TRS - Fly Classic LeMans 30/1-11

Här diskuteras allt som har med tävlingar och bilbaneträffar att göra.

Re: TRS - Fly Classic LeMans 30/1-11

Inläggav Jormungandr 30 jan 2011, 19:07

Tack för en kul tävling och en dag med härlig racing! Extra kul med så otroligt jämnt i topp ända in på det sista varvet! Det var mycket nerver i sista heatet, lita på det! :D känner sådär inför min egen insats. Jag körde ganska bra, men hade väldigt dåligt fäste hela tiden. Däcken har nog gjort sitt, så det blir att ordna lite nyare mjukare och fräschare puckar till nästa gång. Stort grattis till Lasse för en välförtjänt seger! snyggt kört och med nerverna under kontroll! :thumb:
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TRS - Fly Classic LeMans 30/1-11

Inläggav Aramis 30 jan 2011, 19:23

GRATTIS LASSE!!!

Helt formidabel körning där farten bara ökade för varje heat han körde gjorde att Lasse vann en välförtjänt seger! :thumb:

Det var en mycket trevlig tävling med många vackra bilar på startlinjen - som vanligt när vi kör denna klass! Hatten av för Dawid och Janne som kämpade tappert och hade häng på Lasse tills han bestämde sig för att rycka lite!

Tack för idag allihopa!
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TRS - Fly Classic LeMans 30/1-11

Inläggav Doc-Z 31 jan 2011, 12:10

Som vanligt en trevlig dag hos er.

Vilken stenhård fight vi hade (jag. lasse. dawid) genom hela racet.
Inte förens i sista heatet avgjordes det. Där Dawid till slut lyckades pressa sig mellan Lasse och mig.

Ett stort grattis Lasse.
Där vändningen i din körning kom efter pausen. Där du tryckte i dig gårdagens pizza. Undrar vad det var i den pizzan??? :-?
NSR Porsche 917k Det är kärlek det.
Användarvisningsbild
Doc-Z
Mekaniker
 
Inlägg: 398
Blev medlem: 03 maj 2007, 04:01
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TRS - Fly Classic LeMans 30/1-11

Inläggav largasso 31 jan 2011, 15:02

Vi vill se bilder på detta startfält (gärna även på pizzan)
Verkar som ni haft en riktigt kul dag !

:thumb: :thumb: :thumb:
Lala
Hellre lite trångt i första backen,
än blåbärssoppa över hela banan...
http://www.big1.se
Skånefräsning på "G"
Användarvisningsbild
largasso
Testförare
 
Inlägg: 2643
Blev medlem: 30 nov 2005, 03:53
Ort: Helsingborg, Skaune
Klubb: HBG Slotcar

Re: TRS - Fly Classic LeMans 30/1-11

Inläggav Aramis 31 jan 2011, 16:02

Det enda jag har att erbjuda i bildväg är dessa på startfältet:

Bild

Bild

Bild
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TRS - Fly Classic LeMans 30/1-11

Inläggav Nico 31 jan 2011, 17:10

Tack allihop för en skitrolig tävling. Stort grattis till Lasse som förmodligen inte var av banan mer än 3-4 ggr. Helt fantastisk körning.
Extra roligt var det att Lasses bil garanterat är den äldsta kärran i startfältet - samt med original plastfälgar o hela baletten, en Fly-bil kan faktiskt hålla ihop riktigt bra.
Näe fan - det värmde gott i bilbanehjärtat när jag fick se den gula Ferrarin med vilken jag genomförde min första tävling, vinna detta lopp.
Extra ballt var ju faktiskt att det inte direkt var en bjudseger. Janne E och Dawid jagade ända in på mållinjen, makalöst coolt!! Ferrarin höll undan för de tre Porscharna med nöd o näppe. Den fjärde var då Anders K som gav sin nya 917k en redig genomkörning och tog en bra 4:e plats.

Marcus testade att göra en 360 och ner i spår igen med stor framgång, Clacke vann ett heat med karossen på sne'.
Fan va ball det var min Lola gick som en raket och jag höll min femteplats från förra gången så det var en bra dag.
Kul att se modeller som inte vunnit förut i toppen. Nu vågar man ju tro på att en 917k kanske kan bryta sig igenom till topposition.

Referat kommer ...

Tack alla för en grym dag!!!
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: TRS - Fly Classic LeMans 30/1-11

Inläggav Lasse1930 31 jan 2011, 22:13

Tack för en riktigt nice dag. Segern givetvis som kronan på verket, men den var inte gratis; jag var tämligen slut efter hemkomsten.

Nico skrev:...Extra roligt var det att Lasses bil garanterat är den äldsta kärran i startfältet ...

Bland de första Fly-bilarna jag köpte faktiskt, måste ha varit tio år sedan eller mer, kommer inte exakt ihåg när de släpptes. Ett litet bevis på att bilarna mår bra av att köras...det kom ju från rätt person ha ha

largasso skrev:Vi vill se bilder på detta startfält (gärna även på pizzan)

Startfältet fixade Aramis, pizzan blir svårare, eller faktiskt omöjligt! Jag kommer inte ens ihåg vad jag lade på den under lördagskvällen, men vissa minnen finns om curry och banan, bacon och några droppar Jack Daniels....

Frånsett pizzan var det många ingredienser som gjorde race-söndagen till en minnesvärd dag: fint startfält, bra och gentlemannamässig körning, bra stämmning och framför allt så förbaskat trevliga människor!

Tack!

Lasse
To finish first, you must first finish!
Användarvisningsbild
Lasse1930
Testförare
 
Inlägg: 2052
Blev medlem: 24 aug 2005, 21:36
Ort: Vallentuna
Klubb: Tjockhult Racing Society

Re: TRS - Fly Classic LeMans 30/1-11

Inläggav Scalex 31 jan 2011, 23:49

Grattis Lasse :thumb: Jag är inte ett dugg förvånad att du stod överst :D " Gammal är äldst" :)
//J
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Slotcollector av STORT format :-)
Användarvisningsbild
Scalex
Kartläsare
 
Inlägg: 866
Blev medlem: 05 feb 2004, 23:31
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TRS - Fly Classic LeMans 30/1-11

Inläggav Dawid 01 feb 2011, 17:54

Elegant Lasse, grattis! Jag fann det mycket underhållande att rejsa i söndags! Tack och hoppas vi kan ses snart igen.

Dawid
Dawid
Mekaniker
 
Inlägg: 276
Blev medlem: 15 okt 2007, 22:03

Re: TRS - Fly Classic LeMans 30/1-11

Inläggav Aramis 10 feb 2011, 17:20

Hade hoppats på referat och flera bilder...? :sceptic:
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TRS - Fly Classic LeMans 30/1-11

Inläggav Nico 27 mar 2011, 23:23

Rensat runt lite bland bilder och filer i datorn ... här kommer några bilder från mig med hopp om att återge lite av den goa stämning vi hade.


Bild
Lite krångel med nykomlingar på banan. Rutinerade Dawid ser måttligt road ut.


Bild
Dagens startfält - vackert!


Bild
Tillsammans med Älfvågs gula Ferrari tror jag nog att Dawids salongsanarkist är en av de mest frekventa ekipagen på TRS classic race.


Bild
Där går starten i första heatet!


Bild
Kvisten och Signorelli gör sig redo för batalj!! (Kvist kom i mål framför Nico)


Bild
Full fart frammåt!!


Bild
Tompa kom iväg från startlinjen och körde för fullt.


Bild
Lasse navigerar sin Ferrari genom trafiken med tungan rätt i mun!


Bild
Lasse och Janne lajnar upp för strid igen.


Bild
Clacke - en privateer som bokstavligt talat kör skiten ur sin bil!!


Bild
Älfvåg jagar klubbkamraten Lasse Carlsson.


Bild
Drivers having fun, can't you see the smile on their faces??


Bild
Inget classic race utan en Gulf Porsche, i detta fall Hasse Khilén som kränger långhäcken runt böjarna på Tjockenheim.


Bild
Det var ett sant nöje att se Lasse Älfvåg ta sin första långloppsseger i klubben, med sin gula slitvarg i form av en Ferrari. Mycket passande att vänta till sista gången då vi tävlar med bilarna i denna trivsamma setup. Stort grattis igen Lasse, work well done. För sin insats fick Lasse en Volvo V70 i skala 1/32 som jag dunkade in som första pris.
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: TRS - Fly Classic LeMans 30/1-11

Inläggav Nico 28 mar 2011, 10:08

Nico skrev:Det var ett sant nöje att se Lasse Älfvåg ta sin första långloppsseger i klubben...

Vill bara nämna att Lasse går långt ifrån lottlös ur de klubbtävlingar som hålls. Där är han med och vinner titt som tätt och har varit och är just nu en mycket frekvent besökare högst upp på pallen. Nästan så att man blir förbannad - ni vet! ;-) 8-) :)
Med sitt hjälpsamma gentlemanna approach är han en trevlig chaufför av rang helt enkelt!

:beer:
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: TRS - Fly Classic LeMans 30/1-11

Inläggav Aramis 28 mar 2011, 18:31

Nico skrev:
Nico skrev:Det var ett sant nöje att se Lasse Älfvåg ta sin första långloppsseger i klubben...

Vill bara nämna att Lasse går långt ifrån lottlös ur de klubbtävlingar som hålls. Där är han med och vinner titt som tätt och har varit och är just nu en mycket frekvent besökare högst upp på pallen. Nästan så att man blir förbannad - ni vet! ;-) 8-) :)
Med sitt hjälpsamma gentlemanna approach är han en trevlig chaufför av rang helt enkelt!

:beer:

Ja, sist man såg Lasse köra ur spår var väl på vårkanten 1983. Sedan dess har han hållt sig i spår och stadigt ökat farten! Den mjuka, sammetslena och gentlemannamässiga körningen speglar sig hans personlighet. Otroligt trevlig racerförare som man unnar all framgång! Nästa långloppsseger borde inte låta vänta på sig så länge till...

Väldigt vackra bilder Nico. Det är så läckert med de dära "mega-panorama-bilderna". Måste börja klippa till sånna själv. :)
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TRS - Fly Classic LeMans 30/1-11

Inläggav Nico 28 mar 2011, 20:58

Aramis skrev:Väldigt vackra bilder Nico. Det är så läckert med de dära "mega-panorama-bilderna". Måste börja klippa till sånna själv. :)


Tack ... jag köpte en finfin kamera nyligen och jag försöker trixa lite för att få till bra bilder och leker med funktionerna.
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Föregående

Återgå till Tävlingar & bilbaneträffar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 33 gäster