Svenska Scalextricklubbens medlemsavgiftslotteri 2008

1:32, 1:28, 1:24, 1:1 Rikstäckande klubb.
twhabos@gmail.com
Det här forumet är öppet för alla.

Svenska Scalextricklubbens medlemsavgiftslotteri 2008

Inläggav Habos 05 jan 2008, 20:57

Alla som betalt in medlemsavgiften till Svenska Scalextricklubben innan dragningsdatumen är med i alla dragningar resten av 2008.
1 Januari Scalextricstartsats
1 Februari Scalextricstartsats
1 Mars Scalextricstartsats
1 April Scalextricbil
1 Maj Scalextricbil
1 Juni Scalextricbil
1 Juli Scalextricbil
1 Augusti Scalextricbil
1 September Scalextricbil
1 Oktober Scalextricbil
1 November Scalextricbil
1 December Scalextricstartsats
När jag sett er medlemsavgift,eller varit på en Scalextricträff, ringer jag er och hör vilket lottnummer ni vill ha. Håll reda på era lottnummer, ni får själva kolla på träffar, eller här om ni vinner.
Hur det går till och mer info läser ni i tråden Svenska Scalextricklubbens medlemsavgiftslotteri 2007, så slipper jag skriva allt igen.
Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben 036 46751
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Re: Svenska Scalextricklubbens medlemsavgiftslotteri 2008

Inläggav Habos 17 nov 2008, 19:58

Den där Anders Person började Scalextricåret 2008 med att vinna en Scalextric startsats i Svenska Scalextricklubbens medlemsavgiftslotteri 2008. Vi var och tränade på digitalbanan i Mullsjö, och innan det var dags för Scalextricpizzan, så gjorde vi den första dragningen för i år.Tärningsslagen blev 3,2,2 och en 2, och så hade Anders P vunnit en Scalextricstartsats. Enkelt, eller hur. Anders, han mådde som en prins må ni tro.
Jag återkommer med redovisning av de 11 andra dragningarna 2008.
Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Re: Svenska Scalextricklubbens medlemsavgiftslotteri 2008

Inläggav Habos 20 nov 2008, 19:56

ScalextricDigitalbanan i Mullsjö blev en ganska kort historia denna gång. Sweslot flyttade med kort varsel Mullsjös deltävling i Salooncupen från Nov till Februari, så det blev att riva banan ganska omgående, men 20 feb körde vi i alla fall sista gången på ScalextricDigitalbanan innan vi plockade ner banan. Men denna kväll hann vi också med att lotta ut en Scalextric startsats i Svenska Scalextricklubbens medlemslotteri 2008. 9 man var det som betalt medlemsavgiften innan 1 Feb och var med i denna dragning. Dock var det bara jag och Anders P, av de 9, som var på plats, och det började bra med en 4, och fortsatte likabra med en 4 till. Tredje tärningsslaget blev en 5, och jag var fortfarande med i matchen. Och jojomän, sista tärningen visade återigen en 4 och helt otroligt vann jag Scalextricstartsatsen denna gång . Det finns ju trots allt 1296 st sifferkombinationer det kan bli, men med en stor portion tur går det att enkelt bli en startsats rikare.
Jag återkommer med Marsdragningen i nästa inlägg.
Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Re: Svenska Scalextricklubbens medlemsavgiftslotteri 2008

Inläggav Habos 22 nov 2008, 13:02

På Torsdagen innan påsk, var jag och hjälpte en bilaffär med att göra iordning deras monter inför Bilsport Custom show, och som tack fick jag ett tjugotal fribiljetter. Och med en snabbrundringning i Scalextrickretsar träffades 23 st Scalextricintresserade i denna bilaffärs monter på Påskdagen för att göra lotta ut en helt ny Scalextricstartsats i Mars månads medlemsavgiftslotteri. Fast vi var så många på plats, alla var dock inte medlemmar, så redan efter 2:a tärningskastet var det bara Klara som hade chansen att vinna, men även hon försvann på 3:e kastet. Tärningsslagen blev i tur och ordning 5,4,1 och 3, men det var ingen som bokat denna ruta, så denna Scalextricstartsats går vidare till Decembers dragning, då det åter är dags för en startsats att lottas ut.
Besvikelsen var dock inte alltför stor denna gång, alla hade ju fått fribiljetter till denna mässa, men den som imponerades mest vid detta medlemsavgiftslotteri var faktiskt bilaffärens marknadschef, som tyckte det var en frikostig grej av Svenska Scalextricklubben till sina medlemmar. Jag kan väl förstås tillägga att denna bilaffär blir nu en av Svenska Scalextrickllubbens sponsorer inför 2009.
Kl 17 var det samling för alla intresserade att åka till Svenska Scalextricklubbens lokala Pizzasponsor och bli bjudna på Scalextricpizza, och nu hade dessa 23 st Scalextricintresserade ökat till 32 st Scalextricintresserade och det var helt okej. Ja, sen när vi var på plats på Pizzerian och åt,så tog jag upp frågan vad de kom ihåg från mässan. Och då skall ni veta att Custom Motor Show är en mässa för bilar, men det som ALLA, och då menar jag vekligen alla, tyckte var häftigast var faktiskt en båt!!!!!!!! Jodå ,denna Spectre katamaran Powerboat, med härlig showlackering var verkligen häftig och kommer att kommas ihåg länge. Dock var den utan motorer, men det syntes inte, de skall inte börja monteras förrän i sommar. Just denna båt har en alldeles otrolig historia för mig, men den hinner jag inte berätta nu, men jag återkommer med den i nästa års nya tråd "Scalextricsamling", där man kan berätta om sina minnesvärda möten med specifika Scalextricmodeller eller andra Scalextricintresserade personer.
mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Re: Svenska Scalextricklubbens medlemsavgiftslotteri 2008

