TDS - Sloting Plus Reynard - 11-04-03

Här diskuteras allt som har med tävlingar och bilbaneträffar att göra.

Re: TDS - Sloting Plus Reynard - 11-04-03

Inläggav Nico 26 mar 2011, 10:21

Det är fortfarande 3 april som gäller?
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: TDS - Sloting Plus Reynard - 11-04-03

Inläggav Aramis 26 mar 2011, 10:31

Nico skrev:Det är fortfarande 3 april som gäller?

För mig går det bra att flytta fram en vecka. Tror inte nån misstycker i klubben. Huvudsaken är att det blir ett kul race med fler deltagare.
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TDS - Sloting Plus Reynard - 11-04-03

Inläggav Dawid 27 mar 2011, 20:59

Skulle verklige uppskatta att få komma och njuta av er gästfrihet och fina bana igen men... är som ni kanske vet, inte så road av, vad jag skulle kalla "Grönalundformatet" med fyra identiska bilar. Så jag kör hellre ett supportrace liksom Jensa (!?). Då jag inte avser att införskaffa den nya NSR-Porschen (och kanske fler med mej) så skulle jag hellre se att vi kör samma bilar som i huvudracet sist. Eller kanske någon annan klass som vi kört förut. Då har vi utomjordingar ändå fått liksom träna lite med våra bilar under tidigare race.

Mvh,
Dawid
Dawid
Mekaniker
 
Inlägg: 276
Blev medlem: 15 okt 2007, 22:03

Re: TDS - Sloting Plus Reynard - 11-04-03

Inläggav Nico 27 mar 2011, 23:02

På tisdag vet jag i a f om jag kan komma eller inte. Det ser bra ut just nu ... återkommer!!
Som tidigare sagt så kör jag oavsett, bilbana är kul hur man än vrider o vänder på det.
Hittar dock inte backspeglarna till min Porsche *hmmmm* Dags o städa på skrivbordet igen...

P o K sålänge....
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: TDS - Sloting Plus Reynard - 11-04-03

Inläggav Aramis 28 mar 2011, 06:49

Dawid skrev:Skulle verklige uppskatta att få komma och njuta av er gästfrihet och fina bana igen men... är som ni kanske vet, inte så road av, vad jag skulle kalla "Grönalundformatet" med fyra identiska bilar. Så jag kör hellre ett supportrace liksom Jensa (!?). Då jag inte avser att införskaffa den nya NSR-Porschen (och kanske fler med mej) så skulle jag hellre se att vi kör samma bilar som i huvudracet sist. Eller kanske någon annan klass som vi kört förut. Då har vi utomjordingar ändå fått liksom träna lite med våra bilar under tidigare race.

Mvh,
Dawid

Tanken med Sloting Plus-tävlingen är ju att det ska tävlas på så lika villkor som möjligt. Bilarna är så identiskt preparerade det bara går av herr Doc-Z och jag lovar att det inte kommer upplevas som nåt från "Gröna Lund". För mig känns det som ett slag i ansiktet att man enbart vill komma och köra ett supportrace och strunta i huvudklassen för att "den inte faller i smaken". Det är väl bara att hoppa upp på hästen och prova innan man uttalar sig. Dessa bilar anses av många på internationella forum vara en av de allra bästa så för mig är det främmande varför man inte vill ta chansen och prova när vi ändå står för bilarna... Vi ska ju ha kul och köra bilbana för bövelen!! ;-)

Supportklassen är tänkt som en shakedown för dom som har NSR Porsche 997:or men för dom som inte har en sån går det bra med valfri GT-bil som jag skrivit i reglementet. NSR Mosler, Clio/Punto, Slot.it Nissan, McLaren, Ferrari F40 är exempel på sådana. Vill man köra med en 60- 70-tals Classic istället kommer jag inte hindra men tanken är ju att det ska vara GT-betoning på bilarna. Hela idén med supportracet är ju som sagt att testa om nya NSR Porscharna är jämna och roliga att rejsa med. :)

Sen vill jag påminna om att spänningen är sänkt avsevärt vilket gör körningen lugnare och behagligare för alla. Banan kommer uppfattas som mycket lättare och skönare med alla bilar...
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TDS - Sloting Plus Reynard - 11-04-03

Inläggav Aramis 28 mar 2011, 07:05

Nico skrev:På tisdag vet jag i a f om jag kan komma eller inte. Det ser bra ut just nu ... återkommer!!
Som tidigare sagt så kör jag oavsett, bilbana är kul hur man än vrider o vänder på det.
Hittar dock inte backspeglarna till min Porsche *hmmmm* Dags o städa på skrivbordet igen...

P o K sålänge....

