Allmän Hjälp!

Här diskuterar vi digitala bilbanesystem.
Scalextric Digital, Ninco-D, SCXD m.fl.

Allmän Hjälp!

Inläggav ferrari kid 10 jan 2008, 21:16

Hej Racers!

Jag är nyblivet "bilbanefreak". Jag har en Scalextric digital super GT. ink. en dodge viper, en Aston Martin DBR9 och en Porsche GT3. Är väldigt imponerad av den digitala banorna men jag känner att min bana är lite tråkig. :( Jag har inte så stor budget men villl ändå ha en hyfsa bana Väldigt gärna en "riktig" F1 bana. Jag har ju ingen stor erfarenhet av bilbana så alla tips mottages med glädje. Det är speciellt landskaps byggen jag inte fått grepp om.
Jag har lite problem med bilarna, på min Aston Martin har karossen lagt sig över ena bakdäcket så det snurrar inte :sceptic: men det är kanske bara skruva av karossen och sätta dit den igen? Och min Dodge värkar inte ha någon kontakt med relsen den funkar bara om man trycker ner framdelen i relsen :cuckoo:

P.S har inte inhandlat någon "track designer" än så det vore skit bra om någon snäll person kunde slänga ihop en design ;-) min bana har formen av en åtta ungefär!
God bye :thumb:
Kalle, 12 år Ordförande / Ägare av Skyttegatan Raceway
(\__/)
(* . *)
(¨)(¨)
Användarvisningsbild
ferrari kid
Braidsbytare
 
Inlägg: 73
Blev medlem: 10 jan 2008, 20:54
Ort: Växjö
Klubb: Skyttegatan Raceway

Re: Allmän Hjälp!

Inläggav Dan J. 11 jan 2008, 08:49

Har ingen av dina bilar, men har karossen hamnat över däcket 'bara sådär'? Karossen har nog inte hamnat över däcket, det troliga är nog att axeln tryckts upp ur sitt fäste på chassiet, och behöver tryckas ner igen. Du ser kanske enklast om du skruvar isär.

dodgen som inte 'når ner', det är inte så att flaggan hoppat ur och behöver tryckas in igen så att det blir kontakt? Det kan ju knappast vara en konstruktionsmiss så den inte når ner? Pröva att göra braidsen lite 'spretigare', det kan hjälpa till.

Spårplaner: börja leta i den här tråden http://www.bilbaneforumet.se/viewtopic.php?t=1956. Annars så ska Scalextric komma med designerprogram för gratis nedladdning snart.

Hälsningar / dan J.
Användarvisningsbild
Dan J.
Slotracer
 
Inlägg: 1910
Blev medlem: 24 feb 2004, 13:44
Ort: Stockholm

Re: Allmän Hjälp!

Inläggav ferrari kid 11 jan 2008, 15:45

Ok jag märkte att det var väldigt lätt att rätta till.Hittar ingen bra bandesign :sceptic:
Kalle, 12 år Ordförande / Ägare av Skyttegatan Raceway
(\__/)
(* . *)
(¨)(¨)
Användarvisningsbild
ferrari kid
Braidsbytare
 
Inlägg: 73
Blev medlem: 10 jan 2008, 20:54
Ort: Växjö
Klubb: Skyttegatan Raceway

Re: Allmän Hjälp!

Inläggav ginnfilt 11 jan 2008, 17:19

Det enklaste är väl om du bygger ut din bana i etapper utifrån det utrymme du har tillgängligt. Sök på forumet och googla så kommer du få massor av uppslag på bandesign.

Lite fler rakor (av olika längd för att få ihop banan på bästa sätt), några R3- och R1-kurvor samt någon hårnål för att öka spänningen, sedan är du igång!

Scalextric har en broschyr (eller vad man ska kalla det) om hur du bygger bana som återspeglar de stora kända F1 och race-banorna i världen. Det kan ju vara något om du är absolut intresserad av det.
ginnfilt
Braidsbytare
 
Inlägg: 62
Blev medlem: 09 okt 2007, 12:52
Ort: Örebro


Återgå till Digitala bilbanesystem

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 42 gäster