Har uppdaterat mina bana med lite tekniska finesser tillsammans med UR 30, detta som förberedelse till den kommande frästa 3-4 spåriga banan som skall göras inom kort(?)
Nu kan jag använda mitt stot.it handtag eller mitt Parma handtag, skönt.
Jag kan växla in till depån och när jag växlar in så tänds lampan som varning, man måsta växla tillbaka så fort bilen har kört in i depån, annars kokar spolen i växeln, skall byta till en push knapp sen.....
T.C.S. sänker volten 0.7 och A.S.M. likaså, totalt ger det 1.4 mindre volt, bra för nybörjare. Har ca 12 volt på spåret i grunden.
En gammal laptop som ger mig UR 30 och så har jag en gammal nätdel ifrån en dator som drivkälla. Den har 3 st 12v uttag samt en -12v uttag, 8st 5v uttag samt 3st 3v uttag. Automatisk överbelastningsskydd, fungerar kanon.
Igår körde jag många hysteriska lopp med grabben och hans kompis. Min bil hade liten tank och fick tanka vart 4:e varv, grabbarnas bil tankade vart 6:e och så körde de förarbyte vid depå stopp, skitkul, och så fick man passa sig när man körde ur depå, ny upplevelse.
I UR 30 kan man lägga in olika egenskaper för bilarna, samt mycket mer, skall fördjupa mig vidare i detta.....
Och så fick jag städat skrivbordet......hade glömt att det var vitt????