Inläggav Habos 22 nov 2008, 13:26

22 April var det slutspurt med byggandet av den nya Scalextricslingan i Mullsjö. Vi var några stycken på plats och i en paus i byggandet kom vi ihåg att det var dags för en ny dragning i Svenska Scalextricklubbens medlemsavgiftslotteri 2008, och efter en koll i pappren så var det klart för att lotta ut en helt ny Scalextricbil.
Första tärningsslaget blev en 3:a, andra slaget blev en 4:a och både Dick och jag var fortfarande med i matchen, så nu började det suga lite i magen, men efterson 3:dje slaget blev en 1:a så försvann både jag och Dick. 4:e slaget blev en 5:a och den rutan var faktiskt tagen, men den personen hade fortfarande inte betalt medlemsavgiften för 2008, och så försvann den nya Scalextricbilen vidare till nästa dragning i medlemsavgiftslotteriet 2008.
Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Re: Svenska Scalextricklubbens medlemsavgiftslotteri 2008

Inläggav Habos 22 nov 2008, 13:47

I samband med Svenska Scalextricmästerskapets första deltävling i Mullsjö 17 maj var det också dags för en ny dragning i Svenska Scalextricklubbens medlemsavgiftslotteri 2008. Denna gång var det en ny Scalextricbil som skulle lottas ut. Vi var bara 5 st medlemmar på plats, otroligt nog hade jag fått några återbud pga snöovöder!!!!
Vi har ju lagt våra deltävlingar på våren rätt sent, för just att väglaget inte skall kunna vara dåligt, men snöoäder 17 maj, vem kunde ana det.
Förstaslaget blev i alla fall en 1:a. När sen andraslaget blev en4:a så steg pulsen betydligt, både hos mig och Thom som var med i direktlottningen. När tredjeslaget blev en 6, så försvann jag, men Thom hade fortfarande chansen att vinna en ny Scalextricbil. Sista slaget blev en 6:a och den rutan var obokad,men Thom gav inte upp så lätt utan hävdade att han skulle vinna via närmastregeln, men efter lite noggrannare kontroll i pappren var egentligen Thoms lottruta 1465 struken, eftersom han redan i Juni 06 vunnit en Scalextricbil på den rutan, men jag hade glömt att kryssa över själva rutan, så det blev rätt till slut i alla fall. Scalextricbilen går alltså vidare till nästa dragning i medlemsavgiftslotteriet.
Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Re: Svenska Scalextricklubbens medlemsavgiftslotteri 2008

Inläggav Habos 24 nov 2008, 19:24

Tisdagen 10 Juni gjorde vi i samband med KM deltävlingen Junis dragning i Svenska Scalextricklubbens medlemsavgiftslotteri, och som vanligt mellan April och November var det en Scalextricbil som lottades ut. Vi var 5 medlemmar på plats, och spänningen var som vanligt på topp. Första tärningskastet blev en 3:a och spänningen öka ytterligare för oss som var på plats. Andra kastet blev också en 3:a och nu försvann vinstchansen för 3 st, men för Thomas och Axel blev suget i magen ännu lite större. Tredje slaget blev en 2:a och där försvann också Axel. Thomas hade redan i praktiken vunnit bilen, eftersom han via närmastreglen vinner oavsett vilket nummer det blir, men fjärdeslaget blev en 4:a och jojomän, rakt på, av 1296 lotter, så direktvinner Thomas en Scalextricbil. Gött mos.
Jag återkommer med nästa dragning i nästa inlägg.
Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Re: Svenska Scalextricklubbens medlemsavgiftslotteri 2008

