Det här är nog det konstigaste jag har i Scratchväg Man funderar på historien bakom den. Vem som byggt och varför. Hittades i en låda på ett loppis i somras.
TDS TUNA DEVILS SLOTRACING Slotcollector av STORT format
Banan här i Västerås är tyvärr såld. Tror det var några från Katrineholm som köpte den för en spottstyver. Jag försöker få upp intresset för raktfram racing igen, få se om jag lyckas.
Passar samtidigt på att slänga in några bilder på min fwd volvo som jag snickrade ihop lite fort strax innan jul.
Chassit är långt ifrån bra gjort. men ville inte lägga ner hur mycket tid som hellst innan jag vet om det blir någon ny bana här.
Om man tittar noga på andra bilden så ser man en pinne skymta framför framhjulet. Den hjälper till att styra upp det hela. Tror inte att det hade funkat med bara pickupen placerad där den sitter. Har problem med fästet som alla framhjulsdrivna bilar, men det kan nog bero på gamla torra däck. Ska beställa 3/32 drev till den när lusten faller på.
Här har jag förresten en komplett färdig dragstermaskin med bakaxel o allt! Men av lite äldre snitt..
5-polig epoxylackad rotor. oilite lager, överstora kol... Rek belastning: 1,0 in oz, ; 0,018 hp vid 2,75 A Max moment: 1,8 in oz vid 4,0 A vikt 1,4 hg....