Tack till Slotcity Västerås! [besöket 29:e dec]

Här diskuteras allt som har med vingbilar, skalbilar i skala 1:24 m.m.

Tack till Slotcity Västerås! [besöket 29:e dec]

Inläggav No-One 15 jan 2008, 00:16

Hej på er!
Vi var ett gäng från Katrineholm som besökte Västerås 29 dec 2007 för att köra lite bilbana.
Bilar hade vi (jag och Hutten) med oss men de var snälla nog att låna ut hantag och bana till oss.
Får på detta sätt tacka dem som ställde upp den dagen.
Vi hade det trevligt i flera timmar.
En av oss köpte sedan deras dragracingbana så nu blir det fart här i stan :) .

Annars har ju min 4 spåriga polistil bana som vi har satt upp någr gånger och kört med.
Bild

Jag har ju en orenoverad träbana i garaget som söker lokal här i stan. Ett fotomotage på hur den kan se ut. Den är ca: 7,5 m lång och 2,5 m bred.
Bild

Tyvärr hade jag ingen kamera med till Västerås men om man går in på deras hemsida
http://www.slotcity.se/
och väljer bilder sedan div tävlingar/bilder och sedan Hårdlockare från Katrineholm 071229. Så får man se lite hur kul vi hade det :beer: .
Real men don't use magnets
Användarvisningsbild
No-One
Braidsbytare
 
Inlägg: 59
Blev medlem: 02 mar 2004, 13:29
Ort: Katrineholm

Re: Tack till Slotcity Västerås! [besöket 29:e dec]

Inläggav Svänn 19 jan 2008, 17:49

Ni verkade ha kul i Gurkastan. :) Många goa gamla bilar, är de era allesammans?
Polistilbana är inte fel heller! Tror den är ganska lik vår Fleischmann att köra på eller?

Här ser du vår nya Fleischmann i Karlstad. Vi tänkte testa lite 1/24 på denna framöver:
Bild
Bild
Bild

/Sven
Det är aldrig för sent att ge upp.
Användarvisningsbild
Svänn
Slotracer
 
Inlägg: 1182
Blev medlem: 10 jan 2005, 16:31
Ort: Munktorp, Köping
Klubb: SunCity SlotCar

Re: Tack till Slotcity Västerås! [besöket 29:e dec]

Inläggav No-One 20 jan 2008, 18:00

Hej Svänn!
Jodå alla bilar är våra (mina, utom den med Heinz). Vi hade med oss ett gäng till bilar som inte är med på bilderna.
mestadels gamla rembilar. Dessa rembilar med svampgummidäck går faktiskt att köra på polistil :o .
Men man ska ha dem lite fuktiga, vanligt vatten fungerar bra.
Annars har jag testat att lägga på lite av Biltemas packningssilicon på gamla torra däck. Fungerar riktigt bra men, har inte gjort någon långtidstest så jag vet inte hur bra det sitter kvar och hur länge.

Du vet väl att polistil och Fleischmann har samma spårvidd och kan passa ihop med lite filning. Tyvärr har de olika längder på rakor och kurvorna är lite olika. Har lite Fleischmann (nej inte till salu) och har kört 1:24 på denna i min ungdom. Polistil har mycket sprödare plast, spricker ganska lätt, har lite mer av leksaksbana över sig.

Mycket snygg bana ni har, imponerande. :thumb: Hoppas vi får besöka er någon gång framöver och köra lite med våra bilar där också.

Förutom bilbana är vi intresserade av plastbyggmodeller. Kommer två reportage om oss i Wheels modellhörnan nr 2-2008 och nr3-2008? Här finns lite bilder av dessa byggen: http://s250.photobucket.com/albums/gg278/No-One2008/?albumview
Så att bygga bilar tycker flertalet är kul och att sedan sätta bilbanechassie på dem och köra med är också något som det finns intresse för :thumb: .

Vi har ju min orenoverad träbana och några intresserade här i byn, men inte lokal :( . Sen har ju flera personer "stora" fordon som de pysslar med under vintertid. Så bilbana har inte högsta prioritet hos alla.

Jag kommer inom en snar framtid lägga upp ett förslag om "Vintage Racing" har på forumet. Jag och Mats W i Karskoga har lite tankar om detta.
Real men don't use magnets
Användarvisningsbild
No-One
Braidsbytare
 
Inlägg: 59
Blev medlem: 02 mar 2004, 13:29
Ort: Katrineholm

Re: Tack till Slotcity Västerås! [besöket 29:e dec]

Inläggav Svänn 20 jan 2008, 23:29

Ni får gärna besöka oss, bara du hör av dig framöver.
Jo, Mats nämnde lite om detta med vintage häromsistens. Jag är intresserad!

Just nu sitter jag o sorterar en ganska rejäl skrotlåda med 1/24 Strombecker som jag ropade in på Tradera nyligen. Vet inte om priset var det rätta, men det var en himla massa grejor i den och jag är nöjd. Axlar, lager, fälgar, gamla öppna motorer + en Hemi 300, o ett stort antal karosser Chaparral o Lotus. Tre av karosserna är mint, de andra är målade men hela. Går säkert att få bort färgen, eller slipa o måla om. Lite 1/32 fanns också med och det var i mkt bra skick.
Med lite kompletteringar från EJ`s ska det gå att bygga ihop många roliga bilar av detta. :)

/Sven
Det är aldrig för sent att ge upp.
Användarvisningsbild
Svänn
Slotracer
 
Inlägg: 1182
Blev medlem: 10 jan 2005, 16:31
Ort: Munktorp, Köping
Klubb: SunCity SlotCar

Re: Tack till Slotcity Västerås! [besöket 29:e dec]

Inläggav Svänn 21 jan 2008, 00:09

Ni verkar ha många häftiga o snygga bilar. Hoppas ni lyckas med lokal och bana snart så ni kan köra dom ordentligt. :thumb:
/Sven
Det är aldrig för sent att ge upp.
Användarvisningsbild
Svänn
Slotracer
 
Inlägg: 1182
Blev medlem: 10 jan 2005, 16:31
Ort: Munktorp, Köping
Klubb: SunCity SlotCar

Re: Tack till Slotcity Västerås! [besöket 29:e dec]

Inläggav Rickheden 24 jan 2008, 11:36

Vad har du för chassin till bilarna???

Har snickrat ihop en ford -40:a plastkaross som jag måste hitta ett annat chassi till.
Rickheden
Övningskör
 
Inlägg: 10
Blev medlem: 24 jan 2008, 08:02
Klubb: SlotCity


Återgå till Slot Racing

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 30 gäster