Inläggav Habos 24 nov 2008, 19:40

Inte förrän 9 Aug var det dags för Julis dragning i Svenska Scalextricklubbens medlemsavgiftslotteri 2008, då var Anders P och Göteborgarna Axelssons uppe och hälsade på oss i Jönköpingsavdelningen och körde KM 3. De är ju med i Jönköpingsavdelningen, men jag har tyckt länge att de kan starta en lokalavdelning i Svenska Scalextricklubben, men vi får se hur det blir så småningom.
Inför dragningen i medlemsavgiftslotteriet är spänningen lika stor som inför starten i Km-deltävlingen nyss.
Första tärningskastet blir en 3:a och alla är fortfarande med. Andra kastet blir en 6:a och ett besviket ähhh hörs, men Klara skiner som solen, för hon är fortfarande med, men när tredleslaget blir en 3:a, så säger även Klara ähhh. Sistaslaget blir en 5:a, men ingen vinner nån Scalextricbil denna gång, men vi tar nya tag vid nästa dragning.
Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Re: Svenska Scalextricklubbens medlemsavgiftslotteri 2008

Inläggav Habos 01 dec 2008, 18:59

På Nostalgimässan i Göteborg 28 Sep var det dags för både Augustis och Septembers utlottningar i Svenska Scalextricklubbens medlemsavgiftslotteri 2008. Redan strax efter kl 10 stod Göteborg/Borås/Ulricehamsgänget i rum 40 och körde på både Teknikbanan och långa Scalextricslingan som denna gång var väldigt lång. När det var så många medlemmar på plats var det ju läge att åtminstone göra den ena utlottningen. Samlargubbsen från Dalarna hade aviserat sin närvaro lite senare under dagen, och jag hade tänkt att de skulle få vara med om spänningen och stämningen vid en utlottning, så den andra dragningen väntade vi lite med.
Anders P slog första tärningen som blev en 6:a, och det hördes både suckar och jaa, sådet verkade vara jämna plågor. Arne slog andraslaget som blev en 5:a, och nu var det mest suckar, men faktiskt tva små jaa också.
Magnus S slog nu tärningen och den stannade på en 5:a igen, och faktiskt var det fortfarande nån som jaaade, och det var jag. Men en av våra sponsorer var också med i matchen, men han var inte närvarande.
Blev fjärdeslaget nu 1, 2 eller 3, så vinner jag, antingen direkt eller via närmastregeln, men blir det 4, 5 eller 6 så vinner vår sponsor, så jag tog själv tärningen och slog fjärdeslaget. Och, det blev en........ 3:a och en direktvinst för Thomas Werner igen. Det är väl egentligen inte så märkvärdigt att vinna en Scalextricbil, men det är faktiskt ganska spännande och fantastiskt roligt att vinna en.
Jag återkommer i nästa inlägg om Septembers utlottning av en Scalextricbil som också gjordes på denna Nostalgimässa lite senare, ja ganska mycket senare var det, när Dalagubbsen äntligen kommit fram.
Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Re: Svenska Scalextricklubbens medlemsavgiftslotteri 2008

Inläggav Habos 01 dec 2008, 19:30

Vid 15-tiden hade jag väl egentligen gett upp, med då stövlade de in, samlargubbsen från Dalarna. Jodå, några bekymmer på vägen hade det varit, men nu var de äntligen här, en timme innan stängningsdags, så jag sade till dem att gå runt bland säljarna innan de packar ner, så kom tillbaks sen, så hinner vi prata Scalextric i lugn och ro.
Jodå, halv fem kom de tillbaks till rum 40, bärandes på massa kassar med grejer de köpt. De var intresserade av modelljärnväg också, och det finns ju hur mycket som helst på Nostalgimässan. Dalarna hade till och med fått några säljare att stanna kvar lite längre för att de skulle hinna köpa allt de ville ha. Dock var det sämre med Scalextricgrejer att köpa. Den ende säljaren som hade nya Scalextricbilar att sälja hade gett sig iväg redan vid 14-tiden, men pengarna var i alla fall slut nu. Vi pratade Scalextric både länge och väl och i lugn och ro, och lugn och ro var det i allra högsta grad, vi var nästan ensamma kvar där i Eriksbergshallen. De kollade i alla fall igenom lådan med Scalextricbilar jag hade med mig för att sälja, och låg det inte en bil där som de inte hade, en Holden från Australien, som jag köpt dubblett av, hur och när minns jag inte, men nu är den i alla fall på en samlarhylla i Dalarna. En riktig besvärling till bil att få tag i sade Dalarna och löste affären via faktura.
Till slut var det dags för oss att ta tag i det som vi skulle göra, Septembers utlottning av en ny Scalextricbil. Dalarna tog hand om tärningen och förstaslaget blev en 1:a, men redan där försvann Dalarnas chans att vinna, och på andraslaget som blev en 5:a försvann även jag och även spänningen. Tredje slaget blev ytterligare en 5:a, och nu var det faktiskt kört, ingen hade ens chansen att vinna någon bil denna gång. Naturligtvis var vi tvungna att slå sista slaget också. Det blev en 2:a men alltså ingen vinnare denna gång. Scalextricbilen återkommer i nästa utlottning, och det läser ni mer om i nästa inlägg.
Vi hörs. Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Re: Svenska Scalextricklubbens medlemsavgiftslotteri 2008

