Mycket power

Här diskuterar vi digitala bilbanesystem.
Scalextric Digital, Ninco-D, SCXD m.fl.

Mycket power

Inläggav BBB 04 feb 2008, 21:59

Jag fick hem ett turbopaket från USA till min 6PB idag. Det lilla kretskortet ovanpå med dom "små" kablarna till.Så hela kvällen har gått åt till lödning och och konstruktion. Hittade info på slotforum om ombyggnaden för att slippa strömförsörjningsproblem på SSD så man slipper master/slave pb. Det är inte färdigtestat av RichG (konstruktören) så man är lite provpilot. Kvällen kommer att bli lång med provkörning och justeringar men förhoppningsvis så slutar det med ett stort leende och inte rök och krokodiltårar. Det största problemet är att dom ytmonterade komponenterna är så förbenat små så man behöver dubbla förstoringsglas. Här kommer en bild på underverket Bild

Håll tummarna
Användarvisningsbild
BBB
Depåman
 
Inlägg: 190
Blev medlem: 07 jan 2008, 20:38
Ort: Malmö Skåne
Klubb: Malmö Slotracing Club

Re: Mycket power

Inläggav BBB 05 feb 2008, 22:17

Hur gick det?
Jo det är som att köra analogt på digitalbana! Mer effekt, inga problem med skillnad i effekt när en bil åker av. :thumb:
Användarvisningsbild
BBB
Depåman
 
Inlägg: 190
Blev medlem: 07 jan 2008, 20:38
Ort: Malmö Skåne
Klubb: Malmö Slotracing Club

Re: Mycket power

Inläggav Manley 06 feb 2008, 00:34

Nice.. :)

Stor skillnad mot innan..?
Rent krämmässigt sett alltså...
Hail to the king, Baby!

Back on track...
Användarvisningsbild
Manley
Slotracer
 
Inlägg: 1657
Blev medlem: 20 nov 2007, 00:45
Ort: Göteborgare i Lerum
Klubb: F.R.O.G

Re: Mycket power

Inläggav BBB 06 feb 2008, 22:08

Ja det är skillnad, det bästa är att man märker inte av dom andra bilarna om dom åker av eller gasar på. Ikväll ska det bli ännu bättre för jag ska separera strömförsörningen så PB går på ett litet nätaggregat på 12v och extra kortet på 16v. I praktiken kan man öka det till 24v men det tål varken spårväxlarna eller bilchipsen.
Användarvisningsbild
BBB
Depåman
 
Inlägg: 190
Blev medlem: 07 jan 2008, 20:38
Ort: Malmö Skåne
Klubb: Malmö Slotracing Club


Återgå till Digitala bilbanesystem

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 36 gäster