Vad händer i Katrineholm?

Välkommen till "Mitt projekt"!
Här kan du beskåda medlemmarnas olika byggprojekt eller presentera ditt eget.
Kategoriregler
Endast trådar om olika byggprojekt och endast en tråd per projekt. Rubrik enligt följande: Typ av bygge - Vad som görs - Projektnamn.
Ex. Bil - Lackering - Projekt BMW 3000.

Re: Vad händer i Katrineholm?

Inläggav No-One 02 dec 2010, 18:05

Det blir alternativ 1 som du Kristian föreslår.

Ja inte mycket som har sedan sist. Har köpt 2 MDF skivor till men ej fräst spår i dem ännu.
Blev inget av att fräsa på ett annat ställe då det inte kommer gå att vara där varje helg :( .

Men jag har märkt ut lite på den ena skivan, lade den som var fräst emot den nya så spåren ska stämma.

Bild
Bild

Skivan som har frästa spår är till vänster.

Jag har en kompis som ska kolla med sina kontakter om vi kan fräsa med CNC fräs!

Sen kanske man måste ha masonit till backen/backarna. Kan vara lite svårt att böja den MDF vi har nu. Finns ingen firma här i stan som har 6mm MDF :-((

Så den senast tiden då jag har varit i lokalen har jag hållit på med gamla "Julita banan", kanske blir något med den :-; .

Har pysslat med lite andra projekt här hemma, kommer senare att presenteras i en annan tråd.

Det här med att framhjulen på en bilbanebil kan fungera som suddgummi på banan gäller väl även vanliga bilar!
I alla fall denna :cuckoo: i filmen. Hur gör han när han ska svänga?

Real men don't use magnets
Användarvisningsbild
No-One
Braidsbytare
 
Inlägg: 59
Blev medlem: 02 mar 2004, 13:29
Ort: Katrineholm

Re: Vad händer i Katrineholm?

Inläggav Svänn 03 dec 2010, 19:03

Hur gör han när han ska svänga?

Med det ädlaste av bilfabrikat är säkert heller inte det något problem. :red:
Det är aldrig för sent att ge upp.
Användarvisningsbild
Svänn
Slotracer
 
Inlägg: 1182
Blev medlem: 10 jan 2005, 16:31
Ort: Munktorp, Köping
Klubb: SunCity SlotCar

Föregående

Återgå till Mitt projekt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 105 gäster

cron