Inläggav Habos 04 dec 2008, 18:39

Fredagen 31 okt var det återigen dags för en utlottning av en Scalextricbil i Svenska Scalextricklubbens medlemsavgiftslotteri 2008. Vi hade precis kört femte deltävlingen i km-serien, så vi var 6 stycken runt bordet, så det var som vanligt tät stämning. Första kastet blev en 3:a, och vi kastade direkt tärningen igen, och den stannade med en 4:a uppåt. Svensson. Johansson och Werner hängde med , men när tredjeslaget blev en 1:a så var det stopp för alla närvarande, och den ende medlemmen som nu kunde vinna, hade ännu inte betalt medlemsavgiften för i år, så när sista slaget blev en 4:a var det redan klart att Scalextricbilen gick vidare till nästa dragning.
Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Re: Svenska Scalextricklubbens medlemsavgiftslotteri 2008

Inläggav Habos 04 dec 2008, 18:54

Tisdagen 18 Nov var vi 3 st som var och byggde vidare på triovalen, men det blev mest slotracingkörning på Hill Climben, men vi hann med årets sista utlottning av en Scalextricbil också. I December är det ju en Scalextricstartsats som lottas ut, så nu gällde det att skärpa sig, så man slog fram rätt siffror.
Axel började med att slå en 5:a, och fortsatte direkt med att slå en 3:a. Thomas var nu den ende närvarande som fortfarande hade chansen att kamma hem en ny Scalextricbil, men när tredjeslaget blev en 4:a så försvann även hans chans, och när det slaget också blev en 4:a var det ingen annan heller som skrivit in sig i den rutan, så det blev ingen vinnare denna gången heller. Det har varit trögt med vinnandet de sista månaderna, men nu får vi hoppas att det ändrar sig till nästa dragning då det är en Scalextricstartsats som lottas ut. Det gör vi på Svenska Scalextricklubben Jönköpings avslutning den 19 Dec
Vi hörs. mvh Thomas Werner Svenska Scalextriclubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Re: Svenska Scalextricklubbens medlemsavgiftslotteri 2008

Inläggav Habos 20 dec 2008, 13:22

När det var dags för Svenska Scalextricklubben Jönköpings avslutning den 19 Dec gjorde vi den sista utlottningen i Svenska Scalextricklubbens medlemsavgiftslotteri 2008, och denna gång var det en Scalextricstartsats det gällde.
Vi var 8 medlemmar på plats och redan innan vi slagit första tärningen var det lite pirrigt. Det är inte var dag man kan vinna en hel Scalextricstartsats bara så där.
Första siffran blev en 3:a alla slängde sig runt spelplanen för att se hur de låg till. När sen andraslaget blev en 4:a så suckades det en hel del runt spelplanen. Jodå, 3 st av de som var på plats var fortfarande med i matchen, och nu var det spännande för dem må ni tro. Nästa slag blev en 5.a och Magnus skrek JAAAA. Du kan la inte skrika redan, sa vi till honom, men via närmastregeln, hade Magnus räknat ut att det sista slaget spelade ingen roll, han hade redan vunnit Scalextricstartsatsen, och efter en mycket noggrann kontroll, så visade det sig att Magnus teori stämde. Vi var naturligtvis tvungna att slå sista slaget ändå, och det blev en 3:a igen, så det blev en direktvinst för Magnus. Magnus var som ni förstår på ett strålande humör resten av kvällen.
Så mycket spänning och roligt det har varit med Svenska Scalextricklubbens medlemsavgiftslotteri 2008 gör naturligtvis att vi forsätter med samma spelplan även 2009. Det är dock möjligt att vi ändrar lite på närmastregeln, ock kanske på utlottningspriserna, men det återkommer vi om i tråden Svenska Scalextricklubbens medlemsavgiftslotteri 2009.
Vi hörs. mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo


Återgå till Svenska Scalextricklubben

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster

cron