Porsche 908 Privateer outfit

Välkommen till "Mitt projekt"!
Här kan du beskåda medlemmarnas olika byggprojekt eller presentera ditt eget.
Kategoriregler
Endast trådar om olika byggprojekt och endast en tråd per projekt. Rubrik enligt följande: Typ av bygge - Vad som görs - Projektnamn.
Ex. Bil - Lackering - Projekt BMW 3000.

Porsche 908 Privateer outfit

Inläggav Nico 13 jun 2011, 09:14

Signorelli's nya Fly Classic piska!

Denna bil är en direkt påföljd av en rad inspirerande bilar av en lika inspirerande gäst på TRS lopp. Claes eller "Clacke" som han kallas, har verkligen "the 'nack" för att måla riktigt läckra klassiska racingvagnar. Alla bilar han tävlar med i våra race av s k "classic" snitt har en för mig helt obeskrivlig känsla. Ett tafatt försök att beskriva hans bilar är att säga; "Jag kan mycket väl tänka mig att 5-6 rader ned i startledet efter fabriksporscharna, stora röda Ferraristallet och efter Piper's Lola's ... där står ett s k "privateer outfit" sparsamt lackade bilar, slitna med någon enstaka sponsordekal här och där, bilar som helt uppenbart finansieras och framförs på bana av en entusiast".
Jag har sagt det flera gånger, nyckeln till hela hobbyn för mig är att inspirera och bli inspirerad. Clacke, du har inspirerat mig, TACK! Likaså har förlagan till detta livery inspirerat mig till att i a f försöka göra det Clacke gör så bra.

Nåväl, enough med ryggdunkarna ... här är en Privateer Porsche 908 som efter den fina insatsen i sitt förra lopp (då sponsrad av shell) fick lite mera flis från franska Elf. Så i nästa lopp, med nytt startnummer, och övermålade shell-logos kommer denna privatanmälda Porsche till start med Signorelli vid ratten, som vidare är sponsrad av Yacco (som synes på hjälmen). Precis som det verkar ha varit back in the days, ingen ordning m a o.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bilen är för övrigt helt orginal, plast-drev/pinion/bussningar. Plastfälgar och orginal flydäck, det är så jag kommer att tävla med den.

Recept;
Fly Whitekit Porsche 908
PENSLAR
Tamiya, svart, röd, grön, goldleaf, "smoke" till motorn, mattvit för att måla över shelldekaler. 8-)
DMC dekaler
Biltema topplack i tre bra lager för lite extra shine!
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Porsche 908 Privateer outfit

Inläggav Aramis 13 jun 2011, 14:37

Jag scrollar upp och ner mellan de olika bilderna för att få ett hum över den guldiga färgen som du skrev hette goldleaf. Den skimrar i gult, beige, cremevit, champagne... Så himla läckert!! Den ska upplevas live helt klart!!

Tycker du fått till en helskön livery och bilen ser ruggigt snabb ut!! Den röda linjen är ju bara så rätt och gör hela bilen på nåt sätt!! Jag vill verkligen se den här bilen med egna ögon och den här bilen gjorde mig otroligt inspirerad och körsugen!!!
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Porsche 908 Privateer outfit

Inläggav Trampled_Underfoot 13 jun 2011, 14:38

Mycket snygg :thumb: Gillar verkligen de matt svarta fälgarna som ger bilen en lite mer rå look.

/ H
Användarvisningsbild
Trampled_Underfoot
Kartläsare
 
Inlägg: 710
Blev medlem: 28 nov 2006, 11:45
Ort: Höganäs, Skåne
Klubb: HBG Slotcar

Re: Porsche 908 Privateer outfit

Inläggav Nico 13 jun 2011, 14:45

Aramis skrev:Jag scrollar upp och ner mellan de olika bilderna för att få ett hum över den guldiga färgen som du skrev hette goldleaf. Den skimrar i gult, beige, cremevit, champagne... Så himla läckert!! Den ska upplevas live helt klart!!


haha, my bad ... åkte till lokalen efter ett litet födelsedagskalas bara för att fota bilarna i sin rätta miljö. Så hade jag kört slut batteriet i systemkameran. Detta får stå som bevis för att en mobilkamera aldrig är lika bra som en riktig kamera. Det är en djup och fin guldfärg, you'll see!
Ah, just det ... har en Lola T70 whitekit liggande också :red:

Tänkte måla fälgarna i guld eller rött och sedan "skita ner" dom. Men tänkte att det är ballare om dom bara finns men inte syns. Jag har redan gjort guldfälgar på en annan svart kärra.

Bild

Tack för de snälla kommentarerna guys.
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS


Återgå till Mitt projekt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 71 gäster