Förhoppningsvis ska det vara, eller bli, en bild ovan... Men det verkar vara något mankemang...
- Kod: Markera allt
Lopp 1:
KL 300 PB 411 MF 200
EM 200 MF 401 KL 310
PB 411 KL 210 EM 310
MF 200 EM 401 PB 310
- Kod: Markera allt
Resultat:
Pär B 6+6+4 = 16 Mercedes CLK Ninco NC2
Karin L 3+4+4 = 11 Alfa 156 ProSlot E100
Erik M 2+4+5 = 11 Mercedes CLK Ninco NC5
Mikael F 2+5+2 = 9 Mercedes CLK Ninco NC?
Sicken afton...
Erik fick inte ordning på sin bil, förrän i sista heatet. Före det kör han resistor-handtag, på 40 ohm. Iofs helt rätt ohm, men ack så seg i kruvpartier och föga pålitlig annars heller. I sista heatet blir det att plocka upp det till Karin lånade transistor-handtaget, och helt plötsligt gör bilen som den ska...
Pär inviger sitt nya handtag, transistor. Uj uj uj, grabben kan ju köra. Har Erik varit ensam om ett ordentligt fungerande handtag hela våren (och hösten) förklarar det en del... Men jag, Erik, kan ju inte påstå att det inte varit påtalat att det är en väsensskillnad mellan dessa typer av handtag...
Karin lånar som sagt var Erik's handtag och sköter sig på det hela taget bra. För långt mellan rejsen bara.
Trevlig återkomst bestås oss av Mikael, som dyker upp igen. Tävlingsnerverna behöver öva mer än körskickligheten; farten finns där, men med lite mer lugn så lär oxå resultaten komma.
Sammantaget kan sägas att det framstår som allt tydligare att när väl skickligheten kommer, så behöver materialet vara mer jämnlikt.
Antingen ett strängare reglemente. Dvs möjlighet att köra just sin egen favoritbil, men redigt justerad för att bli jämnbördig.
Eller så entypning...
Det vette tjyven om inte höstens planerade GTR-serie blir entypad, eller åtminstone fåtypad. Det lönar sig...
Tack för en synnerligen trivsam afton!
El Presidente