Garanterad i fel forumdel; men KOLLA!

Inläggav SlotRacer 26 jan 2009, 23:11

8-o
There is a fine line between a hobby and mental illness.
Användarvisningsbild
SlotRacer
Slotracer
 
Inlägg: 1540
Blev medlem: 20 sep 2005, 22:08

Re: Garanterad i fel forumdel; men KOLLA!

Inläggav Farsan 26 jan 2009, 23:16

...haha! Det var nog året hittills bäst lämpade reply....jag säger bara också; 8-o
/Farsan...med en fru som bara skakar på huvudet...men lillgrabben hejar på!

Bygger Scalextric med ett par grundsatser att bygga vidare på, tur att lillgrabben blivit 4 år... :o...å snart är det läggdax! Stor förkärlek till dekalfria landsvägsbilar!
Farsan
Mekaniker
 
Inlägg: 264
Blev medlem: 17 dec 2008, 14:00
Ort: Åsa, Halland

Re: Garanterad i fel forumdel; men KOLLA!

Inläggav Nico 26 jan 2009, 23:50

Dags o söka hjälp... sånt där har man ju bara tid med om man är inlåst av Källarmästare Fritzl himself med obegränsat m material tillängligt!
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Garanterad i fel forumdel; men KOLLA!

Inläggav Farsan 26 jan 2009, 23:58

...ja inte visste jag att han låste in sig själv! Skämt och sido; det är ju rent groteskt; skulle vara kul att se en layout på hans "bana"...

...har vi några exempel på lika extrema bilbanor....? Skulle vilja se....!
/Farsan...med en fru som bara skakar på huvudet...men lillgrabben hejar på!

Bygger Scalextric med ett par grundsatser att bygga vidare på, tur att lillgrabben blivit 4 år... :o...å snart är det läggdax! Stor förkärlek till dekalfria landsvägsbilar!
Farsan
Mekaniker
 
Inlägg: 264
Blev medlem: 17 dec 2008, 14:00
Ort: Åsa, Halland

Re: Garanterad i fel forumdel; men KOLLA!

Inläggav Nico 27 jan 2009, 00:04

Farsan skrev:...har vi några exempel på lika extrema bilbanor....? Skulle vilja se....!


Beror på vad du menar, perversionen med att leka med tåg och miljöer är väl till stor del miljöerna.
Men vi som leker med bilbana bygger ju gärna både stort och snyggt när tid/pengar/plats finns.

http://www.OLDSLOTRACER.com

Stirra dig blind och sitt inte uppe för länge!

vassego :beer:
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Garanterad i fel forumdel; men KOLLA!

Inläggav Marsupilami 27 jan 2009, 00:09

En av mina favoritbanor: http://www.slotforum.com/forums/index.p ... opic=20110

Sedan fins det ju en som byggt Monaco i HO-skala. Tyvärr är det riktgit svårt att hitta bilder på det bygget.
Användarvisningsbild
Marsupilami
Kartläsare
 
Inlägg: 503
Blev medlem: 05 mar 2007, 16:21
Ort: Malmö

Re: Garanterad i fel forumdel; men KOLLA!

Inläggav Nico 27 jan 2009, 00:17

Marsupilami skrev:Sedan fins det ju en som byggt Monaco i HO-skala. Tyvärr är det riktgit svårt att hitta bilder på det bygget.


Le Monzaco
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Garanterad i fel forumdel; men KOLLA!

Inläggav Farsan 27 jan 2009, 00:40

....hm...förra fredagen "försvann" när jag hittade "Oldslotracer" på nätet...hur lätt var det att sluta innan man sett "allt"...skall nog ta en kik nu igen så att man får sova i morgon förmiddag!
/Farsan...med en fru som bara skakar på huvudet...men lillgrabben hejar på!

Bygger Scalextric med ett par grundsatser att bygga vidare på, tur att lillgrabben blivit 4 år... :o...å snart är det läggdax! Stor förkärlek till dekalfria landsvägsbilar!
Farsan
Mekaniker
 
Inlägg: 264
Blev medlem: 17 dec 2008, 14:00
Ort: Åsa, Halland

Re: Garanterad i fel forumdel; men KOLLA!

Inläggav Crewe Alex 27 jan 2009, 00:46

Farsan skrev:...titta gärna längst ner i avdelningen "Nord,West,Cannstatt" - inte för att jag är väl bevandrad i tyska; men är det HANS "kommandocentral" bilderna visar eller är det förebilden i 1:1...?

