STCC 2010

Här diskuteras allt som har med världen i skala 1:1 att göra.
Allt från den nya katten till den gamla volvon...

STCC 2010

Inläggav Nico 15 aug 2010, 11:23

Hej o hå...

Vilken spännande final vi ser ut att få...
Dahlgren äntligen nedpetad från ledning, Ekblom kommer starkt mot slutet. Göransson sliter för glatta livet och har en välförtjänt ledning än så länge. Ska det hålla ... spännande som f_n!
Det är nästan så att man måste hasa sig iväg till mantorp och se finalen känns det som.

Hursomhelst... Jag följer STCC på avstånd, dvs ligger på soffan o gluggar så många rejs jag kan.
Och nu när jag kikade på TCT's hemsida slog det mig åter igen, 2 saker.

1. Anderstorp, Varför tävlar man inte på en riktig (riktig = lång) bana som Anderstorp? Den bara sitter där med sina balla parabolkurvor och inväntar racing. Dög den åt FIA's GT mästerskap borde den duga för STCC. Det är ju helig svensk racing mark ffs. Nästan lika helig som våra kineser Ericsson & Volvo. Nån som vet varför man inte tävlar där?

2. Gotland Ring, what's up with that shit?
Jag har hört att den är byggd som någon form av testbana osv. Men den är ju kanonfin med massa frächa möjligheter till olika layouter osv. Bara o rulla in lastbilarna på färjan och ta sig dit. Publik är väl det enda problemet kanske!?

/Niconyfiken
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt

Klubb: TRS

Re: STCC 2010

Inläggav snugged 15 aug 2010, 15:28

vad gäller gotland ring så har dom saknat racing-licens, vilket tydligen kostar en smärre förmögenhet att få. men det ska vara fixat till i år! :checkeredflag:
Användarvisningsbild
snugged
Testförare

Re: STCC 2010

Inläggav Nico 11 sep 2010, 13:37

hoho... Göransson!!! Var det årets rocknroll omkörning vi fick se på Jyllandsringen.
Det var ju riktigt mysigt hur han bråkade sig förbi volvobilarna.
:up:
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt

Klubb: TRS

Återgå till Allmänt 1:1