Hmmm... Så du har planer på att använda backspeglarna... Bäst man passar sig då! ;)

Hoppas du kan komma iaf så vi kan gnugga sidokjolarna mot varandra! :up:
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TDS - Sloting Plus Reynard - 11-04-03

Inläggav Dawid 28 mar 2011, 10:03

Naturligtvis skulle jag köra om jag var där! Det är bara det att en startuppställningen med fyra identiska bilar inte är så upphetsande. Halva nöjet för min del är att preparera och måla bilarna. Att försöka skapa en trovärdig liten racebil helt enkelt. Det faller ju helt bort med ovanstående klass. Vad beträffar 997-inbjudan så känns det lite som att vi som inte har sådana Porschar så att säga; skulle fylla ut startfältet. Jag skrev mest för att jag fått intryck av att intresset för er nästa tävling var en smula avvaktande. Men det kanske handlar om att tiden passar illa eller bara att anmälningar inte kommit in än.

Vänligen,
/D
Dawid
Mekaniker
 
Inlägg: 276
Blev medlem: 15 okt 2007, 22:03

Re: TDS - Sloting Plus Reynard - 11-04-03

Inläggav Nico 28 mar 2011, 10:28

Porschar finns det gott om ... Tror det finns fem potenta ekipage bara hos oss.
Hur har ni lackat bilarna?
Jag tänkte kanske greja 4 bilar till ett kompis-jippo, och då måla dom i olika färg. Dom ska förstås se ut som "riktiga" liverys. Typ grön BP kärra, röd Coca Cola, blå blaupunkt och en gul shell-kärra.
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: TDS - Sloting Plus Reynard - 11-04-03

Inläggav Doc-Z 28 mar 2011, 16:28

Kännes jäkligt pissigt och tråkigt.

Här har man lagt ner en massa tid och energi på att bygga 4 lika bra jämna värsting bilar.
Allt för att göra racet så jämnt som möjligt för alla förare.
En sådan typ av klass som många har efterlyst. (bara för att andra klasser är så ojämna och orättvisa. Som en del har lagt fram och sagt)
Sen vill ingen köra. För att det låter som en tråkig klass.

Det är första och sista gången jag tänker lägga ner så mycket arbete och energi på ett sånt här projekt.
NSR Porsche 917k Det är kärlek det.
Användarvisningsbild
Doc-Z
Mekaniker
 
Inlägg: 398
Blev medlem: 03 maj 2007, 04:01
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TDS - Sloting Plus Reynard - 11-04-03

Inläggav Nico 28 mar 2011, 20:56

Fagersta trippen skjuten på framtiden, så en tripp till mysrummet i Eskiltuna skulle vara ypperligt. Jag kommer att ta med min NSR Clio också. Den är dock preppad med p2 eller om det var p3 däck för bättre powersliding. *hehe*

Hur som helst ... jag kommer!
Nån måste ju försöka kila in sig i mitten (eller högre) på resultatlistan.

Avfärd från Nueva Estocholmo i god tid utifall någon vill samåka.

8-)
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: TDS - Sloting Plus Reynard - 11-04-03

Inläggav Aramis 28 mar 2011, 22:17

Roligt att du kommer Nico! Ta gärna med ett drös med bilar för det kommer ges tillfälle att prova. :)
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TDS - Sloting Plus Reynard - 11-04-03

Inläggav Janne L 29 mar 2011, 08:15

Vilket datum är det som gäller, jag har inget emot att köra med fyra likvärdiga bilar. Kul för oss som gillar att förarskickligheten får avgöra och inte vem som har gjort skummast meckning av bilen. Porsche finnes som ni vet redan.
Janne L.
Janne L
Slotracer
 
Inlägg: 1580
Blev medlem: 22 sep 2008, 11:21
Ort: Täby
Klubb: TRS

Re: TDS - Sloting Plus Reynard - 11-04-03

Inläggav Aramis 29 mar 2011, 08:34

Jag förmodar att Nico avser att komma nu på söndag 3 april så datumet står fast.

Sloting Plus-bilarna befinner sig nu hemma hos Doc-Z där karosserna får sig en dusch med färg och lite dekaler. Vi har endast testat med en av bilarna en kort stund för att testa spänningen så vi kommer inte att ha tränat med bilarna till tävlingen. Allt för att det ska bli så rättvist för alla som möjligt. På söndag vinner bästa föraren - och där med basta!! :)

Välkomna!
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TDS - Sloting Plus Reynard - 11-04-03

Inläggav Nico 29 mar 2011, 09:01

Aramis skrev:Jag förmodar att Nico avser att komma nu på söndag 3 april så datumet står fast.

This sunday - play with cars I will...
yoda.jpg
yoda.jpg (1.52 KB) Visad 14503 gånger



Aramis skrev:Vi har endast testat med en av bilarna en kort stund för att testa spänningen....

Jag tror det blir jättespännande!!

Jag håller på med en ny grupp c vagn enligt vad vi allmänt kallar "TDS recepturen" men den blir desvärre inte klar till på söndag. Hade varit skoj att testa lite.
Kommer ta med en drös med bilar, har lite hrs byggen att testa justeringarna på osv.
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: TDS - Sloting Plus Reynard - 11-04-03

Inläggav Janne L 29 mar 2011, 09:18

Då ses vi någon annan gång.
Janne L.
Janne L
Slotracer
 
Inlägg: 1580
Blev medlem: 22 sep 2008, 11:21
Ort: Täby
Klubb: TRS

FöregåendeNästa

Återgå till Tävlingar & bilbaneträffar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 34 gäster