Sida 2 av 2

InläggPostat: 27 aug 2006, 23:32
av Ramchager
Tack och lov kom 1700 celler... gula och röda.

InläggPostat: 29 aug 2006, 14:44
av Burström
Jo det var ett lyft!! från 1200 till 1700 men problemet var att
man kunde bara ladda en gång i veckan med dom gula 1700
om du skulle få max ut av dom.Jag körde för PTI celler i sverige
det året (1991 Buggy) och var tvungen att ha omk 20 pack för
att klara av tre klasser som jag åkte det året runt sverige och
tävlade i.

Burström

InläggPostat: 29 aug 2006, 18:26
av Ramchager
1991 var väl då kanske 1/10 buggy var som störst??? Hade själv en Ultima med alla godsaker man kunde tänka sig. Sedan blev nog allt bara billiga kopior och nu kör alla miniZ tror jag. :sceptic:

InläggPostat: 30 aug 2006, 20:12
av Burström
Jo då var buggy som störst,Vi hade ett totalt start fält i superstocken(2wd)
på över 150 förare på 15 deltävlingar runt sverige och första Sm som gick
samma år i Bofors var vi över 70 startande i 4wd.Så nog var det en rolig
tid att fått vara med om.Jag körde på den hära tiden schumacher bilarna
Procat,Wasp i 4wd,Cougar 2wd och Trc lynx i 1/10 Track.

Burström

InläggPostat: 06 okt 2006, 17:02
av Wiking
Ramchager skrev:Nu har ju vanquish en riktigt vettig konstruktion, bara man får den att sitta tight vilket är lätt med lite lim. Tror inte att det är därför de har kursat. Men visst är det rätt att enkelhet är nog det som håller i längden... tänker inte för den sakens skull sätta motor och stift på bilen man hade i sandlådan. 8)


Ingen som provat Hardoil som används innom R/C hobbyn riktigt kletigt!
Det borde ge lite mera motstånd i diffarna och mån får en bättre diffverkan med den oljan åtminstone på en 1:10 bil hur det funkar i de mindre skalorna vet jag ej.