TDS - Slot.it Grupp C - 10-10-10

Här diskuteras allt som har med tävlingar och bilbaneträffar att göra.

Re: TDS - Slot.it Grupp C - 10-10-10

Inläggav Dawid 31 aug 2010, 17:14

Hade så gärna varit med. Är dock uppbokad sedan gammalt med något som omöjligt går att flytta. Ordna race snart igen och påannonsera gärna tidigt så att annat inte hinner komma emellan.

Kram,

Dawid
Dawid
Mekaniker
 
Inlägg: 276
Blev medlem: 15 okt 2007, 22:03

Re: TDS - Slot.it Grupp C - 10-10-10

Inläggav Nico 01 sep 2010, 06:58

Över en månad i förväg är väl gott nog!? ;-)
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: TDS - Slot.it Grupp C - 10-10-10

Inläggav Aramis 01 sep 2010, 15:33

Det är tråkigt Dawid att du inte kan komma på premiären men det kommer att gå flera tåg!!

Om klubbarna arrangerar tävlingar varannan månad så blir det race hos oss igen i december... :)
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TDS - Slot.it Grupp C - 10-10-10

Inläggav Dawid 02 sep 2010, 21:29

Nico, jag klagade inte, jag bara uppskattade tidig påannonsering! Ser fram emot ev nya race!

Kram,

d
Dawid
Mekaniker
 
Inlägg: 276
Blev medlem: 15 okt 2007, 22:03

Re: TDS - Slot.it Grupp C - 10-10-10

Inläggav Paxel 03 sep 2010, 15:46

Kul !
Räkna med mig (skickar anmälan via mail). Intressant reglemente som öppnar för lite improvisation. En synpunkt bara, varför inte tillåta ställbart handtag så man slipper inköpa och släpa på massa olika handtag och resistorer för att optimera körupplevelsen? Hursomhelst, ser fram emot att smaka på erat kaffe :)
Inte längre urspårad
Användarvisningsbild
Paxel
Mekaniker
 
Inlägg: 460
Blev medlem: 21 mar 2007, 21:41
Ort: Huddinge
Klubb: Slotblot1

Re: TDS - Slot.it Grupp C - 10-10-10

Inläggav Martin_M 03 sep 2010, 16:54

Kul att ni kommer igång. Hur många deltagare kan ni ta och hur många är anmälda?

/Martin
Användarvisningsbild
Martin_M
Mekaniker
 
Inlägg: 319
Blev medlem: 25 jan 2008, 18:41
Ort: Helsingborg
Klubb: HBG Slotcar

Re: TDS - Slot.it Grupp C - 10-10-10

Inläggav Aramis 03 sep 2010, 23:44

Paxel skrev:Kul !
Räkna med mig (skickar anmälan via mail). Intressant reglemente som öppnar för lite improvisation. En synpunkt bara, varför inte tillåta ställbart handtag så man slipper inköpa och släpa på massa olika handtag och resistorer för att optimera körupplevelsen? Hursomhelst, ser fram emot att smaka på erat kaffe :)

Tjena Axel!

Kul att du kommer. Vet att du gillar att improvisera så du kommer säkert med en trevlig bil!

Ställbara handtag är verkligen jättebra - det går att ställa gaskurva, bromskurva, min-fart mm. Ett verktyg som gör att du får ut absolut max ur varje bil utifrån hur banan ser ut och hur din körstil är. Att de tillåts i VM-, EM- och kanske även SM-tävlingar tycker jag är helt självklart då banorna oftast är mycket större och då själva tävlingsmomentet är av högsta prio.

Men...
...nu kör vi inte på den nivån och jag anser att det blir mest rättvist om alla kör med likadana handtag med "linjära gas- och bromskurvor" utan möjligheter att trixa elektroniskt. Vi premierar hellre att man tillåts plocka ihop en bil som passar ens körstil. Då blir det mer troligt att bästa förare faktiskt också blir den som vinner! 8-)

/Anders
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TDS - Slot.it Grupp C - 10-10-10

Inläggav Aramis 04 sep 2010, 00:57

Martin_M skrev:Kul att ni kommer igång. Hur många deltagare kan ni ta och hur många är anmälda?

/Martin

Vi klarar nog av 16 deltagare utan problem men sen börjar det bli lite trångt. 20 är nog iallafall ett absolut max...

Hittills är det 10 som är så gott som anmälda. Här är en lista:
Anders Kvist (Aramis)
Janne Eriksson (Doc-Z)
Peter Christensen (SlyDog)
Marcus Karlsson (Jormungandr)
Jocke Widin (Scalex)

Nico Signorelli (Nico)
Janne L.
Henrik Pryzelius (Pryzze)
Lasse Älfvåg (Lasse1930)
Axel S. (Paxel


(Pryzze jag tar för givet att du kommer... :) )
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TDS - Slot.it Grupp C - 10-10-10

Inläggav pryzze 04 sep 2010, 08:53

Aramis skrev:
Martin_M skrev:Kul att ni kommer igång. Hur många deltagare kan ni ta och hur många är anmälda?

/Martin

Vi klarar nog av 16 deltagare utan problem men sen börjar det bli lite trångt. 20 är nog iallafall ett absolut max...