Jo det är hans kommandocentral. En grym anläggning verkligen. Speciellt om han gjort det själv. Men jag undrar om någon av er varit i Hamburg på Miniatur Wunderland. http://www.miniatur-wunderland.de/

Den är nåt i hästväg. Titta och läs. Jag rekommenderar att åka dit. :thumb:
Användarvisningsbild
Crewe Alex
Kartläsare
 
Inlägg: 510
Blev medlem: 10 maj 2005, 18:56
Ort: Borås

Re: Garanterad i fel forumdel; men KOLLA!

Inläggav Farsan 27 jan 2009, 01:20

...e det någon mening att vi diskuterar var man placerar vikter i våra chassin...?

Detta är ju helt knäppt...ärligt talat; jag är mer imponerad över detta än att Sony Ericsson får ihop en ny mobiltelefonmodell - helt ärligt!!!!
/Farsan...med en fru som bara skakar på huvudet...men lillgrabben hejar på!

Bygger Scalextric med ett par grundsatser att bygga vidare på, tur att lillgrabben blivit 4 år... :o...å snart är det läggdax! Stor förkärlek till dekalfria landsvägsbilar!
Farsan
Mekaniker
 
Inlägg: 264
Blev medlem: 17 dec 2008, 14:00
Ort: Åsa, Halland

Re: Garanterad i fel forumdel; men KOLLA!

Inläggav largasso 27 jan 2009, 02:26

Bild

Sb !!!!!!!! - Kan de va moduluppbyggt eller ?
Lala
Hellre lite trångt i första backen,
än blåbärssoppa över hela banan...
http://www.big1.se
Skånefräsning på "G"
Användarvisningsbild
largasso
Testförare
 
Inlägg: 2643
Blev medlem: 30 nov 2005, 03:53
Ort: Helsingborg, Skaune
Klubb: HBG Slotcar

Re: Garanterad i fel forumdel; men KOLLA!

Inläggav ymigs 27 jan 2009, 10:31

Sällan skådat någonting liknande. Med tanke på att praktiskt taget allt är hembyggen är det otroligt imponerande.
Dessutom är det mycket underhållande små texter till bilderna som kommentarer om en olagligt dumpad Renault R4, utflyktsrekommendationer för de som gillar köer(!) och den påkommna älskaren som flytt ut genom ett fönster på 4:e våningen och måste räddas av brandkåren. :D
Har varit på Miniatur Wunderland i Hamburg (tyvärr innan de gjorde den skandinaviska hallen) som är ett eldorado för ett tåg/modell-freak som jag. Ett besök rekommenderas! :thumb:
Sloth Racer of Scuderia Megalonychidae...
Användarvisningsbild
ymigs
Testförare
 
Inlägg: 2075
Blev medlem: 13 feb 2004, 14:24
Ort: Stockholm/Vallentuna
Klubb: TRS

Re: Garanterad i fel forumdel; men KOLLA!

Inläggav Ravajack 27 jan 2009, 12:33

BIGBOI207 skrev:
Marsupilami skrev:Sedan fins det ju en som byggt Monaco i HO-skala. Tyvärr är det riktgit svårt att hitta bilder på det bygget.

Le Monzaco


Kolla här: Den idag särklassig bästa Le Monzaco-infon på hela Internet... :cool:
En populär föreställning är att om man kedjar fast ett oändligt stort antal apor vid var sin skrivmaskin, så kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk. Internet har dock nu slutligen bevisat att så inte är fallet...
Användarvisningsbild
Ravajack
Veteranracer
 
Inlägg: 3446
Blev medlem: 07 sep 2004, 14:56

Re: Garanterad i fel forumdel; men KOLLA!

Inläggav Storabjörnen 27 jan 2009, 15:49

largasso skrev:Sb !!!!!!!! - Kan de va moduluppbyggt eller ?


He he! Nej largasso, jag tror inte det. Men det vore ju kul. Typ "Tjena, jag tar med mina moduler och kommer över så kan vi köra lite modelljärnväg" - "Okej, jag bokar en flyghangar". :D

Visst har han säkerligen jobbat sig fram i sektioner, så på så sätt är det väl "moduler" egentligen, men inte i den bemärkelsen jag/vi tänker oss. ;)

/Sb.
Der Bär mit Das Auto.
Användarvisningsbild
Storabjörnen
Bad Cop
Bad Cop
 
Inlägg: 4200
Blev medlem: 02 okt 2004, 11:52
Ort: 08 Norr

Nästa

Återgå till Allmänt 1:1

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 70 gäster

cron