Ninco World Cup 2010

Här diskuteras allt som har med tävlingar och bilbaneträffar att göra.

Re: Ninco World Cup 2010

Inläggav Jormungandr 20 nov 2010, 19:36

Det blev en lite knackig start i X-slot racet med en näst sista plats i första heatet med endast 23 varv körda. men nu har grabbarna ryckt upp sig och presterat 30 varvs heat och därmed klättrat till 11:e efter 5 heat. De främsta kör runt 31 varv i sina heat, men där bakom har de klar vittring på teamen närmast framför så ett par platser till är nog inte omöjligt. Snyggt jobbat grabbar! i täten är det mycket jämnt med Ponce teamet i liten ledning, men hela 3 team som kämpar om 2:a platsen endast 1 varv efter ledarbilen! mellan de 6 främsta teamen skiljer endast 2 varv!! Rafflande racing, helt klart :thumb:
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Ninco World Cup 2010

Inläggav Jormungandr 20 nov 2010, 19:50

Jag fick just mess från Anders/Aramis som berättade att de hade lite problem med en pickup i första heatet och att transformatorn för deras spår inte gav rätt spänning! detta har korrigerats och teamet skall tydligen få tillgodoräkna några extra varv eftersom det var arrangörens slarv. klantigt, men skönt att de får lite ersättning iaf. Vi får se hur långt det räcker. Bilen går iaf som ett skott just nu och alla medlemmarna verkar mycket nöjda med den! de har fortfarande 4 varv upp till Storbritannien och Portugal, men killarna satsar stenhårt på en top 10 placering!
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Ninco World Cup 2010

Inläggav Janne L 20 nov 2010, 21:20

Ja det stod att dom åtgärdade ett banfel på referatssidan, synd att det var våra grabbars bana som drabbades. Tabellen som kontinuerligt uppdateras är kul att följa , webkameran har jag inte haft något nöje av. Hoppas dom kan klättra lite till :thumb:
Janne L.
Janne L
Slotracer
 
Inlägg: 1580
Blev medlem: 22 sep 2008, 11:21
Ort: Täby
Klubb: TRS

Re: Ninco World Cup 2010

Inläggav Janne L 20 nov 2010, 22:22

Grattis, det gick ju riktigt bra ett tag sen verkade wild card vässa till sig på slutet, men det var spännande att följa klättrandet och kul att det blev ett klättrande och inte att fallande genom tabellen :thumb:
Janne L.
Janne L
Slotracer
 
Inlägg: 1580
Blev medlem: 22 sep 2008, 11:21
Ort: Täby
Klubb: TRS

Re: Ninco World Cup 2010

Inläggav Aramis 22 nov 2010, 17:05

Nu är vi hemma på svensk mark igen. Inte så kul att mötas av regn och snöslask när vi igår samma tid var vid en racerbana och körde go-kart i härligt varmt väder.

Känslorna är blandade efter tävlingsmomentet. 16 lag ställde upp till start varav hälften av dom var från Spanien... :down: Både vi och det engelska laget var överens om att om det inte blir ändring på detta kommer det sluta med att andra lag bojkottar och så står Ninco-organisationen med ett spanskt mästerskap nästa år.

Annars var det riktigt roligt med många härliga fighter hela racet. Vinnande laget i båda klasserna hade en kille som var helt outstanding och hans extrema minspel när han körde var bland det mest underhållande jag har sett på en tävling!! Hoppas de lägger upp film på honom senare... :D

Pratade med en i Ninco-staben om att lägga nästa års VM i Sverige, lite som en gliring. Förväntade mig ett svar i stil med: "-Hmm, vi ska se om det är möjligt men kul att du frågar..." men svaret jag fick var: "-Ja! Varför inte!? Ta reda på var vi kan vara någonstans och skicka informationen via mail till mig!" 8-o

Sen vill jag tillägga att vi svenskar är väldigt populära i denna skara och förutom vinnarna fick vi mest jubel under prisutdelningen. :D Antar att vi är goda ambassadörer för denna sport och vänliga mot alla. Det är något vi alla ska vara stolta över!
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Ninco World Cup 2010

Inläggav charlie 23 nov 2010, 21:24

Här kan du se lite bilder från tävlingen http://www.atodomotor.com/galeria/galer ... 010/ninco/
charlie
Depåman
 
Inlägg: 111
Blev medlem: 26 sep 2004, 11:50
Ort: Karlskoga
Klubb: Karlskoga

Re: Ninco World Cup 2010

Inläggav Nico 23 nov 2010, 22:16

Aramis skrev:... 16 lag ställde upp till start varav hälften av dom var från Spanien...


Arrangören draftade väl in folk för att fylla ut grid'en? En grid som saknade Italien & Frankrike bl a som brukade ha minst 2 team så gissar jag på att intresset är svalt numera???

Jag skulle kunna tänka mig att delta i en VM-final, men bara för att njuta av att köra på lång bana. Tävlingen kommer helt på fel kant ... när reglerna kring bilarna och dess komponenter är så rigorösa - samtidigt som man sedan slår allt i spillror med i stort sett valfria handtag. :noway:

Av bilderna att döma ser ni i alla fall ut att ha haft riktigt skoj :up: en förutsättning för go' racing.
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Ninco World Cup 2010

Inläggav Nico 23 nov 2010, 22:19

Och sen en grej till som Ninco borde kamma till sig med.

FRITT FRAM I KVALET MED VALFRI NINCO GT KÄRRA!!
Köpte en helt ny bil bara för att kvala, det gör jag inte nästa år. Då skippar jag det helt.

Att tvinga final-aspiranter att skaffa en Ford GT för att sedan köra final med en Audi känns lite :cuckoo:
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Ninco World Cup 2010

Inläggav Aramis 24 nov 2010, 02:07

Nico skrev:Och sen en grej till som Ninco borde kamma till sig med.

FRITT FRAM I KVALET MED VALFRI NINCO GT KÄRRA!!
Köpte en helt ny bil bara för att kvala, det gör jag inte nästa år. Då skippar jag det helt.

Att tvinga final-aspiranter att skaffa en Ford GT för att sedan köra final med en Audi känns lite :cuckoo:

Det var inget tvång från Ninco att köra med Ford GT. Den valdes helt enkelt till SM för att reglerna redan fanns. Nästa år borde alla GT-bilar tillåtas, helt klart!! Valfria Ninco-delar med NC-5 och laprene-däck som standard! :up:
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Föregående

Återgå till Tävlingar & bilbaneträffar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 33 gäster