Hösten 2023 LusseRaceway

1:32 klubb i Helsingborg, Skåne (även möjlighet till 1:24)
http://www.big1.se/hbgslot hbgslot@big1.se
Det här forumet är öppet för alla.

Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 07 aug 2023, 18:56

Hej racing kamrater :banana: snart dax för en ny höstomgång. Vi börjar den 12:e september med slot.it Grupp C med original motor/drevning, därefter blir det LMP (slot.it/NSR) också med original motor/drevning. BRM kör vi som tredje runda och vi avslutar med Sideways Gr5. träning från måndag den 21 augusti.
Välkomna.
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 10 sep 2023, 22:53

nu är det snart dags :thumb: som sagts tidigare blir det grupp C nu till att börja med :banana: original motor/drevning och så tänkte jag att vi håller oss till slot.it och NSR däck :D
Jaguar XJR12.jpg
Jaguar XJR12.jpg (120.44 KB) Visad 83009 gånger

välkomna
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 18 sep 2023, 14:37

så har vi lyckats att komma igång med höst körningen :D
1.jpg
1.jpg (228.95 KB) Visad 82629 gånger
2.jpg
2.jpg (198.31 KB) Visad 82620 gånger
3.jpg
3.jpg (191.57 KB) Visad 82643 gånger
4.jpg
4.jpg (211.31 KB) Visad 82626 gånger
5.jpg
5.jpg (174.15 KB) Visad 82587 gånger
6.jpg
6.jpg (155.71 KB) Visad 81626 gånger
7.jpg
7.jpg (171.09 KB) Visad 81475 gånger
8.jpg
8.jpg (179.61 KB) Visad 81423 gånger

ses imorrn
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 20 sep 2023, 23:30

lite snålt med bilder men det får bli ändring på det till nästa runda :w00t: :thumb:
1.jpg
1.jpg (258.44 KB) Visad 81640 gånger
2.jpg
2.jpg (197.35 KB) Visad 81641 gånger
3.jpg
3.jpg (160.99 KB) Visad 81630 gånger
4.jpg
4.jpg (198.1 KB) Visad 81609 gånger
5.jpg
5.jpg (171.78 KB) Visad 81588 gånger
6.jpg
6.jpg (162.83 KB) Visad 81558 gånger
7.jpg
7.jpg (142.6 KB) Visad 80492 gånger
8.jpg
8.jpg (134.08 KB) Visad 80014 gånger

då ska det köras en runda i Eslöv i Ninco-cupen på lördag sen ses vi på tisdag igen :banana:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 27 sep 2023, 22:20

så har vi bara en runda kvar med slot.it Grupp C :w00t: kul bil att köra \m/ sedan provar vi LMP slot.it/NSR :banana:
1.jpg
1.jpg (216.29 KB) Visad 75548 gånger
2.jpg
2.jpg (239.9 KB) Visad 75317 gånger
3.jpg
3.jpg (178.54 KB) Visad 75132 gånger
4.jpg
4.jpg (208.77 KB) Visad 74955 gånger
5.jpg
5.jpg (162.63 KB) Visad 74804 gånger
6.jpg
6.jpg (160.5 KB) Visad 74608 gånger
7.jpg
7.jpg (227.56 KB) Visad 74407 gånger
8.jpg
8.jpg (224.97 KB) Visad 74301 gånger
9.jpg
9.jpg (158.54 KB) Visad 74249 gånger
10.jpg
10.jpg (169.34 KB) Visad 74200 gånger
11.jpg
11.jpg (159.74 KB) Visad 74179 gånger
12.jpg
12.jpg (143.18 KB) Visad 74139 gånger

sticker emellan med en runda BRM i Eslöv på söndag :D
vi andra syns på tisdag %-p
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 04 okt 2023, 19:30

så har vi kört sista omgången med slot.it Grupp C, åt den där Oskar finns inte mycket att göra. Grattis :klappa:
1.jpg
1.jpg (197.45 KB) Visad 69718 gånger
2.jpg
2.jpg (171.43 KB) Visad 69665 gånger
3.jpg
3.jpg (184.41 KB) Visad 69648 gånger
4.jpg
4.jpg (188.94 KB) Visad 69619 gånger
5.jpg
5.jpg (160.17 KB) Visad 69575 gånger
6.jpg
6.jpg (191.45 KB) Visad 69545 gånger
7.jpg
7.jpg (174.27 KB) Visad 69480 gånger
8.jpg
8.jpg (207.48 KB) Visad 69456 gånger
9.jpg
9.jpg (145.96 KB) Visad 69406 gånger
10.jpg
10.jpg (156.22 KB) Visad 69387 gånger
11.jpg
11.jpg (157.47 KB) Visad 69364 gånger

