Bil-Bygge-AMC Javelin 1968

Välkommen till "Mitt projekt"!
Här kan du beskåda medlemmarnas olika byggprojekt eller presentera ditt eget.
Kategoriregler
Endast trådar om olika byggprojekt och endast en tråd per projekt. Rubrik enligt följande: Typ av bygge - Vad som görs - Projektnamn.
Ex. Bil - Lackering - Projekt BMW 3000.

Bil-Bygge-AMC Javelin 1968

Inläggav Gulf Persson 20 feb 2013, 11:10

En resinkaross från Tiny Motors i USA och dekaler från Slotcars4u.net samt chassi, drivlina och inredning från en Pioneer Mustang fastback blev denna Trans Am racer. Enda modifieringen av Pioneer delarna är någon millimeters kortning av axlarna för att få in hjulen under skärmarna, i övrigt så passade det som hand i handske, till och med inredningen. Resinkarossen fick modifieras en aning för att mer likna Trans Am förlagan då den var gjuten som en original Javelin (avgjutning av en Revell byggsats). Saknar fuelcell med tillhörande påfyllning samt en liten bakvinge.
Sedd från sidan:
Bild
Sedd framifrån komplett med skador från hård rejsing :)
Bild
Samt snett bakifrån:
Bild

Rullar på som en Pioneer ungefär men på lite större banor gör sig den tyngre karossen påmind.

Tack för titten!
Få saker är bättre än att ge
Användarvisningsbild
Gulf Persson
Slotracer
 
Inlägg: 1092
Blev medlem: 30 mar 2009, 08:19
Klubb: MiniMotorMasters & TRS

Re: Bil-Bygge-AMC Javelin 1968

Inläggav Aramis 20 feb 2013, 17:22

Riktigt snyggt bygge igen Ulf! Javelin är väl ingen av mina jänkefavoriter men din ser riktigt rå ut. Säger som Nico: "Den vill jag ta färgprov på med min Charger 3 mars!" Blått rött och vitt är sköna färger på en racerbil, men det behövs lite orangea streck på sidorna... :thumb:
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Bil-Bygge-AMC Javelin 1968

Inläggav Gulf Persson 21 feb 2013, 09:24

Tack, tack. Inte helt säker på att det blir den jag tar den 3/3. Vi får se den har inte riktigt uppfört sig som jag vill. Dessutom är den väl inte godkänd enligt reglementet?
Få saker är bättre än att ge
Användarvisningsbild
Gulf Persson
Slotracer
 
Inlägg: 1092
Blev medlem: 30 mar 2009, 08:19
Klubb: MiniMotorMasters & TRS


Återgå till Mitt projekt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 80 gäster

cron