Parma econ till Scalex digital någon?

Här diskuterar vi digitala bilbanesystem.
Scalextric Digital, Ninco-D, SCXD m.fl.

Parma econ till Scalex digital någon?

Inläggav stefan_k 26 aug 2007, 21:43

Hallå där,
Är det någon som testat RePete's mod av Parmas Economy-handtag så de funkar till Scalextrics Digital och SportWorld?

/Stefan
Hade en gång i tiden en 20 meter fyrspåriga Scalextrics Sport bana i källaren. En skakig gammal youtube-film att beskåda på https://www.youtube.com/watch?v=PsIjGFLQhLU
Användarvisningsbild
stefan_k
Kartläsare
 
Inlägg: 743
Blev medlem: 25 okt 2004, 21:37
Ort: Göteborg

Inläggav Ghost 26 aug 2007, 21:47

regler skrev: *Poster och inlägg med enda syfte att göra reklam för något företag eller direkt återförsäljning är inte tillåtet och leder till varning eller avstängning samt att inlägget kommer att redigeras eller raderas.
Användarvisningsbild
Ghost
Avstängd
 
Inlägg: 3692
Blev medlem: 04 jun 2004, 21:13

Inläggav stefan_k 26 aug 2007, 21:56

RX-mod?

Jag är nöjd med de orginalhandtag jag har till SportWorld också, men så har jag inte testat några andra än de och Scalextrics standardhandtag till Sport PB:n. Men jag har läst om andra som är väldigt nöjda med hur RePete's mod till Parma funkar till Scalex Digtal och som säger att det är helt annan känsla med dem, och det är ju samma handtag som jag använder.

/Stefan
Hade en gång i tiden en 20 meter fyrspåriga Scalextrics Sport bana i källaren. En skakig gammal youtube-film att beskåda på https://www.youtube.com/watch?v=PsIjGFLQhLU
Användarvisningsbild
stefan_k
Kartläsare
 
Inlägg: 743
Blev medlem: 25 okt 2004, 21:37
Ort: Göteborg

Inläggav Razamanaz 27 aug 2007, 09:52

Jag har testat RePete-modifierade Parma-handtag tillsammans med Scalextrix Sport Digital, och tycker att de ger lite bättre körkänsla än Scalextrics egna handtag. Jag skulle inte beskriva skillnanden som en "helt annan känsla", bara lite bättre, men hade jag själv haft SSD så skulle jag nog använda denna lösning eller hitta på en motsvarande egen, delvis för att kunna ändra lite på handtagskurvorna/handtagsprofilerna.

Det sista argumentet faller ju om man använder SportWorld, det kan man göra inom SportWorld ändå. Jag har testat SportWorld, men tyvärr inte med RePete-modifierade Parma-handtag. Lite tveksamt, men jag kanske, kanske, skulle skaffat sådana handtag (eller gjort en egen lösning) om jag hade haft SportWorld (efter att först ha testat med ett handtag).
Användarvisningsbild
Razamanaz
Mekaniker
 
Inlägg: 282
Blev medlem: 03 aug 2005, 11:02
Ort: Göteborg


Återgå till Digitala bilbanesystem

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 43 gäster