åker upp om Stockholm på lördag för att köra två tävlingar med BRM, ska bli skoj :beer: ni som inte är med där så ses vi på tisdag igen \m/
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 11 okt 2023, 16:51

då har vi börjat rulla med LMP bilarna %-p \m/
1.jpg
1.jpg (232.34 KB) Visad 63307 gånger
2.jpg
2.jpg (235.01 KB) Visad 63263 gånger
3.jpg
3.jpg (175.06 KB) Visad 63245 gånger
4.jpg
4.jpg (158.33 KB) Visad 63221 gånger
5.jpg
5.jpg (139.31 KB) Visad 63187 gånger
6.jpg
6.jpg (177.4 KB) Visad 63165 gånger
7.jpg
7.jpg (156.31 KB) Visad 63127 gånger
8.jpg
8.jpg (204.16 KB) Visad 63110 gånger
9.jpg
9.jpg (157.3 KB) Visad 63079 gånger
10.jpg
10.jpg (218.97 KB) Visad 63066 gånger
11.jpg
11.jpg (158.8 KB) Visad 63044 gånger

blir nog till att ha ordning på däcken om man ska hänga med dom där framme :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 19 okt 2023, 15:36

Indianen hade fått bra fart under däcken på sin LMP bil :thumb:
1.jpg
1.jpg (254.74 KB) Visad 56214 gånger
2.jpg
2.jpg (206.71 KB) Visad 56184 gånger
3.jpg
3.jpg (186.15 KB) Visad 56177 gånger
4.jpg
4.jpg (174.75 KB) Visad 56149 gånger
5.jpg
5.jpg (166.75 KB) Visad 56125 gånger
6.jpg
6.jpg (186.07 KB) Visad 56114 gånger
7.jpg
7.jpg (164.7 KB) Visad 56090 gånger
8.jpg
8.jpg (153.48 KB) Visad 56076 gånger
9.jpg
9.jpg (148.47 KB) Visad 56052 gånger
10.jpg
10.jpg (211.94 KB) Visad 56031 gånger
11.jpg
11.jpg (195.02 KB) Visad 56024 gånger
12.jpg
12.jpg (171.55 KB) Visad 55997 gånger
13.jpg
13.jpg (174.94 KB) Visad 55975 gånger
14.jpg
14.jpg (166.2 KB) Visad 55955 gånger
15.jpg
15.jpg (150.08 KB) Visad 55939 gånger

det blir en runda ner om Eslöv till helgen (BRM) innan det är dags på tisdag igen :D :blueflag:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 26 okt 2023, 10:09

han hade fått ännu mera fart under däcken denna gång, den däringa indianen :w00t: :o
1.jpg
1.jpg (215.37 KB) Visad 50050 gånger
2.jpg
2.jpg (242.17 KB) Visad 50037 gånger
3.jpg
3.jpg (189.32 KB) Visad 50017 gånger
4.jpg
4.jpg (149.73 KB) Visad 49991 gånger
5.jpg
5.jpg (211.87 KB) Visad 49981 gånger
6.jpg
6.jpg (155.87 KB) Visad 49978 gånger
7.jpg
7.jpg (231.39 KB) Visad 49943 gånger
8.jpg
8.jpg (169.25 KB) Visad 49944 gånger
9.jpg
9.jpg (164.49 KB) Visad 49935 gånger
10.jpg
10.jpg (173.97 KB) Visad 49921 gånger
11.jpg
11.jpg (149.81 KB) Visad 49888 gånger

nu blir det helg besök i Asmundtorp hos Polly sen ses vi på tisdag :beer:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 02 nov 2023, 15:24

