NSR 24h Endurancetävling i Soragna Italien 17-18 April.

Här diskuteras allt som har med tävlingar och bilbaneträffar att göra.

Re: NSR 24h Endurancetävling i Soragna Italien 17-18 April.

Inläggav Leif J 18 apr 2010, 13:03

[quote="Leif J"]Slutresultat efter 24 timmar.

Bild
Leif Johansson
Veberöd
Användarvisningsbild
Leif J
Braidsbytare

Klubb: Hangaround litta överallt

Inläggav Jormungandr 18 apr 2010, 18:09

vad sjutton!! hur kunde vinnarna varva vårat team varannan minut i snitt?!!! hade helt andra motorer i sina bilar? :w00t: :-? det känns som om de inte tävlade på lika villkor...
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare

Klubb: Tuna Devils Slotracing

Inläggav largasso 18 apr 2010, 18:39

Så säger vi om Björn här hemma också, ändå händer det varje gång 8-o
Det är ju inga duvungar precis, lagen du ser är förmodligen bland de bästa i världen.
But I´ve got a cunning plan !!! 8-)

Tycker de har gjort en strålande insats bara att hålla sej vakna (särskilt Timmy) :sceptic:
Lala
Hellre lite trångt i första backen,
än blåbärssoppa över hela banan...
http://www.big1.se
Skånefräsning på "G"
Användarvisningsbild
largasso
Testförare

Klubb: HBG Slotcar

Inläggav Burström 18 apr 2010, 21:50

Heder till våra svenska deltagare och resultatet.Kul att se Nane still going strong.

Ett litet förtydlingande "värdens bästa förare" ja kanske på plast bana och i 1/32
med plast chassin.Men det finns lite mera klasser att tillgå typ 1/24 som kräver
lite mera set up vana och tuning än vad du har i våra plast chassin i 1/32.

CB
Burström
Kartläsare

Klubb: Umeå raceway

Inläggav Pucko Camaro 69 18 apr 2010, 22:00

ni ska vara nöjda med den plasering för sist blev ni inte och trevligt att titta på det för man hade en och en annan skymt på er pågar små
Älskling! Vi får flytta på bröllopet. Höljes är en vecka senare i år.
Då får du välja mig eller Höljes... Okej
Användarvisningsbild
Pucko Camaro 69
Kartläsare

Klubb: min egen....

Inläggav largasso 18 apr 2010, 22:27

Burström skrev:Ett litet förtydlingande "värdens bästa förare" ja kanske på plast bana och i 1/32
med plast chassin.Men det finns lite mera klasser att tillgå typ 1/24 som kräver
lite mera set up vana och tuning än vad du har i våra plast chassin i 1/32.

CB

Absolut, det var inte för att förringa någon ! Jag menade såklart i denna tävlingen/klassen.
I dag kördes ett annat race i skala 1:1 som förmodligen kräver ännu mera tweekande/setupvana (F1)
Jag tycker vi ska vara stolta över placeringen som kräver både fokus, bra bil och erfarenhet mm. mm.
oberoende av skala, fortfarande i den absolut bästa eliten av förare.
Lala
Hellre lite trångt i första backen,
än blåbärssoppa över hela banan...
http://www.big1.se
Skånefräsning på "G"
Användarvisningsbild
largasso
Testförare

Klubb: HBG Slotcar

Inläggav Pollymannen 19 apr 2010, 09:48

Halla

Nu sitter vi i receptionen. Fatt tag i en dator, igar var vi inte nojda med bilbanekorning
sa vi fick kora pa europas langsta bibana i Soragna. Vi ar nojda med var placering i tavlingen
vi har ju ingen vana alls utav 24 timmars korning och det finns mycket som vi kan gora lite battre nasta gang
om vi forstat ratt sa fanns det 4 varldsmastare i laget som blev nia
Hellre dö än tveka
Användarvisningsbild
Pollymannen
Depåman

Klubb: SP Racing

Inläggav Nico 19 apr 2010, 10:17

Skitsamma vart ni hamnade i listan...

FANKEN vad kul ni måste haft. Man kan bara gratulera Er alla som kunde ta er ner och delta i tävlingen.
Ibland måste man inse att det är mer än bara tävlingen - man börjar med det för att det är kul. Och jag är övertygad om att ni såg detta som en skitkul grej från första början - och likaså är jag övertygad om att ni hade askul... och på den banan... *daaaamn*

Polistil och 6-spår ... 84m ... ofta man kör en sån bana!
Bild

Grattis hela högen! :thumb:
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt

Klubb: TRS

Inläggav Nico 19 apr 2010, 10:24

Jormungandr skrev:vad sjutton!! hur kunde vinnarna varva vårat team varannan minut i snitt?!!! hade helt andra motorer i sina bilar? :w00t: :-? det känns som om de inte tävlade på lika villkor...

Enda sättet att få lika villkor är handout bil + handtag. Men så vill väl ingen tävla verkar det som(?) Och vill man "mess with the best" antar jag att det är feta handtag och dylikt som gäller.
Jag kan för övrigt hålla med tidigare argumentation, varför så hårda regler på bilar och sedan tillåta fritt fram med handtagen. Men dom arrangerar tävling, och det är bara och välja om man vill vara med.

