Slot-z,Nsr,Scaleauto svensk serie 2012

Välkommen till "Mitt projekt"!
Här kan du beskåda medlemmarnas olika byggprojekt eller presentera ditt eget.
Kategoriregler
Endast trådar om olika byggprojekt och endast en tråd per projekt. Rubrik enligt följande: Typ av bygge - Vad som görs - Projektnamn.
Ex. Bil - Lackering - Projekt BMW 3000.

Slot-z,Nsr,Scaleauto svensk serie 2012

Inläggav Burström 11 nov 2011, 16:34

Hej.
jag börjar med slot-z.
handout däck är procomp 3 Scaleauto 13mm bred.samma som kommer att anv till porsche 997
carrera cup Scaleauto
motor är inte klart än,men mycket talar för proslot euro motorn som ochså blir hand out.
I övrigt är det samma regler som var fram till slutet av 2010.

lite bilder på motor och däck på chassit
Bild
Bild
Bild

det är ett förslag så inget är spikat som ett reglemente

CB
Burström
Kartläsare
 
Inlägg: 881
Blev medlem: 02 feb 2004, 05:05
Ort: Umeå
Klubb: Umeå raceway

Re: Slot-z,Nsr,Scaleauto svensk serie 2012

Inläggav charlie 11 nov 2011, 22:43

Snyggt CB,
skall testa med den motor så fort jag kan. Har några 16mm däck ligger ska se om jag får in dem under karossen.
Har ju testat med sådana däck på ScaleAuton. Går fint nu är det en test med SlotZn och NSR med rätt däck att göra. Skall kolla på sprayad bana och ren träbana.

Detta bör bli ganska billigt och bilarna på hyllan kommer ju gå att använda.
charlie
Depåman
 
Inlägg: 111
Blev medlem: 26 sep 2004, 11:50
Ort: Karlskoga
Klubb: Karlskoga

Re: Slot-z,Nsr,Scaleauto svensk serie 2012

Inläggav Aramis 14 nov 2011, 22:13

Tror den här tråden är förvirrande för de oinsatta. Den borde ligga under "Tävlingar" dessutom.

Tänkte klargöra litegrann vad som planeras:
I början av nästa år - februari/mars - så kommer det att anordnas en inbjudningstävling där vi efter tävlingen sitter ner och diskuterar seriens utformning och klasserna som ska köras. Tanken är att köra samtliga tre klasser under samma tillfälle på samma bana. Antal tävlingar som blir av beror självklart på intresse men Christer kommer att närvara vid samtliga och kommer vara tävlingsledare/besiktningsman.

Förhoppningen är att det blir så rikstäckande som möjligt och huvudsyftet med det hela är att alla ska ha roligt!! Vi har förstått att den stora massan vill spendera sin tid genom att köra och inte vid mekbordet, därför kommer reglementena vara restriktiva med handoutmotorer i Slot-Z och handoutdäck i samtliga klasser. Detta för att ingen med kunskaper ska kunna dra fördel av situationen plus att det blir så otroligt mycket billigare!

Lite detaljer om de olika klasserna:
Scaleauto Porsche 997 RSR
- Skala 1/24
- Allt måste vara original förutom braids/strömflätor som byts mot tunnare för att få ner pickupen mera.
- Handoutdäck.

Slot-Z
- Skala 1/27
- Valfri Mini-Z-kaross på plåtchassi.
- 2010 års reglemente fast med handoutmotor -och däck.

NSR Classic
- Skala 1/32
- Valfri NSR Classic som måste vara helt original förutom braids/strömflätor som är valfritt.
- Eventuellt handoutmotor -och däck.
- Ingen magnet eller vikt tillåten.

Det här är vad vi utgår ifrån till inbjudningstävlingen så får vi se vad som blir efter att vi haft sammanträdet efter tävlingen. Intresserade förare är mer än välkomna att visa intresse här i tråden så vi får feedback på att det här är nåt som verkar bra och roligt.


Med vänlig hälsning,
Anders Kvist
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Slot-z,Nsr,Scaleauto svensk serie 2012

Inläggav Nico 15 nov 2011, 08:45

Ett par nyfikna frågor.

1. "Handout motor och däck" inför varje tävling?
2. Startavgift?
3. Locations?
4. Bilar, jag har inget av det som det ska tävlas med, finns det något fördelaktigt spons-pris på ny bil att ta del av som man bör känna till? Bra att veta för folk innan man springer iväg och köper bilar kors och tvärs.
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Slot-z,Nsr,Scaleauto svensk serie 2012

Inläggav Aramis 15 nov 2011, 09:08

Nico skrev:Ett par nyfikna frågor.

