Essex 24 hour 2011

Här diskuteras allt som har med tävlingar och bilbaneträffar att göra.

Re: Essex 24 hour 2011

Inläggav Aramis 02 sep 2011, 15:04

Det är lätt att bli beroende av ett fint handtag men samtidigt kan det ju skrämma nya att vara med då det ju kostar en slant. Ett Parma-handtag för en tvåhundring är perfekt.

Ja, visst behöll vi vår heder! Procentuellt var vi ju närmre vinnarlaget än något svenskt 1:32-lag varit utomlands på flera år. Nästa år är det bara pallen som gäller!!

Visserligen är det evigheter till 2012 års upplaga av tävlingen men man börjar redan fundera på vad som kan göras bättre. Intresserade förare får gärna höra av sig till mig! :)
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Essex 24 hour 2011

Inläggav Paxel 02 sep 2011, 17:58

Det har gått troll i det här med ställbara handtag . Är det kul det man gör vill man ju ha bättre grejjor. Ett ställbart handtag ökar körglädjen om man använder det rätt. Om man inte uppskattar det så är det kanske för att man inte lyckats så bra med inställningen. Att tro att det avskräcker nya från att börja med bilbana är ju iofs rent hypotetiskt rätt men knappast realistiskt såvida man inte förväntar sig att det är små barn som lever på veckopeng som skall komma in i bilbanavärlden. Dessutom räcker det ju sällan med ett parmahandatg man måste ju ha minst 3 st och då måste månadspengen höjas.

"In the end good science will always win"
F Hassan
Inte längre urspårad
Användarvisningsbild
Paxel
Mekaniker
 
Inlägg: 460
Blev medlem: 21 mar 2007, 21:41
Ort: Huddinge
Klubb: Slotblot1

Re: Essex 24 hour 2011

Inläggav largasso 02 sep 2011, 19:39

Vi brukar vara rörande överens om att det är kul även
när vi kör med Parmahandtagen OCH stående bilar...............
men så kommer den där lille teknik >:-D
som gör att man vill trimma och pilla och förbättra.
I år har vi 4 olika klasser:
Scalextric GT Boxstock
Pioneer Boxstock
Slot.it Lemans fri trim (inom vissa ramar)
och HRS2 chassi med fri kaross
Känns som något för alla

Om man sen vill ta med egna handtaget eller köra med fasta Parma
låter vi vara upp till var och en.

Kul ska vi i alla fall ha.............. :beer:
Lala
Hellre lite trångt i första backen,
än blåbärssoppa över hela banan...
http://www.big1.se
Skånefräsning på "G"
Användarvisningsbild
largasso
Testförare
 
Inlägg: 2643
Blev medlem: 30 nov 2005, 03:53
Ort: Helsingborg, Skaune
Klubb: HBG Slotcar

Re: Essex 24 hour 2011

Inläggav Martin_M 02 sep 2011, 21:56

Inte för att spåra ur tråden ännu mer med handtagsdiskutioner MEN jag vill nog påstå att ett Parmahandtag fungerar precis lika bra som ett ställbart sådant. Jag kör med ett 25 ohm's Parma sen vi började köra för ett gäng år sedan och ja jag hänger på dom flesta som kör med tex slot.it handtag. Har provat slot.it's handtag flertalet gånger men blir inte kompis med den kännslösa triggern, o Carstens handtag är grymma men som jag upplevt passar dom bäst på en träbana med 1:24 bilar.

Verkar som ett häftigt race och skulle gärna ställa upp nästa år eller om vi hittar nån liknande tävling under säsongen. Dock är det ju mycket som måste passa in men vi hade nog blivit minst ett konkurrenskraftigt lag här ifrån Hbg.

/Martin "Som väntar på en trevlig klass att anmäla sig i norr över med mitt Parmahandtag" :)
Användarvisningsbild
Martin_M
Mekaniker
 
Inlägg: 319
Blev medlem: 25 jan 2008, 18:41
Ort: Helsingborg
Klubb: HBG Slotcar

Re: Essex 24 hour 2011

Inläggav Kristian 02 sep 2011, 23:16

Passar det in i kalendern så är jag väldigt intresserad av att följa med nästa år. Med god framförhållning så borde det gå att fixa oavsett.

Men då får vi ta å träna massor innan, långstinter på obekväma tider... Kanske är läge att slänga upp en bana hemma så att man kan gå upp mitt i natten å köra ett pass B-|
/Kristian
Tjockhult Racing Society
Användarvisningsbild
Kristian
Testförare
 
Inlägg: 2786
Blev medlem: 12 dec 2006, 12:03
Ort: Västerhaninge
Klubb: TRS

Föregående

Återgå till Tävlingar & bilbaneträffar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 64 gäster

cron