Permanent bana digital ??

Här diskuterar vi digitala bilbanesystem.
Scalextric Digital, Ninco-D, SCXD m.fl.

Permanent bana digital ??

Inläggav Special edition 25 mar 2006, 13:18

Sitter o funderar fram och tillbaka om att bygga bana :suspect:

även frågat efter tips om layout :thumb: fast inte fått nåt än :(

på grund av platsbrist skulle ju enkelspår vara det bästa alternativet :sceptic: fast lite trist kanske.

Detta skulle ju kunna lösas med digital?!?

Det skulle ju kosta en del :rolleyes: konverteringpaketet kostar ju typ 1700

Är det värt det?

nån här som kör scalextric digital??
brummmmmmm
Special edition
Depåman
 
Inlägg: 135
Blev medlem: 25 feb 2006, 14:29
Ort: BrO --- UpPlaNdS bRo

Inläggav Special edition 26 mar 2006, 14:47

http://www.nordicslotcar.se/bil.php?var ... tal&typ=40


Detta skulle ju kunna vara en bra början oxå ??
brummmmmmm
Special edition
Depåman
 
Inlägg: 135
Blev medlem: 25 feb 2006, 14:29
Ort: BrO --- UpPlaNdS bRo

Inläggav TheMegaLoser 11 apr 2006, 00:00

Jag kör Digital och är väldigt nöjd med det. För närvarande ser layouten ut neligt följande:

Bild

Planerar att köpa lite Pit lanes och raka växlingsspår med. Det är tur att sonen fyller år snart :)
TheMegaLoser
Övningskör
 
Inlägg: 12
Blev medlem: 09 nov 2005, 00:57

Inläggav ZeeJay 11 apr 2006, 00:43

Digitalt kan absolut vara en bra början om man har begränsat utrymme men vill kunna köra mot fler polare samtidigt...
Har själv varit inne mycket i de tankarna att köpa digitalt att komplementera alla mina Sport delar. Främst att kunna bygga upp en lagom stor/liten bana o ändå bjuda hem grabbarna på bira o racing där man kan köra upp till 6 st samtidigt...dock vore det roligare om man kan koppla in motsvarande RMS system elelr om nu detta följer med antagligen.

Den som mest tilltalar mig är:

http://www.scalextric.com/pages/prod_det.aspx?id=7805

Lite mer i investering men ger nog mest tillbaka..... :thumb:

Om du vill ha förslag på banlayout så bör du ange byggytan.....underlättar o veta vilket utrymme som finns....

:) :)
Användarvisningsbild
ZeeJay
Veteranracer
 
Inlägg: 4994
Blev medlem: 11 feb 2006, 00:25
Ort: Göteborg
Klubb: F.R.O.G.

Inläggav Special edition 11 apr 2006, 19:20

TheMegaLoser skrev:Jag kör Digital och är väldigt nöjd med det. För närvarande ser layouten ut neligt följande:

Bild

Planerar att köpa lite Pit lanes och raka växlingsspår med. Det är tur att sonen fyller år snart :)


cool bana :thumb:
brummmmmmm
Special edition
Depåman
 
Inlägg: 135
Blev medlem: 25 feb 2006, 14:29
Ort: BrO --- UpPlaNdS bRo

Inläggav Special edition 11 apr 2006, 19:21

ZeeJay skrev:Digitalt kan absolut vara en bra början om man har begränsat utrymme men vill kunna köra mot fler polare samtidigt...
Har själv varit inne mycket i de tankarna att köpa digitalt att komplementera alla mina Sport delar. Främst att kunna bygga upp en lagom stor/liten bana o ändå bjuda hem grabbarna på bira o racing där man kan köra upp till 6 st samtidigt...dock vore det roligare om man kan koppla in motsvarande RMS system elelr om nu detta följer med antagligen.

Den som mest tilltalar mig är:

http://www.scalextric.com/pages/prod_det.aspx?id=7805

Lite mer i investering men ger nog mest tillbaka..... :thumb:

Om du vill ha förslag på banlayout så bör du ange byggytan.....underlättar o veta vilket utrymme som finns....