1. "Handout motor och däck" inför varje tävling?
2. Startavgift?
3. Locations?
4. Bilar, jag har inget av det som det ska tävlas med, finns det något fördelaktigt spons-pris på ny bil att ta del av som man bör känna till? Bra att veta för folk innan man springer iväg och köper bilar kors och tvärs.


Ett par rappa svar:

1. Ja, Christer kommer sköta den biten.
2. Inte fastställt men i paritet med en modellbilstävling.
3. Inte heller fastställt men inbjudningstävlingen blir förmodligen på MHF Karlskoga.
4. Vi håller på med den biten och återkommer med info när den officiella inbjudan kommer.

Det är fortfarande lösa ändar men om det finns förare som visar gediget intresse så blir det garanterat lättare för oss att planera allting. Därför bör denna tråd i första hand betraktas som en intressekoll så alla som läser detta och tycker detta verkar vara nåt att vara med på ombeds berätta det för oss. Det räcker med att skriva :up:


/Anders
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Slot-z,Nsr,Scaleauto svensk serie 2012

Inläggav UmeRogga 15 nov 2011, 13:58

Anmäller mitt intresse i detta :)
Har efter att ha hört mig för lite med christer införskaffat en Scaleauto som bara väntar på att jag ska ge den lite färg och har sedan tidigare ett antal NSR classic bilar på hyllan.

Så detta är helt klart något jag hoppas på för att komma igån och köra lite mer seriöst.

//Roger
Användarvisningsbild
UmeRogga
Nykomling
 
Inlägg: 5
Blev medlem: 26 aug 2011, 15:48
Ort: Umeå

Re: Slot-z,Nsr,Scaleauto svensk serie 2012

Inläggav Jormungandr 15 nov 2011, 17:37

Visst. en Scaleauto verkar intressant. De andra har jag redan... :thumb:
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Slot-z,Nsr,Scaleauto svensk serie 2012

Inläggav Burström 16 nov 2011, 01:49

UmeRogga skrev:Anmäller mitt intresse i detta :)
Har efter att ha hört mig för lite med christer införskaffat en Scaleauto som bara väntar på att jag ska ge den lite färg och har sedan tidigare ett antal NSR classic bilar på hyllan.

Så detta är helt klart något jag hoppas på för att komma igån och köra lite mer seriöst.

//Roger


Vad roligt att du är med på noterna angående porsche klassen.Hör av dig när du behöver rutramarna till Porschen.

CB
Burström
Kartläsare
 
Inlägg: 881
Blev medlem: 02 feb 2004, 05:05
Ort: Umeå
Klubb: Umeå raceway

Re: Slot-z,Nsr,Scaleauto svensk serie 2012

Inläggav Krut-Kebaben 20 nov 2011, 18:25

Halloj Anders!!!!

Vet absolut ingenting om NSR eller skala 1/32 överhuvudtaget och har därmed en undran. Jag ser att bilarna ska vara helt orginal ur kartong förutom borsten (alltså NSR) det jag undrar över är däcken på dessa bilar, är de ok att rejsa med, eller byts dom ut mot något bättre??? eller är det tänkt att det ska vara handout på dessa med??? Var köper jag scaleauton billigast???

MVH/Ove.
Användarvisningsbild
Krut-Kebaben
Braidsbytare
 
Inlägg: 85
Blev medlem: 11 okt 2009, 20:27
Ort: Enköping
Klubb: Slotcity

Re: Slot-z,Nsr,Scaleauto svensk serie 2012

Inläggav Jormungandr 20 nov 2011, 19:43

NSR har sina supergrip monterade original. de ärde bästa däcken för iaf scalextric sport, så oftast behöver du aldirg röra någonting på dessa bilar...
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Slot-z,Nsr,Scaleauto svensk serie 2012

Inläggav Aramis 20 nov 2011, 20:07

Hej Ove,
Det är tänkt att köra med handoutdäck till NSR-bilarna i serien men till invigningstävlingen kommer det nog bli dom som sitter på bilarna original. Man får då limma och slipa in dom på egen hand. Bara det går att läsa "NSR" på sidan av däcket. Handoutdäcken kommer vara limmade och inslipade på fälg så det är bara att sätta in en fälginsats och köra! (Måste ju vara snyggt också...)

Scaleauto Porschen kommer du med största sannolikhet kunna köpa billigast hos oss som arrangör eller på http://www.slotcar4fun.se. Vi återkommer mer om det när allt fallit på plats! Vi väntar just nu på Scaleautos rykande färska produktkatalog som liksom är nyckeln till allt... :)


/Anders
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing


Återgå till Mitt projekt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 92 gäster