NSR CORVETTE - BP Racing

Välkommen till "Mitt projekt"!
Här kan du beskåda medlemmarnas olika byggprojekt eller presentera ditt eget.
Kategoriregler
Endast trådar om olika byggprojekt och endast en tråd per projekt. Rubrik enligt följande: Typ av bygge - Vad som görs - Projektnamn.
Ex. Bil - Lackering - Projekt BMW 3000.

NSR CORVETTE - BP Racing

Inläggav Nico 15 apr 2011, 11:19

Ni trodde alla att BP's Tony Hayward fick dojjan pga hur han hanterade oljekatastrofen "over there" ... näe då, han fick dojjan för att han mitt under rådande katastrof gick hela vägen och skrev kontrakt med en förare i Sverige som ska tävla med en Corvette. Inte vilket kontrakt som helst heller - huvudsponsor o hela baletten.

För första gången tror jag att NSR fick gubben hyfsat rätt storleksmässigt och position-wise...


Bild

Bild

Bild

Bild

Bild


Tamiya primer - Tamiya Pure White - Egenhändigt sicksack-skuren maskeringstape - Tamiya parkgreen i botten - Sedan ljus metallic grön i tre lager - DMC + egna dekaler - 3 lager biltema lack på det. *pow* Några frågor på det??

Bilen är underbart svulstig i sina linjer - jag kan sitta och titta på den i evigheter och den är såååå mycket läckrare än Porschen om alla Porschistas ursäktar!
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: NSR CORVETTE - BP Racing

Inläggav Jormungandr 15 apr 2011, 16:01

mycket snyggt! :thumb:
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: NSR CORVETTE - BP Racing

Inläggav ymigs 15 apr 2011, 20:24

Jeez, 5 oljeutsläpp av 5 möjliga! Bussnyggt mannen! :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:
Sloth Racer of Scuderia Megalonychidae...
Användarvisningsbild
ymigs
Testförare
 
Inlägg: 2075
Blev medlem: 13 feb 2004, 14:24
Ort: Stockholm/Vallentuna
Klubb: TRS

Re: NSR CORVETTE - BP Racing

Inläggav Aramis 16 apr 2011, 11:42

Corvetten är verkligen svulstig i formerna. Den där gröna färgen är bara så läcker! Som vanligt så har du tagit fasta på formerna karossen har och gjort en asgrym livery! :up:

Men hur går bilen på banan!? Att den är snabbare med den nya lacken behöver knappast nämnas... :)
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: NSR CORVETTE - BP Racing

Inläggav Nico 17 apr 2011, 12:31

Tack för kommentarerna,

Det var lite hispania racing häromdan, dvs "Jag var glad att bilen rullade frammåt". 8-)
Vi hade väldigt hal bana efter en hel månad med hantverkare i lokalen. Så det blev mestadels mysåkning för min del. Tror dock att jag har fått med en kass uppsättning däck för ovanlighetens skull. Så jag byter nog till nästa gång.
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS


Återgå till Mitt projekt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 59 gäster