Bil: Volvo 855 NASCAR style, sort of.....

Välkommen till "Mitt projekt"!
Här kan du beskåda medlemmarnas olika byggprojekt eller presentera ditt eget.
Kategoriregler
Endast trådar om olika byggprojekt och endast en tråd per projekt. Rubrik enligt följande: Typ av bygge - Vad som görs - Projektnamn.
Ex. Bil - Lackering - Projekt BMW 3000.

Bil: Volvo 855 NASCAR style, sort of.....

Inläggav Modellpularn 11 jan 2010, 04:37

Ja gott folk, ett nytt projekt är på gång. Nytt o nytt är väl fel att påstå. Påbörjades för ett år sen, när sonen var här. Han undrade om det inte gick att bygga slotracingbil av Tamiyas Volvo 850 kombi. "Jorå, kan vi väl" Hittade ett par udda störtburdelar från några Monogram NASCAR bilar, och limmade på Volvon bottenplatta. Sebbe nästan skrek: "Du är galen, det kan aldrig funka!" Vänta bara.....
Modellpularn
Mekaniker
 
Inlägg: 347
Blev medlem: 18 jan 2009, 09:08
Klubb: Stockholm Slotcar Club

Re: Bil: Volvo 855 NASCAR style, sort of.....

Inläggav Modellpularn 11 jan 2010, 04:55

Varför är det nån gräns på hur många gånger man kan ändra ett inlägg.....??? Morrr! Här är chassiet i alla fall
Bild
Snabbspola ett år framåt, och vi hamnar i nutid. Hade inte gjort nånting sen förra året. Nu fick jag lite nytändning hur jag skulle fixa till kåpan över motorn. Jag använder såklart bagagedelen från byggsatsen, och lägger ryggstödet som på den riktiga bilen. Kapade även bort fram och bakdelen från Volvoplattan. Nu ser det ut så här:
Bild
Har tillverkat utfyllnadsbitar mellan störtburen och bagagedelen. Nu återstår väl lite finlir, sen kan jag limma fast bagagedelen. Det tar sig..... :rolleyes:
Bild
Modellpularn
Mekaniker
 
Inlägg: 347
Blev medlem: 18 jan 2009, 09:08
Klubb: Stockholm Slotcar Club

Re: Bil: Volvo 855 NASCAR style, sort of.....

Inläggav snugged 11 jan 2010, 16:49

fett med fett. jag älskar den bilen i racingkostym! :D det är så fel att det blir rätt. :D
önskar verkligen att den fanns i 1:32
Användarvisningsbild
snugged
Testförare
 
Inlägg: 2660
Blev medlem: 09 jul 2007, 00:14
Ort: Málaga

Re: Bil: Volvo 855 NASCAR style, sort of.....

Inläggav Nico 12 nov 2011, 13:05

Lasse, nu vill vi se hur det har gått!? 8-)
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Bil: Volvo 855 NASCAR style, sort of.....

Inläggav Aramis 12 nov 2011, 14:56

Nico skrev:Lasse, nu vill vi se hur det har gått!? 8-)

Du menar väl Hasse?? :D

Ja, hur har det gått!? Det är synd om de stackars små projekten om de inte får bli fullbordade...
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Bil: Volvo 855 NASCAR style, sort of.....

Inläggav Modellpularn 22 dec 2011, 03:51

Ligger nere, har slipat lite på innerpanelerna. Pedanten i mig vill spackla lite till.... men det är väl ingen som ser ändå... eller? Jag har haft datorstrul, varit utan de senaste veckorna. Fick ny burk i söndags, så nu är man med i matchen igen! Sen känns det nästan som jag brände ut mig med allt mekande med motorn till Caminon. Och nu har jag jobbat intensivt. Grabben kommer o hälsar på efter nyår. Kanske kan koppla av lite då. Kanske.... :rolleyes: Eller få nått gjort på den här o div annat förhoppningsvis....
Modellpularn
Mekaniker
 
Inlägg: 347
Blev medlem: 18 jan 2009, 09:08
Klubb: Stockholm Slotcar Club


Återgå till Mitt projekt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 114 gäster

cron