Sida 1 av 2

Hösten 2012

InläggPostat: 02 okt 2012, 21:01
av Trampled_Underfoot
Då var säsongen äntligen igång. Igår kördes den första deltävlingen i Slot.It Grp.C/GT/LMP klassen. Det var nio bilar som kom till start
Bild

Resultatet blev följande
Bild

Nu är det bara att vänta på att fotografen skall lägga upp lite actionfyllda bilder.

/ Henrik

Re: Hösten 2012

InläggPostat: 05 okt 2012, 18:44
av nallecolin
den enda action bilden jag hitta var denna här :sceptic:
Premiär.jpg
Premiär.jpg (157.93 KB) Visad 29470 gånger

får se om man kan skaffa ett annat objektiv :thumb:
/Björn

Re: Hösten 2012

InläggPostat: 07 okt 2012, 14:16
av Martin_M
CHANS TILL REVANSCH (mot dendäringa lolan)

Imorgon kl 17:30 öppnar vi dörrarna på Lusse Raceway

Deltävling 2 av 6

/Martin

Re: Hösten 2012

InläggPostat: 09 okt 2012, 10:59
av Trampled_Underfoot
Igår kördes den andra deltävlingen i Slot.It Grp.C/GT/LMP. Denna gång var det ännu fler bilar till start och även fler Lolas fanns med. Skulle dessa ha en chans mot förra veckans enda Lola som då tog hem det?

Startfältet
Bild

Resultat
Bild
Svaret på frågan är alltså nej, Samma egenlackade Lola tog hem även denna deltävling. Får vi kanske se fler egenlackade nästa gång ty de verkar vara lite snabbare än fabrikslackade :D ;-)
Tyvärr hade Martin otur med sin pickup och tvingades till reperationer under två av sina heat.

Den totala ställningen
Bild

Vi får hoppas att fotografen lyckades fånga mer action denna gång än förra.

/ Henrik

Re: Hösten 2012

InläggPostat: 09 okt 2012, 22:02
av nallecolin
det blev faktiskt dubbelt så mycket action denna gång,kanske???? :up: :whiteflag:
höst (16).jpg
höst (16).jpg (168.16 KB) Visad 29284 gånger
höst (17).jpg
höst (17).jpg (160.92 KB) Visad 29279 gånger

/ Björn

Re: Hösten 2012

InläggPostat: 13 okt 2012, 11:53
av Pollymannen
Hej HBG:arna

Ska ha lite tävling i Asmundtorp.
Om någon av er är sugen.


Lördagen den 17 november är det dax

kommer köra en 12 timmars tävling med färdiga bilar NSR Audi R8
Kommer att lotta lagen och lotta bilarna.
Blir en tävling med 4 i varje lag
Så det innebär att dom 16 första som anmäler sig får köra

Skulle det vara fler som anmäler sig så får dom stå som reserver så länge

Alla ni som får en inbjudan se till så att personer i er omgivning som jag inte fått
tag på mail eller telefonnummer får reda på att dom är välkomna

priser för tävlingen är 250 kr/person då ingår mat.

Det kommer finnas en bil till varje lag plus ett par extra däck
Återlämnas efter tävlingen

Reservdelar kommer att finnas till hands till bilarna.

Uppläget blir som sist med 40 minuters körpass och 5 minuter banbyte och kurvaktsbyte


Mat som ingår är
Bullar och pålägg
gulaschsoppa och vitlöksbröd
Korv och bröd på kvällen
kaffe och läsk


race start är 12.00
kommer finnas tid före att göra inställningar på bilen och provköra

anmälan görs till
polly@pholm.se eller sms eller ring på 0702487704
glöm inte skriva ert namn

har ni frågor så bara maila eller ring

Ps: kommer en till 12 timmars tävling till februari - mars någon gång. Då kör vi som förra gången

Re: Hösten 2012

InläggPostat: 15 okt 2012, 22:49
av Trampled_Underfoot
Ikväll kördes den tredje deltävlingen i klassen Slot.It Grp.C/GT/LMP. Det kom tolv bilar till start
Bild

Resultat
Bild
Det skall tilläggas att denna gång var det Björn M. som fick kabelproblem

Tabell
Bild

/ Henrik

Re: Hösten 2012

InläggPostat: 16 okt 2012, 12:36
av fightfireman
Några bilder ifrån gårdagens race.....



lusse1.jpg
Vy över Lusse raceway
lusse1.jpg (27.31 KB) Visad 29052 gånger



lusse2.jpg
Actionbilder ifrån skogen.....
lusse2.jpg (26.43 KB) Visad 28994 gånger



lusse3.jpg
Brooooommmmm......
lusse3.jpg (25.43 KB) Visad 29044 gånger



Lite om däckslitage:

Första omgången hade jag sprillans nya däck N22:er med ca 182varv, andra omgången körde jag med samma däck med mindre lyckat resultat 172varv, visserligen blev jag störd av Martin :thumb: men ändå en skillnad på 10varv. Igår körde jag med nya N22:er och (slapp Martin i mina heat,puh) körde ca 189varv, sista heat var klart sämst av alla. Dessa N22:er är inget bra för långa heat (6min i 25graders värme). Vet att Björn körde med P6:er, några som har fler förslag på däck?

Re: Hösten 2012

InläggPostat: 16 okt 2012, 15:01
av Trampled_Underfoot
Jag har kört med F22 däck. De två första omgångarna kördes på samma uppsättning däck. Omgång tre kördes på nya däck. Antalet varv per omgång har minskat men det beror inte enbart på däcken, men man kan konstatera att däcken som användes de två första omgångarna är helt slut, d.v.s. betydligt sämre grepp i dem. De har rullat i 48min.
Blir väl till att komma med nya fräsha däck till varje omgång.

