Scalextric VM deltävlingar

Här diskuteras allt som har med tävlingar och bilbaneträffar att göra.

Re: Scalextric VM deltävlingar

Inläggav Aramis 16 sep 2011, 12:06

Oj, vilka proportioner det får om man är lite kritisk! Hehe!! Åk ni på detta och ha roligt för fasen! Förhoppningsvis är det många nya som kommer in i hobbyn och fastnar - skitbra!!

Jag har endast hängt upp mig på att denna tävlingsform ska kalla sig "VM". För mig är det nåt helt annat och jag blev således besviken efter att ha läst igenom tävlingsformen på Scalextrics hemsida.

Hur har det gått i Umeå, Örnsköldsvik och Västerås? Har det varit succé? Nån måste ju varit där som kan berätta? :)
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Scalextric VM deltävlingar

Inläggav patrik.lofdahl 16 sep 2011, 13:33

Man skall nog inte ta detta som en "sweriös" VM tävling utan man skall nog mer se det som ett ypperligt tillfälle att locka till sig nya medlemar, nya intressenter, samt en publik som man normalt sett inte hade nått ut till vid en mer officiell tävling.

Anledningen till att man har kallat detta för VM antar vi är andleningen av att den faktiskt kommer att hållas i 5 olika länder med exakt samma förusättning

Umeå så var den utställd på Nolia mässan vet dock inte hur stort intresset var
Örnsköldsvik hade ett 80 tal förare som provade på detta.
Västerås blev tyvärr inställt.

Vi hoppas på att lösa en del problem som vi har för att kunna ha datta event under Hobbymässan som vi anser kommer att bli en av höjdpukterna.

Det finns redan nu funderingar kring detta för nästkommande år och hur man skulle kunna göra det ännu bättre.

//Patrik

Aramis skrev:Oj, vilka proportioner det får om man är lite kritisk! Hehe!! Åk ni på detta och ha roligt för fasen! Förhoppningsvis är det många nya som kommer in i hobbyn och fastnar - skitbra!!

Jag har endast hängt upp mig på att denna tävlingsform ska kalla sig "VM". För mig är det nåt helt annat och jag blev således besviken efter att ha läst igenom tävlingsformen på Scalextrics hemsida.

Hur har det gått i Umeå, Örnsköldsvik och Västerås? Har det varit succé? Nån måste ju varit där som kan berätta? :)
patrik.lofdahl
Nykomling
 
Inlägg: 5
Blev medlem: 15 sep 2011, 08:11
Ort: Gränna

Re: Scalextric VM deltävlingar

Inläggav svenstefan 03 dec 2011, 00:02

I grenna till söndagens julskyltning kommer jag närvara i alla fall. Såg annons om detta i lokala tidningen där även ett inslag om företaget som tar in scalextric var med. Skall bli intressant att åka dit och kolla, kanske deltaga??....mina analoga 22 meter i källaren kanske kommer till nån nytta på 10 meter digitalt?. :D .. :-|
Mitt alldeles egna hobbyrum....mmmm....
svenstefan
Mekaniker
 
Inlägg: 277
Blev medlem: 11 nov 2006, 18:15
Ort: Norrahammar

Re: Scalextric VM deltävlingar

Inläggav Lasp 22 dec 2011, 18:15

Hur gick det då?
Jag fick kritik i början på tråden, men vad blev det av det hela!
Ingen uppdatering eller är allt fejk.
Kolla gärna listan och tro att den är sann. :down:
Användarvisningsbild
Lasp
Slotracer
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: 10 jun 2011, 19:59
Ort: Fredriksdal, Helsingborg

Re: Scalextric VM deltävlingar

Inläggav Habos 28 dec 2011, 19:53

Jag kan bara tala för extratävlingen i Gränna, och där var det succe`. Full fart i sex timmar. Mängder med barn och ungdomar som körde mot föräldrar och farmödrar. Kompisgäng, vuxengäng och till och med Julskyltningens tomte kom in och körde Scalextric. Ett och annat "proffs" kom också till start, men det var nog omöjligt att få fritt spår, eftersom det var 4 bilar som startade i varje heat.
Jag fick stanna kvar efter stängning och utom tävlan köra några rundor. Nu var dock både banan och bilarna ganska slitna efter sex timmars hårdkörning, så vi kom bara ner till någon 28 sek runda, men hade vi kört innan tävlingen, hade säkert någon 25 sek runda varit möjligt.
Att några tävlingar ställts in och att uppdateringen i en del fall uteblir har säkert sina förklaringar, men att sitta hemma i sin kammare och gnälla om att allt är fejkat, det duger inte, tycker i alla fall jag.

Mvh Thomas Werner Svenska Scalextricklubben
Habos
Kartläsare
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 02 feb 2004, 23:44
Ort: Habo

Re: Scalextric VM deltävlingar

Inläggav Lasp 28 dec 2011, 21:36

Tack Thomas Werner för ditt svar!
Personligen tycker jag inte att jag "sitter i min kammare och gnäller "
Jag ser mycket gärna en digital utveckling i synnerhet och bilbanebil allmänt.
Men inte torde det vara förbjudet att ställa frågor?

Men jag släpper gärna om det inte passar! :cuckoo:
Användarvisningsbild
Lasp
Slotracer
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: 10 jun 2011, 19:59
Ort: Fredriksdal, Helsingborg

Föregående

Återgå till Tävlingar & bilbaneträffar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 47 gäster