Men jag tror vi alla förstår eller vet att det blir en materialsport på internationell nivå. Det är ju naivt att tro annat när man åker till Ninco-finaler eller NSR 24 hrs och sedan whine'a om vem som har vad och vad man själv inte hade. 8-)

Som jag skrev ovan är jag övertygad om att gubbsen hade skoj - det är huvudsaken. :thumb: :thumb: :thumb:
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt

Klubb: TRS

Inläggav Signor Alfa 19 apr 2010, 10:32

Ett grattis från Signor Alfa, bra kört och kämpat till en hedersam 24:e plats. Som Largasso skrev inga duvungar precis som kom framför er. Men ni är ju unga bara 23, så ni har många goa racingår framför er.

/Signor Alfa :up:
Användarvisningsbild
Signor Alfa
Kartläsare

Klubb: GO 69

Inläggav Aramis 19 apr 2010, 10:36

Helt underbar bana! Måste varit en otrolig upplevelse att köra ett sånt stort lopp?!

Med tanke på banans längd så finns det mycket att göra på ett varv. Kan tänka mig att ni bara körde snabbare och snabbare ju längre loppet led?

Vad hade de andra lagen för bilar? Fanns det någon skillnad mellan de tre olika modellerna?

Hursomhelst så är det svårt att komma bort på andras "gräsmattor" och försöka åstadkomma underverk. De har inte detta som hobby utan som livsstil. "10.000 kr för ett handtag - Äh, då köper jag tre så jag har i reserv..." Svårt för oss att förstå men för dem är det bara ett måste.
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare

Inläggav Signor Alfa 19 apr 2010, 13:00

Nico skrev:Skitsamma vart ni hamnade i listan...

FANKEN vad kul ni måste haft. Man kan bara gratulera Er alla som kunde ta er ner och delta i tävlingen.
Ibland måste man inse att det är mer än bara tävlingen - man börjar med det för att det är kul. Och jag är övertygad om att ni såg detta som en skitkul grej från första början - och likaså är jag övertygad om att ni hade askul... och på den banan... *daaaamn*

Polistil och 6-spår ... 84m ... ofta man kör en sån bana!
Bild

Grattis hela högen! :thumb:

NSR 24 hrs kördes inte på banan som ses på bilden. Denna bana tillhör Aerton Senna slot club i Soragna. Pratade med Niklas för en stund sedan, de kommer eventuellt att vara med och köra tävling där ikväll.
Banan man kör NSR 24 hrs på är fyra stycken identiska 48-meters, åttaspårs, Nincobanor som körs framlänges, baklänges och spegelvänt för att inget spår skall vara likt det andra. Tre av banorna ägs av Italiaslot och den fjärde av NSR. Dessa banor åker runt i Italien på olika tävlingar, så de flesta italienare hade säkert redan kört några varv.

/Signor Alfa :)
Användarvisningsbild
Signor Alfa
Kartläsare

Klubb: GO 69

Inläggav Mecman 19 apr 2010, 17:24

Hej ang varvningar pga booster-handtag mm mm ,,,,Finns inte enl Pontus via telefon från Italien nyss...Förklaringen är att i Italien lever dom för racing och många tävlingar hela året,,försöker hela tiden bli bättre,,,dom tävlar mycket på Ninco banor man måste använda en helt annan körteknik på dessa banor,,mer lik slot-racing 1:24 träbanor...Enligt Pontus så gick bilarna lika fort även på rakorna,,men det är på kurvtekniken där det skiljer sig ,,in och ut fort som f.. utan sladd ,,sladdar du så kommer du efter direkt....Problemet är vi kör mycket på Scalextric-banor sport-classic där är det lite annan teknik,,med bra däck går det att köra fort med sladd utan att tappa i tid och placering....Någon måste bygga en stor Ninco bana ,,,och vi måste tävla mer i hela landet annars kommer vi aldrig att ta in försprånget till halv och hel-proffsen.....Bara några tankar till alla med åsikter på forumet...H-Bosse....
Mecman
Braidsbytare

Klubb: Stillman..

Inläggav Jormungandr 19 apr 2010, 18:30

ok, tack för det klargörandet :thumb: då är det inte omöjligt för oss vanliga dödliga alltså. Det är Ninco som gäller och träna träna träna... ;-)
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare

Inläggav Frank Geurts 20 apr 2010, 09:19

Hi Guys,

By checking some information I bounced to your Bilbaneforumet. No idea what it is but nevertheless it was nice meeting you in Soragna. We had some nice battles going on. Hope you managed to arrive on time due to the airtraffic issues.

It was a nice experience to participate.

I did a logga in so that I check once in a while your site.

Frank Geurts
team 't Otoclubje
Frank Geurts
Nykomling

Klubb: 't otoclubje

FöregåendeNästa

Återgå till Tävlingar & bilbaneträffar