/ Henrik

Re: Hösten 2012

InläggPostat: 16 okt 2012, 17:32
av Aramis
Jag körde med N22 i vårt senaste klubbrace med 5 minutersheat. Jag upplevde att greppet bara blev bättre och bättre ju längre heatet pågick. N22 behöver värmas upp för att fungera optimalt så jag tror att det är nåt annat som är problemet för dig fightfireman. Kör du mycket på bredsladd månne?? :D Tilläggas bör också att vi också kör på Scalex Sport...

Re: Hösten 2012

InläggPostat: 16 okt 2012, 18:12
av fightfireman
Aramis skrev:Jag körde med N22 i vårt senaste klubbrace med 5 minutersheat. Jag upplevde att greppet bara blev bättre och bättre ju längre heatet pågick. N22 behöver värmas upp för att fungera optimalt så jag tror att det är nåt annat som är problemet för dig fightfireman. Kör du mycket på bredsladd månne?? :D Tilläggas bör också att vi också kör på Scalex Sport...



Hmmmm...vi har kanske för lite kurvor så däcken kyls ner på alla långa rakor? :suspect:

Re: Hösten 2012

InläggPostat: 16 okt 2012, 18:33
av L Kongo
"Tires win races"...

Citat från en ruskigt corny kalkonrulle från nittiotalet....
Men hur fånig filmen än var, så hade rollkaraktären Harry Hogge rätt.
Däck vinner race....
2346437181.jpg
2346437181.jpg (65.11 KB) Visad 28978 gånger

Lusse Raceway förresten, vilken jeevulsk bana!
Får försöka nyktra till och bege mej dit nå'ngång... :)

Re: Hösten 2012

InläggPostat: 16 okt 2012, 19:48
av nallecolin
du är hjärtligt välkommen :) får klistra in några bilder från gårdagen
1.jpg
1.jpg (147.56 KB) Visad 28936 gånger
2.jpg
2.jpg (109.24 KB) Visad 28949 gånger
3.jpg
3.jpg (124.75 KB) Visad 28932 gånger
4.jpg
4.jpg (136.93 KB) Visad 28957 gånger
5.jpg
5.jpg (143.69 KB) Visad 28938 gånger
6.jpg
6.jpg (116.25 KB) Visad 28929 gånger
7.jpg
7.jpg (109.33 KB) Visad 28916 gånger
8.jpg
8.jpg (176.39 KB) Visad 28937 gånger
9.jpg
9.jpg (139.37 KB) Visad 28933 gånger
10.jpg
10.jpg (132.26 KB) Visad 28885 gånger

/Björn

Re: Hösten 2012

InläggPostat: 17 okt 2012, 07:00
av Lempa
fightfireman skrev:Lite om däckslitage:

Första omgången hade jag sprillans nya däck N22:er med ca 182varv, andra omgången körde jag med samma däck med mindre lyckat resultat 172varv, visserligen blev jag störd av Martin :thumb: men ändå en skillnad på 10varv. Igår körde jag med nya N22:er och (slapp Martin i mina heat,puh) körde ca 189varv, sista heat var klart sämst av alla. Dessa N22:er är inget bra för långa heat (6min i 25graders värme). Vet att Björn körde med P6:er, några som har fler förslag på däck?


Vad sägs om att prova BRM-däck? Bästa 'gummi-däck' jag någonsin testat, funkar kanon med mycket bra grepp och väldigt lågt slitage även på Scalextric Klassisk och Ninco med betydligt grövre struktur än S-Sport (vilket ju denna bana är). Föreslår Shore 22 även om S-15 kan locka... Har kört diverse bilar med dessa däck mer än tusen varv per bil och de har ändå bestått slitaget utomordentligt bra trots hård körning! Kan ju iofs bero en del på däckets profil från början vilken ju varierar med modelltyp...
I slutänden handlar det för denna däckstyp om lågt slitage samt bibehållen prestanda, vilken tycks vara ända tills de väl når gränsen för storleken gentemot för låg profil mot chassie/drev etc, vilket som sagt tycks räcka mer än väl så länge innan "The bottom is nådd" Och just det verkar ju faktiskt ta sin tid oavsett förare!

Kanske ska tillägga att jag alltid limmar mina däck på fälgen. Om inte så ökar slitaget typ exponentiellt oavsett däckstyp när man kör någorlunda snabba bilar...

fightfireman skrev:Aramis skrev:Jag körde med N22 i vårt senaste klubbrace med 5 minutersheat. Jag upplevde att greppet bara blev bättre och bättre ju längre heatet pågick. N22 behöver värmas upp för att fungera optimalt så jag tror att det är nåt annat som är problemet för dig fightfireman. Kör du mycket på bredsladd månne?? :D Tilläggas bör också att vi också kör på Scalex Sport...


Vill hålla med Aramis och tillägga att de flesta 'gummidäck' blir bättre och bättre under tiden man kör ett lopp. Om det är pga värme eller för att man lägger ner mer gummi i banan efterhand eller får en 'renare' bana vågar jag dock inte spekulera i om vilket som är det rätta svaret. Vad tror ni?

Happy Burning!
/Lemmy Motorhuv

Re: Hösten 2012

InläggPostat: 23 okt 2012, 08:40
av Trampled_Underfoot
Då har ytterligare en deltävling avverkats. Igår kördes den fjärde deltävlingen i klassen Slot.It Grp.C/GT/LMP.

Startfältet
Bild

Resultatet
Bild

Tabellen
Bild

/ Henrik