NSR Ford GT40 MKII Gulf privateer #9

Välkommen till "Mitt projekt"!
Här kan du beskåda medlemmarnas olika byggprojekt eller presentera ditt eget.
Kategoriregler
Endast trådar om olika byggprojekt och endast en tråd per projekt. Rubrik enligt följande: Typ av bygge - Vad som görs - Projektnamn.
Ex. Bil - Lackering - Projekt BMW 3000.

NSR Ford GT40 MKII Gulf privateer #9

Inläggav Aramis 27 feb 2013, 22:39

Tävlade ju för dryga vecka sedan på hemmaplan (med egenlackad bil förstås) och har glömt bort att lägga ut den för allmän beskådan. Den som kikat i tråden för TDS - Classic lagtävling har kanske skönjat den på bilderna men här kommer alltså en mer formell presentation:

Bild
Blå pearl och orange pearl tillsammans med stripe i silver metallic. Dekaler är egentillverkade Crafty. Smådetaljer handmålade med Humbrol.
Bild
Motordetaljerna är helt ombyggda då jag tyckte originalet såg så trist ut med en stor platta som täckte hela skönheten. På med insugstrattar och lite färg och genast blev det lite liv! Just ja, fick ta upp hål i bakrutan för att trattarna skulle få lite andrum! 8-)
Bild
Glitter är härligt!

Bild
Inspirationskällan.

Hur bilen går på banan låter jag Kristian berätta då han har kört den lika mycket som jag!
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: NSR Ford GT40 MKII Gulf privateer #9

Inläggav Kristian 27 feb 2013, 23:56

Bra. Det summerar upp det hela ganska bra tycker jag.
Snabb, spårsäker och förlåtande.
En bil man mer än gärna tävlar med, men helst inte emot :thumb:
/Kristian
Tjockhult Racing Society
Användarvisningsbild
Kristian
Testförare
 
Inlägg: 2786
Blev medlem: 12 dec 2006, 12:03
Ort: Västerhaninge
Klubb: TRS

Re: NSR Ford GT40 MKII Gulf privateer #9

Inläggav Gulf Persson 28 feb 2013, 09:43

Kristian skrev:Snabb, spårsäker och förlåtande.

Tror jag säkert men framförallt supersnygg. Kul med ett Gulf livery som inte är babyblått och dessutom med glitter i. Gulf det är grejor det :) Vad har du gjort insugstrattarna av? Det enda jag inte gillar är den genomskinliga vindrutetorkaren :-P
Få saker är bättre än att ge
Användarvisningsbild
Gulf Persson
Slotracer
 
Inlägg: 1092
Blev medlem: 30 mar 2009, 08:19
Klubb: MiniMotorMasters & TRS

Re: NSR Ford GT40 MKII Gulf privateer #9

Inläggav Aramis 28 feb 2013, 16:45

Gulf Persson skrev:
Kristian skrev:Snabb, spårsäker och förlåtande.

Tror jag säkert men framförallt supersnygg. Kul med ett Gulf livery som inte är babyblått och dessutom med glitter i. Gulf det är grejor det :) Vad har du gjort insugstrattarna av? Det enda jag inte gillar är den genomskinliga vindrutetorkaren :-P

Haha!! Vindrutetorkaren har jag glömt!! Ska måla den och så tar jag med mig bilen på söndag. Den saknar sin andreförare lite och den behöver rastas på TRS.

Insugstrattarna har jag gjort av en sån där plastram runt delarna i en byggsats. Kapade små bitar, ca 3-4 mm långa, sen "borrade" jag hål i var och en med en hobbykniv. Limmade fast dom och målade.

Tack för att du gillar den. :)
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: NSR Ford GT40 MKII Gulf privateer #9

Inläggav Dawid 28 feb 2013, 21:07

Oerhört fin! Extra stiligt med den tunna silverranden mellan det orangea och det blå.
Dawid
Mekaniker
 
Inlägg: 276
Blev medlem: 15 okt 2007, 22:03

Re: NSR Ford GT40 MKII Gulf privateer #9

Inläggav Aramis 28 feb 2013, 22:31

Dawid skrev:Oerhört fin! Extra stiligt med den tunna silverranden mellan det orangea och det blå.

Tackar!
Stripen vart väl kanske lite för bred för att jag skulle bli 100% nöjd. 1 mm maskeringstejp är ju inte så värst lätt att jobba med men är ju ändå för brett med tanke på att 1:1-bilens stripe är ca 10 mm, vilket skulle motsvara 0,3 mm bred tejp. Inget jag har hemma och inget jag orkar hålla på med heller för den delen. Men det får duga! :beer:
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: NSR Ford GT40 MKII Gulf privateer #9

Inläggav snugged 01 mar 2013, 00:33

yay! något av det snyggaste jag sett på forumet. tillsammans med motordetaljeringen ger jag lätt full pott för den här skönheten. :thumb:
Användarvisningsbild
snugged
Testförare
 
Inlägg: 2660
Blev medlem: 09 jul 2007, 00:14
Ort: Málaga

Re: NSR Ford GT40 MKII Gulf privateer #9

Inläggav Doc-Z 01 mar 2013, 03:39

Har ju sett den in real. Så otroligt snyggt att använda lite pearl färger till gulf liveryn. Istället för det så vanliga babyblå/orangea. Tråkigt att det alltid måste 100% lika som originalet. Roligare med lite större frihet när man lackar.
Snyggt jobbat Aramis :thumb:

Blev lite full i skratt när Aramis avtäckte bilen inför start. Ovetandes om vad den andra höll på med. Så satt jag och höll precis på och maskerade upp en kaross för exat denna livery och exat denna lackering. :w00t: :w00t: :w00t:
Nästan magiskt att vi satt i samma tankar.
Well well. Det hade ju blivit skit tråkigt om bilarna hade blivit exat lika. Så nu blir det andra färger och annan livery. :rolleyes: ;-)
NSR Porsche 917k Det är kärlek det.
Användarvisningsbild
Doc-Z
Mekaniker
 
Inlägg: 398
Blev medlem: 03 maj 2007, 04:01
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: NSR Ford GT40 MKII Gulf privateer #9

Inläggav Burström 02 mar 2013, 12:01

Mycket snygg blev den.Visst har du en eller några 1/24 som ligger? Skulle vara kul om du bygger en och kommer och kör med oss i nya modellracing serien. :thumb:

Christer
Burström
Kartläsare
 
Inlägg: 881
Blev medlem: 02 feb 2004, 05:05
Ort: Umeå
Klubb: Umeå raceway

Re: NSR Ford GT40 MKII Gulf privateer #9

Inläggav Nico 04 mar 2013, 07:25

Aramis skrev:Den som kikat i tråden för TDS - Classic lagtävling har kanske skönjat den på bilderna men här kommer alltså en mer formell presentation:


Nog såg jag den och tänkte för mig själv. "Hm, trodde Anders skulle lacka en ny kärra till tävlingen" Sen ser jag din Sunoco Alfa och tänker att ah, okej det blev den istället. Men läser senare att näe den hade Älfvåg och Charlie lånat. Resten av bilarna på bilden var ju fabrikslackade eller original så att säga.

Well, där har du betyget på lackjobbet... Den gick utan närmare avsyning för en serietillverkad slot.it GT40 8-)

Redigt snygg och rejält arbete med trattarna. Det ser verkligen kanonbra ut. Bra tålamod med maskering osv. Kanonfina linjer. Den tunnare masktejpen är nästan lite irriterande att jobba med. Men när man maskar av är det värt allt.

Grattis till en kanonfin modell. Scalextric har ju också gjort detta livery, den köpte jag och slängde in i lackboxen. (Toblerone GT40)
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: NSR Ford GT40 MKII Gulf privateer #9

Inläggav Aramis 05 mar 2013, 08:31

snugged skrev:yay! något av det snyggaste jag sett på forumet. tillsammans med motordetaljeringen ger jag lätt full pott för den här skönheten. :thumb:

Det var verkligen fint sagt. <3

Doc-Z skrev:Har ju sett den in real. Så otroligt snyggt att använda lite pearl färger till gulf liveryn. Istället för det så vanliga babyblå/orangea. Tråkigt att det alltid måste 100% lika som originalet. Roligare med lite större frihet när man lackar.
Snyggt jobbat Aramis :thumb:

Tackar doktorn. Pearl ger en härlig effekt och är snyggt på de flesta bilar. Men det är ju kul att variera sig ibland. :)

Burström skrev:Mycket snygg blev den.Visst har du en eller några 1/24 som ligger? Skulle vara kul om du bygger en och kommer och kör med oss i nya modellracing serien. :thumb:

Christer


Tack, Christer! Jo jag har en halvdan Slot-Z, en obyggd Scaleauto Porsche och två modellsatser till Klass 1 och 2. Men jag funderar över om det är värt att köpa dyra chassin till de båda för att köra en eller ett par tävlingar. Porschen vill jag ju köra med helt klart, den är det ju lite drag i men de andra klasserna är jag lite tveksam över fortfarande...

Nico skrev:
Aramis skrev:Den som kikat i tråden för TDS - Classic lagtävling har kanske skönjat den på bilderna men här kommer alltså en mer formell presentation:


Nog såg jag den och tänkte för mig själv. "Hm, trodde Anders skulle lacka en ny kärra till tävlingen" Sen ser jag din Sunoco Alfa och tänker att ah, okej det blev den istället. Men läser senare att näe den hade Älfvåg och Charlie lånat. Resten av bilarna på bilden var ju fabrikslackade eller original så att säga.

Well, där har du betyget på lackjobbet... Den gick utan närmare avsyning för en serietillverkad slot.it GT40 8-)

Redigt snygg och rejält arbete med trattarna. Det ser verkligen kanonbra ut. Bra tålamod med maskering osv. Kanonfina linjer. Den tunnare masktejpen är nästan lite irriterande att jobba med. Men när man maskar av är det värt allt.

Grattis till en kanonfin modell. Scalextric har ju också gjort detta livery, den köpte jag och slängde in i lackboxen. (Toblerone GT40)


Tackar! Vet att du spyr över Gulf (jo det gör du :) ) och jag har väl mer eller mindre ledsnat på den liveryn men det var nåt som drev mig till att göra den ändå. Kanske var jag inne i Doc-Z:s tankar och "snodde" hans ide utan att veta om det? När jag tittar på bilen känns det faktiskt mer som att det är han som lackat den åt mig. Finnishen är iallafall i klass med hans lackeringar och det är något jag är stolt över. :)
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing


Återgå till Mitt projekt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 70 gäster

cron