Hittills är det 10 som är så gott som anmälda. Här är en lista:
Anders Kvist (Aramis)
Janne Eriksson (Doc-Z)
Peter Christensen (SlyDog)
Marcus Karlsson (Jormungandr)
Jocke Widin (Scalex)

Nico Signorelli (Nico)
Janne L.
Henrik Pryzelius (Pryzze)
Lasse Älfvåg (Lasse1930)
Axel S. (Paxel


(Pryzze jag tar för givet att du kommer... :) )


Jo det stämmer har precis kollat med sambon

//Pryzze
Stolt medlem i Tjockhult Racing Society
___________________
Missa inte min hemsida med massor av bra bilder: http://www.slotman.se/
Användarvisningsbild
pryzze
Veteranracer
 
Inlägg: 4055
Blev medlem: 31 jul 2006, 09:35
Ort: Norra Ängby, Stockholm
Klubb: Tjockhult RS

Re: TDS - Slot.it Grupp C - 10-10-10

Inläggav Aramis 06 sep 2010, 21:13

Bild

Den här postern skulle givetvis varit först ut i denna tråd men bättre sent än aldrig!! :-D=
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TDS - Slot.it Grupp C - 10-10-10

Inläggav Paxel 11 sep 2010, 17:00

Bättre sent än aldrig men fina bilder. Bilarna är nästan lika fina som på riktigt (riktigt för mig är 1/32).
Appropå min fråga om "fritt" icke ställbart handtag så handlar det om flexibilitet inget annat (man kan ju faktiskt tejpa över alla rattar när man ställt in det på ett ställbart handtag). Kanske någon gång i framtiden kan vi ha ställbara handtag fast vi inte kör VM tävlingar :D .

Hursomhelst , en ny fråga. Jag har ett PM handtag som är flexiblare än mitt 45 ohms Parma men det är kopplat för neg polaritet. På TRS löste man det med en polaritets switch vid körstationerna, har ni sån lyx? Annars får jag försöka bygga om handtaget fast jag löder som en hund och tänker som en vandrande pinne.
Inte längre urspårad
Användarvisningsbild
Paxel
Mekaniker
 
Inlägg: 460
Blev medlem: 21 mar 2007, 21:41
Ort: Huddinge
Klubb: Slotblot1

Re: TDS - Slot.it Grupp C - 10-10-10

Inläggav Aramis 11 sep 2010, 17:20

Paxel skrev:Bättre sent än aldrig men fina bilder. Bilarna är nästan lika fina som på riktigt (riktigt för mig är 1/32).
Appropå min fråga om "fritt" icke ställbart handtag så handlar det om flexibilitet inget annat (man kan ju faktiskt tejpa över alla rattar när man ställt in det på ett ställbart handtag). Kanske någon gång i framtiden kan vi ha ställbara handtag fast vi inte kör VM tävlingar :D .

Det kan nog bli så att vi godkänner ställbara handtag i framtiden.
Paxel skrev:Hursomhelst , en ny fråga. Jag har ett PM handtag som är flexiblare än mitt 45 ohms Parma men det är kopplat för neg polaritet. På TRS löste man det med en polaritets switch vid körstationerna, har ni sån lyx? Annars får jag försöka bygga om handtaget fast jag löder som en hund och tänker som en vandrande pinne.

Vad menar du med flexiblare handtag? Vi kör ju med ett komplett DS-system så jag vet inte om det går att "switcha" nånstans...

Om du tänker som en vandrande pinne borde du verkligen använda dig av det absolut enklaste Parma-handtag som finns... ;)
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TDS - Slot.it Grupp C - 10-10-10

Inläggav Paxel 11 sep 2010, 17:31

="AramisVad menar du med flexiblare handtag? Vi kör ju med ett komplett DS-system så jag vet inte om det går att "switcha" nånstans...


Flexiblare i mening att man kan använda handtaget till flera olika motor typer. Det låter som jag får försöka bygga in en switch i handtaget och det är i det sammanhanget den vandrande pinnen kommer in- Jag är helt enkelt usel på elektronik. Tyvärr är polaritets switcharna slut hos professorn, kanske finns det beskrivningar någon annanstans...
Inte längre urspårad
Användarvisningsbild
Paxel
Mekaniker
 
Inlägg: 460
Blev medlem: 21 mar 2007, 21:41
Ort: Huddinge
Klubb: Slotblot1

Re: TDS - Slot.it Grupp C - 10-10-10

Inläggav Kristian 11 sep 2010, 18:07

du kan vända på alla dioderna, då borde det funka...
/Kristian
Tjockhult Racing Society
Användarvisningsbild
Kristian
Testförare
 
Inlägg: 2786
Blev medlem: 12 dec 2006, 12:03
Ort: Västerhaninge
Klubb: TRS

Re: TDS - Slot.it Grupp C - 10-10-10

Inläggav Paxel 11 sep 2010, 18:45

Tack för tipset men det är tyvärr 24 st! Iofs ett hundjobb men inget hopp för en som löder som en hund :D

Hittade det här http://www.slotforum.com/forums/index.php?showtopic=8082&st=15(post 17) . Kanske funkar det om man tar en Carrera switch (den som sitter under bilarna). Vad tror du Kristian? Skall göra ett försök om jag lyckas klura ut vad han menar.
Inte längre urspårad
Användarvisningsbild
Paxel
Mekaniker
 
Inlägg: 460
Blev medlem: 21 mar 2007, 21:41
Ort: Huddinge
Klubb: Slotblot1

FöregåendeNästa

Återgå till Tävlingar & bilbaneträffar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 47 gäster