då var vi klara med LMP bilarna :banana: :checkeredflag:
1.jpg
1.jpg (215.39 KB) Visad 40739 gånger
2.jpg
2.jpg (218.37 KB) Visad 40728 gånger
3.jpg
3.jpg (178.21 KB) Visad 40722 gånger
4.jpg
4.jpg (175.54 KB) Visad 40705 gånger
5.jpg
5.jpg (174.25 KB) Visad 40694 gånger
6.jpg
6.jpg (174.25 KB) Visad 40679 gånger
7.jpg
7.jpg (176.93 KB) Visad 40674 gånger
8.jpg
8.jpg (196.66 KB) Visad 40665 gånger
9.jpg
9.jpg (184.08 KB) Visad 40662 gånger
10.jpg
10.jpg (186.22 KB) Visad 40648 gånger
11.jpg
11.jpg (177.46 KB) Visad 40635 gånger
12.jpg
12.jpg (158.26 KB) Visad 40635 gånger
13.jpg
13.jpg (151.58 KB) Visad 40626 gånger

ska bara försöka få stopp på den där Oskar :D :klappa:
nu blir det en lugn helg så ses vi nästa vecka när vi kör BRM :beer:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 08 nov 2023, 17:25

så har vi startat upp våra BRM/TTS bilar :klappa: kuliga bilar att köra :thumb:
1.jpg
1.jpg (225.66 KB) Visad 36178 gånger
2.jpg
2.jpg (222.5 KB) Visad 36177 gånger
3.jpg
3.jpg (188.9 KB) Visad 36167 gånger
4.jpg
4.jpg (204.31 KB) Visad 36165 gånger
5.jpg
5.jpg (157.86 KB) Visad 36146 gånger
6.jpg
6.jpg (205.91 KB) Visad 36138 gånger
7.jpg
7.jpg (156.2 KB) Visad 36123 gånger
8.jpg
8.jpg (155.87 KB) Visad 36119 gånger
9.jpg
9.jpg (163.52 KB) Visad 36115 gånger
10.jpg
10.jpg (153.55 KB) Visad 36110 gånger
11.jpg
11.jpg (189.52 KB) Visad 36104 gånger
12.jpg
12.jpg (237.63 KB) Visad 36082 gånger
13.jpg
13.jpg (166.75 KB) Visad 36079 gånger

imorgon bitti tar vi en liten avstickare ner om Moers I Tyskland (80 mil) för att köra NSR Quadrathlon på två olika banor \m/ :banana: trevlig tävling :D
vi andra ses väl på tisdag B-|
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 16 nov 2023, 22:12

då har vi lyckats klara av två omgångar med våra BRM bilar :-;
1.jpg
1.jpg (216.67 KB) Visad 32793 gånger
2.jpg
2.jpg (184.13 KB) Visad 32793 gånger
3.jpg
3.jpg (190.4 KB) Visad 32787 gånger
4.jpg
4.jpg (177.58 KB) Visad 32779 gånger
5.jpg
5.jpg (168.76 KB) Visad 32760 gånger
6.jpg
6.jpg (197.4 KB) Visad 32745 gånger
7.jpg
7.jpg (177.57 KB) Visad 32741 gånger
8.jpg
8.jpg (173.46 KB) Visad 32737 gånger
9.jpg
9.jpg (167.99 KB) Visad 32723 gånger
10.jpg
10.jpg (149.34 KB) Visad 32726 gånger
11.jpg
11.jpg (145.52 KB) Visad 32713 gånger
12.jpg
12.jpg (186.9 KB) Visad 32708 gånger
13.jpg
13.jpg (161.77 KB) Visad 32700 gånger
14.jpg
14.jpg (140.64 KB) Visad 32683 gånger

nu får vi ställa in siktet på Stenungsund på lördag för sista rundan med Scaleauto 1/24. Sen på söndag är det tid för BRM i Eslöv :thumb:
sen ses vi på tisdag igen om man orkar :-P :D
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 23 nov 2023, 12:44

