Bil - Cox Cheetah 1/24 renovering

Välkommen till "Mitt projekt"!
Här kan du beskåda medlemmarnas olika byggprojekt eller presentera ditt eget.
Kategoriregler
Endast trådar om olika byggprojekt och endast en tråd per projekt. Rubrik enligt följande: Typ av bygge - Vad som görs - Projektnamn.
Ex. Bil - Lackering - Projekt BMW 3000.

Re: Bil - Cox Cheetah 1/24 renovering

Inläggav Svänn 05 jan 2014, 23:39

Jaja... 5 år går ju fort när man har kul. Men idag blev den klar i alla fall, favorit-katten.
Som jag skrev i början av tråden var inte ambitionen att få den helt original, det är lite väl ansträngande att hitta alla originaldelar i hyfsat skick till rimliga priser. Nu är det lite kromdetaljer, strålkastare, bakljus och bakruta som är HPD och frontens underdel saknas. Resten inkl hela rullande magnesiumchassit med dito fälgar och hela inredningen är dock utspottat från COX-fabriken i Santa Ana, Californien, under slotracingens storhetstid.
Nu sitter inga sidpipor på men jag har ett par riktigt maffiga liggande. Det är dock lite ömtåliga grejor så de får ligga där tills dagen kommer då den ska säljas. Förmodligen tillbaka till sitt hemland.

Jag gillar verkligen COX magnesiumfälgar. Tack till Modellpularn för bakfälgarna.... Känner du igen dom?
(de har badat i en äggkopp i saften från en halv citron innan klarlack... som nya nu)
Kolen och fjädrarna är lite dåliga men nya försilvrade saker är på väg hem från Canada i skrivande stund.

/Sven

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Det är aldrig för sent att ge upp.
Användarvisningsbild
Svänn
Slotracer
 
Inlägg: 1182
Blev medlem: 10 jan 2005, 16:31
Ort: Munktorp, Köping
Klubb: SunCity SlotCar

Re: Bil - Cox Cheetah 1/24 renovering

Inläggav Dalsland Ring 1:43 06 jan 2014, 09:45

Mycket grym renovering Svänn.
Användarvisningsbild
Dalsland Ring 1:43
Mekaniker
 
Inlägg: 328
Blev medlem: 28 maj 2013, 18:53
Ort: Norra Dalsland
Klubb: Ebberanton Racing society

Föregående

Återgå till Mitt projekt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 101 gäster

cron