:) :)



den banan verkar lång ??
säljes inte i sverige :suspect:
brummmmmmm
Special edition
Depåman
 
Inlägg: 135
Blev medlem: 25 feb 2006, 14:29
Ort: BrO --- UpPlaNdS bRo

Inläggav TheMegaLoser 17 apr 2006, 23:43

Den banan är ny för i år och jag är inte säker på att den finns i handel än. De flesta av de digitalset som släpps i år kommer bara klara av 4 samtidiga bilar så det kan vara värt att undersöka extra om man siktar på att köra 6.
TheMegaLoser
Övningskör
 
Inlägg: 12
Blev medlem: 09 nov 2005, 00:57

Inläggav Special edition 18 apr 2006, 20:22

TheMegaLoser skrev:Den banan är ny för i år och jag är inte säker på att den finns i handel än. De flesta av de digitalset som släpps i år kommer bara klara av 4 samtidiga bilar så det kan vara värt att undersöka extra om man siktar på att köra 6.


Vad är det som begränsar ?? :suspect:
brummmmmmm
Special edition
Depåman
 
Inlägg: 135
Blev medlem: 25 feb 2006, 14:29
Ort: BrO --- UpPlaNdS bRo

Inläggav TheMegaLoser 20 apr 2006, 20:55

Powerbase (eller v f-n det heter på svenska) har bara uttag för 4 st handtag. Få ner priset lite och vad jag har läst mig till så är det få som kör mer bilar än så. Det blir ofta lite trångt om man inte har en lång bana.
TheMegaLoser
Övningskör
 
Inlägg: 12
Blev medlem: 09 nov 2005, 00:57

4 eller 6 bilar

Inläggav petert 20 apr 2006, 21:28

Jag har en stor digital bana, ca 30 meter. Jag köpte fyra grundset, det absolut mest prisvärda. Mycket spår, många handtag och bilar.
Angående 4 eller 6 bilar. Även om man har 30 meter bana eller 15 så blir det krångligt med 6 bilar. 4 är mycket bättre, det blir bättre race av det hela.
Det är ruskigt roligt att man kör på samma spår men bilar går sönder lika fort som lönen går åt. Eftersom alla tävlar på samma spår så blir det alltid riktiga krascher, ingen vill ge sig i en kurva så det slutar med en stor samling bilar utanför banan och trasiga bilar. Med fyra bilar går det mycket bättre och roligare också.
Jag har aldrig hållt på med bilbana innan men när jag såg digitalbana så var jag tvungen att skaffe det. Så jag är väldigt ny med allt detta. Men vad roligt.
Peter
petert
Nykomling
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 18 apr 2006, 02:45

Inläggav Special edition 20 apr 2006, 22:34

TheMegaLoser skrev:Powerbase (eller v f-n det heter på svenska) har bara uttag för 4 st handtag. Få ner priset lite och vad jag har läst mig till så är det få som kör mer bilar än så. Det blir ofta lite trångt om man inte har en lång bana.



:thumb:
brummmmmmm
Special edition
Depåman
 
Inlägg: 135
Blev medlem: 25 feb 2006, 14:29
Ort: BrO --- UpPlaNdS bRo

Re: 4 eller 6 bilar

Inläggav Special edition 20 apr 2006, 22:35

petert skrev:Jag har en stor digital bana, ca 30 meter. Jag köpte fyra grundset, det absolut mest prisvärda. Mycket spår, många handtag och bilar.
Angående 4 eller 6 bilar. Även om man har 30 meter bana eller 15 så blir det krångligt med 6 bilar. 4 är mycket bättre, det blir bättre race av det hela.
Det är ruskigt roligt att man kör på samma spår men bilar går sönder lika fort som lönen går åt. Eftersom alla tävlar på samma spår så blir det alltid riktiga krascher, ingen vill ge sig i en kurva så det slutar med en stor samling bilar utanför banan och trasiga bilar. Med fyra bilar går det mycket bättre och roligare också.
Jag har aldrig hållt på med bilbana innan men när jag såg digitalbana så var jag tvungen att skaffe det. Så jag är väldigt ny med allt detta. Men vad roligt.
Peter


vad kör du för bilar ?? :suspect:
brummmmmmm
Special edition
Depåman
 
Inlägg: 135
Blev medlem: 25 feb 2006, 14:29
Ort: BrO --- UpPlaNdS bRo

Inläggav 91lunlar 05 aug 2006, 13:22

var köper ni digitala bilbaner ifrån???
bilbanor e lite coolt
91lunlar
Nykomling
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 05 aug 2006, 12:07

Inläggav Qickan 16 aug 2006, 00:00

Va köper man Digitalt billigt någonstans? E sugen som bara den på det.. men hittar inte redigt va de e billigast.. Någon som vet?
Går det att åka fort så åker ja fort. Går det att åka Brett så åker ja Brett
Qickan
Övningskör
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 26 sep 2005, 20:49
Ort: Norrahammar


Återgå till Digitala bilbanesystem

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 31 gäster