Banbygge-Mirola69

Välkommen till "Mitt projekt"!
Här kan du beskåda medlemmarnas olika byggprojekt eller presentera ditt eget.
Kategoriregler
Endast trådar om olika byggprojekt och endast en tråd per projekt. Rubrik enligt följande: Typ av bygge - Vad som görs - Projektnamn.
Ex. Bil - Lackering - Projekt BMW 3000.

Re: Banbygge-Mirola69

Inläggav Aramis 05 mar 2009, 10:45

Skriv gärna hur många bitar du har av varje sort, det underlättar lite! :D
Vet inte hur mycket som är Sport och Classic på bilden...
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Banbygge-Mirola69

Inläggav svenstefan 04 mar 2009, 22:31

Ja tyvärr har det blivit lite för mycket r2:or och det är svårt att göra nåt riktigt kul med dom bitarna jag har. Den nedre är rolig, det håller jag med om....kan bli fin teräng med lite kullar och berg där sen. Men den övre har nog snabbare varv med lite låååånga utdragna kurvor på 2 ställen och dom förväntar jag mig ger ordentliga bredställ. Den övre högra kurvan vet jag säkert gör det för den har jag testat vid tidigare tillfällen. Tar tacksamt mot förslag till layout.... :thumb: ;-) och ser gärna vad du åstakommer med dina bitar oxo.
Mitt alldeles egna hobbyrum....mmmm....
svenstefan
Mekaniker
 
Inlägg: 277
Blev medlem: 11 nov 2006, 18:15
Ort: Norrahammar

Re: Banbygge-Mirola69

Inläggav Aramis 04 mar 2009, 01:48

Skulle tveklöst välja den undre banan. Lite tråkigt att du bara har radie-2 kurvor överallt
förutom på ett enda ställe där det är radie-1. Men det går att göra bra saker med det du
har också! Jag hjälper gärna till med lay-out om du vill!! Ska ladda hem det program du
har använt för jag är själv i tagen att designa bana.
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Banbygge-Mirola69

Inläggav svenstefan 03 mar 2009, 21:50

Så länge fick man ha det roliga ifred. Pannbyte i mitt hobbyrum gör att banan måste ner. Men inga ledsna miner för det. 8:an jag byggde visade sig vara jämn i längd i spåren men ojämn i tid. Mycket tack vare dom skarpa 90 gradarna. 2 nya layouter på g och hoppas nån ville kommentera och ge ideer om bygget nu när det ändå skall göras om. Har ju snackat spårlängder i en annan tråd här....
viewtopic.php?f=1&t=4544&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Bild

eller

Bild

i båda fallen går det ju att ändra lite med var man plasera rakor och kurvor, men ramen under är bordet som jag tänkte ha kvar. De utflyttade bitarna är konverteringsrakor mellan classic och sport.
Mitt alldeles egna hobbyrum....mmmm....
svenstefan
Mekaniker
 
Inlägg: 277
Blev medlem: 11 nov 2006, 18:15
Ort: Norrahammar

Re: Banbygge-Mirola69

Inläggav ZeeJay 07 dec 2008, 20:15

svenstefan skrev:Inga bilder men dock vann jag auktion på tradera på en skärm (41 kr). Så nu är tidtagning igång och det skall rejsas som tusan. Se skall det till lite omgivning med träd, berg och figurer ju.... :banana: \m/ :w00t:

Yiiihsaaaaaa

:thumb: :thumb: :thumb: :thumb:
"To race or not to race....it´s not a question...It´s a fact"
FROGs - Friendly Racers Of Gothenburg slotracing - Vill du bli medlem?! - Skicka PM
http://slotracer.blogspot.com/
Användarvisningsbild
ZeeJay
Veteranracer
 
Inlägg: 4994
Blev medlem: 11 feb 2006, 00:25
Ort: Göteborg
Klubb: F.R.O.G.

Re: Banbygge-Mirola69

Inläggav svenstefan 03 dec 2008, 19:30

Inga bilder men dock vann jag auktion på tradera på en skärm (41 kr). Så nu är tidtagning igång och det skall rejsas som tusan. Se skall det till lite omgivning med träd, berg och figurer ju.... :banana: \m/ :w00t:
Mitt alldeles egna hobbyrum....mmmm....
svenstefan
Mekaniker
 
Inlägg: 277
Blev medlem: 11 nov 2006, 18:15
Ort: Norrahammar

Re: Banbygge-Mirola69

Inläggav svenstefan 03 dec 2008, 10:39

Tackar.
Menar du depå:n som syns, ja det är ju läktare oxo det stämmer ju. Har en annan läktare me. Båda har jag funnit skisser på genom denna sida, men det finns massor byggnader på denna oxo http://www.carrera4fun.de/

Här är den andra jag har byggt.
Bild
Bild
Bild
Bild
Mitt alldeles egna hobbyrum....mmmm....
svenstefan
Mekaniker
 
Inlägg: 277
Blev medlem: 11 nov 2006, 18:15
Ort: Norrahammar

Re: Banbygge-Mirola69

Inläggav Fleischmann 03 dec 2008, 01:33

Gillar din läktare skarpt. Är det egen design?
Användarvisningsbild
Fleischmann
Depåman
 
Inlägg: 237
Blev medlem: 19 jul 2008, 19:04

Banbygge-Mirola69

Inläggav svenstefan 23 nov 2008, 22:42

Många byggen här så får se om mitt märks. Har då flyttat och rivet ner den som hängde i taket. Men fick ju ett eget hobbyrum att vara i och här kommer ni få se hur bygget fortskrider.
Först en layout i datorn. 15.89 meter blev det.
Bild

Sedan lägga bana på golv för att märka upp hur stort bord det skall till.
Bild

Sedan list på vägg för bord.
Bild

Bordet upp....
Bild

Banan på plats..
Bild

Sen kommer finliret....måste bli klar att kunna köra till den 13/12 för då kommer jobbarkompisar och kör innnan julfesten på jobbet. Får göra grovjobbet och sen ta lite undan för undan...
Bild
Bild

Tidtagningsspåret på plats....me saknar skärm till den datorn för att få igång den... :(
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Ett par test varv för att se om allt funkar....
Bild
Bild

Funkar bra...bara en dataskärm från tidtagning också för att se om den fortfarande fungerar efter flytt....sen blir det rejs... >:-D :klappa: :checkeredflag:

Fler bilder finnes på min photobucket och den länken finns i min profil....
Mitt alldeles egna hobbyrum....mmmm....
svenstefan
Mekaniker
 
Inlägg: 277
Blev medlem: 11 nov 2006, 18:15
Ort: Norrahammar

Föregående

Återgå till Mitt projekt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 121 gäster

cron