Aramis skrev: Liveryn är ju hur rätt som helst sånär som på Ford-emblemet...

Jag är förvånad att du ens upptäckte ford-emblemet!
I stort sett alla dessa bilar hade Cosworth motorer så Ford-logos var mycket vanliga och ofta stora och blaffiga, vilket jag inte kände för, man jag ville inte heller utelämna det helt, så det blev ett emblem i fronten.
BIGBOI207 skrev:Häftigt berätta gärna mer om Crafty, jag har funderat på o skaffa. Vart hittade du det?
Och jag skulle bli jätteglad om du hade lust att bjuda på en bra/skarp närbild på en av de större dekalerna du gjort som sitter på en bil. Är super intresserad av att se ungefär hur dekalen blir på bilen. Hur funkar printning/placering runt kant/lackering osv osv. Ah, berätta allt du vet

please!!!
Jag är fel person att beskriva och bedöma detta dekalpapper då det är första gången någonsin jag provat att göra egna dekaler, men jag hittade Craftys
http://www.craftycomputerpaper.co.uk mha google när jag sökte efter våtdekal-papper för laserskrivare, vilket mycket färre handlare har i utbudet jämfört med papper för bläckstråle. Det var den första bästa handlaren utanför USA som jag hittade.
Jag är riktigt nöjd med papperet, utskrifterna blev mycket bra och när jag väl hade börjat komma ihåg hur man skulle göra för att applicera våtdekaler på rätt sätt så var kanter och svagt dubbelkrökta ytor inga problem.
(Men innan dess hade jag sönder ett par dekaler och lola-emblemet hamnade snett.

)
Ett bekymmer är att den vita dekalen inte är speciellt opak så bakgrunden lyser igenom rätt bra, men jag misstänker att Testors papper har samma problem?
Klarlackning gjordes med Biltemas klarlack och det var inga problem förutom en dekal som blev lite vågig, men det syns bara på riktigt nära håll.
Mindre smickrande närbilder för Nico nedan.
Som synes så lyckades(/orkade) jag inte riktigt matcha gulfärgen runt dekalerna och jag hade gult runt alla dekaler (utom lola och ford emblemen) då jag inte beslutat på förhand var de skulle sitta så därför syns det lite gult även runt dekalerna som sitter över de vita och röda fälten.