God fortsättning sleaze67!
Nincos egna bilar har gott om plats för chipet. Övriga jag har provat är Carreras DTM-bilar, det var OK plats i Mercorna, men lite dåligt med plats i Audi-bilarna. Det var även lite dåligt med plats i Slot.it:s Jaguar. Fler har jag inte provat.
Om du inte kör med ljus i bilen, och har det äldre chipet med en "stor" blå kondensator, så kan du löda bort denna, och få lite bättre plats. Det fungerar ändå, så länge du inte har ljus inkopplat.
PB:en till N-Digital finns i 3 versioner. Förmodligen är det samma hårdvara i de olika versionerna, det som skiljer sig åt är firmwaren (programvaran). Du kan se vilken version du har genom att koppla bort spänning, hålla en knapp intryckt (t e x Menu), och koppla på spänningen igen. Versionsnumret visas då på dislplayen (eller inte, se nedan).
Version 104 fanns kort när N-Digital släpptes i slutet av 2006. Den innehåller två officiella "throttle profiles", och två dolda. Den hade lite buggar som gjorde användaren lite förvirrad när man bytte "throttle profiles" (eller inte trodde att man gjorde det). Jag tror inte att den här versionen fanns i Sverige; de enstaka som eventuellt fanns byttes ut av generalagenten.
Version 105 är den mest spridda, och den innehåller två officiella "throttle profiles", men inga dolda.
Den senaste visar inget versionnummer när man håller en knapp intryckt i samband med uppstart. Jag vet inte vad som skiljer den från de övriga två. Vissa tror att det är en 105:a utan versionsnummer, men jag vet inte om någon egentligen har verifierat det.
Du hittar en massa om N-Digital i
N-Digital-avdelningen på SlotForum.