tredje rundan körd med BRM/TTS :thumb:
1.jpg
1.jpg (209.78 KB) Visad 31239 gånger
2.jpg
2.jpg (204.24 KB) Visad 31228 gånger
3.jpg
3.jpg (176.27 KB) Visad 31215 gånger
4.jpg
4.jpg (161.61 KB) Visad 31218 gånger
5.jpg
5.jpg (146.26 KB) Visad 31209 gånger
6.jpg
REAKTIONS TID PÅ 11ms
6.jpg (191.12 KB) Visad 31211 gånger
7.jpg
7.jpg (142.14 KB) Visad 31202 gånger
8.jpg
8.jpg (146.88 KB) Visad 31198 gånger
9.jpg
9.jpg (171.36 KB) Visad 31192 gånger
10.jpg
10.jpg (164.14 KB) Visad 31186 gånger
11.jpg
11.jpg (185.95 KB) Visad 31179 gånger
12.jpg
12.jpg (171.8 KB) Visad 31174 gånger
13.jpg
13.jpg (193.26 KB) Visad 31167 gånger
14.jpg
14.jpg (164.04 KB) Visad 31154 gånger
15.jpg
15.jpg (161.98 KB) Visad 31145 gånger
16.jpg
16.jpg (152.15 KB) Visad 31144 gånger

en utflykt till Marks raceway i Rydal i helgen sen är vi tillbaka på tisdag igen :klappa:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 30 nov 2023, 12:46

nu har vi kört slut på våra BRM/TTS bilar :-P :drunk:
1.jpg
1.jpg (213.25 KB) Visad 29008 gånger
2.jpg
2.jpg (206.79 KB) Visad 28999 gånger
3.jpg
3.jpg (171.79 KB) Visad 28990 gånger
4.jpg
4.jpg (178.63 KB) Visad 28987 gånger
5.jpg
5.jpg (175.22 KB) Visad 28981 gånger
6.jpg
6.jpg (216.22 KB) Visad 28976 gånger
7.jpg
7.jpg (174.81 KB) Visad 28964 gånger
8.jpg
8.jpg (158.07 KB) Visad 28964 gånger
9.jpg
9.jpg (148.16 KB) Visad 28951 gånger
10.jpg
10.jpg (177.58 KB) Visad 28945 gånger
11.jpg
11.jpg (199.36 KB) Visad 28936 gånger
12.jpg
12.jpg (173.35 KB) Visad 28939 gånger
13.jpg
13.jpg (163.6 KB) Visad 28931 gånger
14.jpg
14.jpg (111.89 KB) Visad 28921 gånger
15.jpg
15.jpg (159 KB) Visad 28921 gånger
16.jpg
16.jpg (154.45 KB) Visad 28908 gånger

Nästa vecka blir det Sideways Gr.5 bilar med slot.it P6 däck. :thumb:
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Re: Hösten 2023 LusseRaceway

Inläggav nallecolin 06 dec 2023, 20:25

så är vi igång med en ny omgång, denna gång med Sideways Gr.5. Skoj med så många olika modeller :thumb:
1.jpg
1.jpg (208.16 KB) Visad 27091 gånger
2.jpg
2.jpg (209.35 KB) Visad 27088 gånger
3.jpg
3.jpg (148.78 KB) Visad 27085 gånger
4.jpg
4.jpg (148.83 KB) Visad 27072 gånger
5.jpg
5.jpg (181 KB) Visad 27066 gånger
6.jpg
6.jpg (172.57 KB) Visad 27047 gånger
7.jpg
7.jpg (172 KB) Visad 27047 gånger
8.jpg
8.jpg (172.31 KB) Visad 27040 gånger
9.jpg
9.jpg (171.91 KB) Visad 27039 gånger
10.jpg
10.jpg (178.24 KB) Visad 27033 gånger
11.jpg
11.jpg (169.76 KB) Visad 27031 gånger
12.jpg
12.jpg (157.65 KB) Visad 27026 gånger
13.jpg
13.jpg (177.62 KB) Visad 27011 gånger
14.jpg
14.jpg (174.96 KB) Visad 27007 gånger

nu blir det till att finslipa på bana och bilar till nästa vecka B-| :D
/Björn
Användarvisningsbild
nallecolin
Kartläsare
 
Inlägg: 773
Blev medlem: 21 sep 2008, 11:30
Ort: Helsingborg
Klubb: Lusse Raceway

Nästa

Återgå till HBG Slotcar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst