Fälgproblem

Här diskuteras allt som har med vingbilar, skalbilar i skala 1:24 m.m.

Fälgproblem

Inläggav Svänn 21 mar 2009, 00:46

Verkar som att jag köpt fel fälgar.... Beställde ett antal SSH med dia 16 och bredd 15 mm. Hubben gör dock att fälgen blir totalt ca 19 mm bred. Eftersom bakaxelinfästningen sitter assymetriskt kommer hjulet för långt ut på högersidan. Vad göra? När jag provade ut mått etc innan använde jag några White Point fälgar. De skruvas ju i fälgbanan under däcket och har ingen hub som bygger. Tänkte inte på detta... Hur ska man göra med detta? Om jag använder WP-fälgarna måste jag väl sätta fälgen på bilen den ska sitta på innan jag klistrar däcket annars kommer jag ju inte åt att skruva fast och jag kan ju inte sätta hjulet i slipmaskinen. Hur är tanken med skruv under däcket, borrar man hål i däcket eller???
Det är aldrig för sent att ge upp.
Användarvisningsbild
Svänn
Slotracer
 
Inlägg: 1182
Blev medlem: 10 jan 2005, 16:31
Ort: Munktorp, Köping
Klubb: SunCity SlotCar

Re: Fälgproblem

Inläggav Harry Lime 21 mar 2009, 01:49

Kort svar: Ja
Mvh / Harry
Harry Lime
Depåman
 
Inlägg: 150
Blev medlem: 02 feb 2009, 16:27
Ort: Stockholm

Re: Fälgproblem

Inläggav Svänn 21 mar 2009, 10:48

Det var värst. Jag trodde jag skojade 8-o . Går inte däcket lätt sönder runt hålet?
Det är aldrig för sent att ge upp.
Användarvisningsbild
Svänn
Slotracer
 
Inlägg: 1182
Blev medlem: 10 jan 2005, 16:31
Ort: Munktorp, Köping
Klubb: SunCity SlotCar

Re: Fälgproblem

Inläggav ZeeJay 21 mar 2009, 12:34

Det går att köra ner nyckeln rakt genom gummit till skruven..på så sätt går gummit tillbaka lite istället för att borra ett hål..
Jag var tvungen att göra så på ett bar av mina däck och det ser helt ok ut...tror att det sitter bra nog för att gummit spricker inte på ett sånt sättatt det flisar sig senare tror jag...

:thumb:
"To race or not to race....it´s not a question...It´s a fact"
FROGs - Friendly Racers Of Gothenburg slotracing - Vill du bli medlem?! - Skicka PM
http://slotracer.blogspot.com/
Användarvisningsbild
ZeeJay
Veteranracer
 
Inlägg: 4994
Blev medlem: 11 feb 2006, 00:25
Ort: Göteborg
Klubb: F.R.O.G.


Återgå till Slot Racing

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 34 gäster

cron