Sport world + digitalt?

Här diskuterar vi digitala bilbanesystem.
Scalextric Digital, Ninco-D, SCXD m.fl.

Sport world + digitalt?

Inläggav froudi 15 okt 2008, 18:57

Hej !

Hur funkar det här med sport world,jag vill köra minst 4 bilars bana men undra då om det går att ha sports world inkopplat på banan? är Scalextric sport world "Command unit" sak samma som digitala power base?
Måste man ha extension pack om man vill köra fler än två och funkar det med dom digitala växlarna?

Froudi
froudi
Övningskör
 
Inlägg: 10
Blev medlem: 05 okt 2008, 19:15

Re: Sport world + digitalt?

Inläggav Eszaraxe 20 okt 2008, 12:37

Jag har både Digitalt (sedan i helgen) och Sport World och de är INTE kompatibla.

Ska du köra 4 bilar med Sport World så är det 4 spår som gäller, dvs Sport World med extension. Det är ett jättekul paket där man kan sätta upp massvis av regler och göra inställningar, köra Ligor osv. Sport World är en egen Powerbase och du kan inte ha den inkopplad samtidigt som du har den digitala powerbasen inkopplad.
Du kan ha dina växelskenor på plats i banan om du kör Sport World men de har ingen funktion, och jag rekommenderar att du vänder dem baklänges för att det inte ska bli fel. Det kan uppstå lite problem med dem också vilket antagligen inte är är bra för Powerbasen (Sport World) så bäst är att plocka bort dem helt.

Digitalt gör att du kan köra 4 eller 6 (beroende på vilken powerbase) bilar på banan (2 spår) samtidigt.
"Bara två saker är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Men när det gäller universum är jag ännu inte absolut säker". - Albert Einstein
Eszaraxe
Braidsbytare
 
Inlägg: 76
Blev medlem: 20 okt 2008, 12:27


Återgå till Digitala bilbanesystem

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster