Karlskoga 1964 Em std bilar Bmw 1800tisa

Sm is umeå 1972 opel ascona speed man trimad

1975 Motor nord trimad gr2 sista bilen min far körde
Christer
Kristian skrev:Målade man siffrorna direkt på bilen på den tiden? var det någon form av lätt löslig färg som användes eller räknade man med att behöva byta så mycke karossdetaljer ändå
Signor Alfa skrev:Ser med spänning framemot om det kommer att dyka upp något som anknyter till min signatur.
Kristian skrev:Målade man siffrorna direkt på bilen på den tiden? var det någon form av lätt löslig färg som användes eller räknade man med att behöva byta så mycke karossdetaljer ändå
Timiluren skrev:Hej Christer!!
Tim heter jag!
Vad glad jag blev av att få spana igenom dina gamla bilder!!
Jag har tyvärr inte några bra bilder kvar från den tiden, men har istället sett en del bilder i b.la IMS.
Du tror nog jag skojar, men Min fader körde SAMTIDIGT som din far och det gjorde han i en LIKA RÖD BMW!!
Om du kollar min medlemsbild så är det en av mycket få bilder jag har av gubben i bilen.
Han är för övrigt ett ärkesvin och det är väl antagligen så han är ihågkommen oxå.
Så, om din far är i livet och minns honom såsom en sådan, så går det bra att vräka loss på honom här!![]()
Undrar om du har nån annan bild där gubbens bil syns, för då hade jag varit tacksam för om du ville posta/maila den/dessa bilder?
Synd att min gubbe varit så rutten, annars hade jag alldeles säkert fortsatt i hans spår, men då hans engagemang i mig var hart när obefintligt så fick inte jag några som helst förutsättningar för att kunna det.
Har dock aldrig lämnat min kärlek för lite äldre BMW och jag gick senast från en M535i-85 (E-28) till en M3 LIMO-95 (E-36).
Har även haft i stort sett någon eller några varianter av alla olika modellserier fram till -96.
Önskar jag hade en hyfsad 02:a som jag kunde bränna runt på bana i, men har varken råd eller tid just nu.
Jaja, kul var det iaf att se dina bilder!!
Hoppas på fler sådana!!
Mvh
Tim Billgren (Gubben hette Mons)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster